4 hiba az étrendedben, ami akadályozza a fogantatást
Az étel, amit magadhoz veszel, meghatározza egy másik élet viselésére való alkalmasságodat.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Így fertőtlenítsd a sminkecsetet: nem elég, ha meleg vízbe áztatod »

Unikornis a tortán: 2017 fura trendje már az esküvőkre is begyűrűzött »

Készíts gyöngyös farmert egyszerűen - Még a szakadást is elfedi »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A magadhoz vett étel nagymértékben meghatározza egészségi állapotodat, ezzel együtt egy másik élet kihordására való alkalmasságodat. Számos bizonyíték szól a táplálkozásnak a termékenység alakulásában betöltött fontos szerepe mellett, melyeket nem lehet, és nem szabad figyelmen kívül hagyni. Az étrend megváltoztatása a legkönnyebben kivitelezhető, terápiás hatással bíró eszközök egyike.

A szakemberek tapasztalatai szerint a meddőségben szenvedő párok jelentős hányadánál sikeresen bekövetkezik a fogamzás a teljes értékű étrend bevezetésének hatására. Egy tanulmány adatai - melybe 367 meddő párt vontak be - 86%-os sikerarányról számolnak be a diétás változtatások hatására, ami elképesztő eredmény.

Sokan hiszik, hogy ételeik tartalmazzák mindazon fontos összetevőket, melyekre egy terhességre vállalkozó szervezetnek szüksége van. Csakhogy a civilizált nyugati étrend ma már messze áll az egészségestől. Tudd meg, melyek táplálkozásod azon pontjai, melyek megváltoztatásával nagyobb eséllyel eshetsz teherbe!

Tápérték nélküli élelmiszerek

Bár a fejlett nyugati világban aligha tudsz olyasmit kitalálni, amit ne emelhetnél le azonnal egy bevásárlóközpont polcáról, ezek az ételek nem minden esetben tekinthetőek tápláléknak, a szó szigorúbban vett értelmében.

Sok közülük tele van nemkívánatos anyagokkal - permetező szerekkel, műtrágyanyomokkal, nehézfémekkel -, túlcukrozottak, túlfinomítottak, ennélfogva nélkülözik az élettani jelentőségű vitaminokat és ásványi anyagokat.

Az ilyen étel - ha mégoly egészségesnek tűnik is - káros hatással bír a termékenységedre. Talán túl egyszerűnek és ezért hiteltelennek tűnik, de mégiscsak igaz: a valódi tápértékkel bíró élelmiszerekre való áttérés gyakran már rövid időn belül a termékenység helyreállítását eredményezi.

Mindennek érdekében nem kell kisebb vagyonokat elköltened a biopiacon - már azzal nagy lépést teszel meg a cél felé, ha a zöldséget-gyümölcsöt a piacon áruló őstermelőktől, a húst és a tejterméket pedig termelői boltokból szerzed be. Ezek termesztésénél, illetve előállításánál ugyanis csak annyi kemikáliát használnak, amennyire feltétlenül szükség van - ami pedig jóval alatta marad a nagyüzemi mértéknek.

Üres szénhidrátok

A szénhidrátoknak alapvetően két formájuk van: egyszerű és összetett szénhidrátok. Önmagában mindkét forma egészséges - a gond inkább egyes ételekkel lehet, melyek ezeket tartalmazzák. Egyszerű szénhidrátokkal tele vannak például a sütemények, kekszek, ivólevek, üdítők, valamint a készételek nagy része. Ezeket akár üres szénhidrátoknak is nevezhetjük annak ismeretében, hogy belőlük a tápértéket jelentő vitaminokat és ásványi anyagokat gondosan kihagyják.

Így pedig leginkább a testsúly növekedéséhez járulnak hozzá, ami köztudottan csökkenti a teherbeesés valószínűségét, miközben nem látják el a szervezetet a fogamzás bekövetkeztéhez szükséges összetevőkkel sem.

Ha tehát babára vágysz, az egyszerű szénhidrátokat a zöldségekből és a gyümölcsökből, az összetett szénhidrátokat pedig a teljes kiőrlésű gabonákból, a kukoricából és a burgonyából vedd magadhoz.

Rossz zsírok

Maga a zsír összefoglaló kifejezés, nem tűnik ki belőle, hogy vannak jó és rossz zsírok, melyek közül sok nélkülözhetetlen az egészségedhez, sok pedig káros. Késleltethetik a kis jövevény érkezését a szobahőmérsékleten szilárd halmazállapotú telített zsírsavak, nem beszélve arról, hogy hosszabb távon is káros hatással lehetnek szervezetedre, hiszen koleszterinszint-emelkedést, ezzel együtt pedig érelmeszesedést okozhatnak.

Telített zsírsavakat tartalmaznak a vörös húsok, a bárány- és sertéshús, a sertészsír, a vaj, a tejszín, a magas zsírtartalmú tejtermékek, a tejföl. Fontos tudni, hogy az egészségesnek hitt hidrogénezett zsírsavak, mint amilyen például a margarin, legalább annyira egészségtelenek, mint az állati zsír.

Ezzel szemben a szobahőmérsékleten folyékony halmazállapotú jó zsírok, azaz a telítetlen zsírsavak a terhességre való felkészülés fontos részei.

A telítetlen zsírsavak - melyek egy része úgynevezett esszenciális, vagyis mással nem pótolható zsírsav - megtalálhatók a halolajban, a növényi olajokban, az olajos magvakban. Az esszenciális zsírsavak - az omega-3 és az omega-6 zsírsavak - elsődleges forrásai a halak.

Sok múlik az étel elkészítésén is

Sokat ront az ételek tápértékén, ha zsírban sütöd meg, illetve rántod ki őket - így nem látod el szervezetedet mindazzal, amihez pedig az új élet befogadásához szüksége lenne. A zöldségeket és gyümölcsöket nyersen vagy párolva fogyaszd, a halat és a baromfit grillezve, sütőben sütve vagy párolva.

Ha az olajat nem tudod kivédeni, használd hidegen préselt változatát, például az olíva- vagy szezámolajat. Ily módon az ételekben lévő vitaminok és ásványi anyagok nem mennek tönkre.

Cikkünk Marina Nicholas 3 lépés a termékenységért című könyve alapján készült.

Amikor valaki már régóta küzd hiába egy kisbabáért, minden olyan sötétnek és nehéznek tűnik  nem tudja, hol kezdje; ha már elkezdte, hogyan tovább. A meddőségről szóló eddigi összes könyvet orvosok és termékenységi szakértők írták, kizárólag annak egészségügyi vonatkozásaira összpontosítva. Ez az első könyv a témában, amely egy olyan nő tollából született, aki maga is végigjárta a meddőségi vizsgálatok útvesztőit, aki a saját bőrén tapasztalta, mit jelentenek a kezelések.

Kiadja a Hajja és Fiai Könyvkiadó.
Ára: 2700 forint.
A könyvet itt rendelhet meg.

OLVASD EL EZT IS!

lany szusi
  • vér
  • meddőség

Nem jön a baba?

Blog.hu ajánló