Lúgosító, emésztésserkentő rostdiéta

7 nap, 4 kiló

Szeretnél fogyni, méregteleníteni, és megállítani az elsavasodást? Próbáld ki rostokon alapuló lúgosító diétánkat!

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

Az iskolakezdési stressz jelei a gyereknél - Így segíthetsz neki csökkenteni a feszültséget

beauty and style

Így őrizd meg a nyári barnaságot még nagyon sokáig: bevált tippek »

5 szemrevaló lakkcipő, amivel öröm lesz elkezdeni az őszt »

A smink, amit a tűzijáték ihletett: készítsd el az esti ünnepségre »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A zöldségeknek és a gyümölcsöknek különösen magas a rosttartalmuk. A jótékony rostok nem csak a rákos megbetegedések ellen veszik fel a harcot, hanem a lúgosítás szempontjából is nélkülözhetetlenek számodra.

A rostokban gazdag táplálékok ugyanis jelentősen csökkentik a gombamérgek és az erős savak mennyiségét a szervezetben.

Az emésztőrendszerbe jutva gyakorlatilag olyan szerepet töltenek be, mint a lakásod takarításakor a seprű és a szivacs. Felitatják, magukba szívják a káros savakat, majd a bélrendszeren áthaladva kisöprik onnan a felesleges salakanyagot. Ezáltal segítik az emésztést és a felszívódást, valamint helyreállítják a helyes pH-értéket a vérben.

Az elsavasodás legfőbb okozói a szénhidrátok. Az összetett szénhidrátok lebomlásakor ugyanis rengeteg sav keletkezik, ezért érdemes olyan étrendet kialakítanod, melyben ezek aránya nem éri el a 20%-ot. A rostban gazdag táplálkozás megköveteli a gyakori zöldség- és gyümölcsfogyasztást, ám nem árt arra is odafigyelned, hogy ezek közül melyek az alacsony szénhidráttartalmúak.

Hogyan állítsd össze az étrendedet?

A növényi eredetű diétás rostok közül is a vízoldékony rostok bizonyulnak a leghatékonyabbnak, melyeket gyakran alkalmaznak az elhízott, diabéteszben szenvedő páciensek gondozásában.

Ugyanakkor a cukorbetegség és a túlsúlyosság megelőzésében is nagy szerepet kapnak, mivel mérséklik a glükóz felszívódását, javítják a glükóztoleranciát és az inzulinérzékenységet. Megfelelő mennyiségű folyadékbevitellel pedig csökkentik az éhséget, és növelik a jóllakottság érzetét.

  • Iktass be minél több lúgosító hatású zöldséget és főzelékfélét az étrendedbe - ilyen a spenót, a paradicsom, a paprikafélék, az uborka, a cékla, a káposzta, a cukkini, a tök, az articsóka, a brokkoli, a zöldbab, a zöldborsó, a petrezselyem, a spárga és a zeller.
  • A magas cukortartalmú zöldségeket - mint a répa - csak mérsékelten fogyaszd!
  • Ne feledkezz meg a gyümölcsökről sem, melyek közül a banán, a sárgabarack, a fekete ribizli, a kivi, a cseresznye és a körte erősen lúgosító hatású, míg a narancs, az ananász, az őszibarack, az alma és a dinnye csak közepesen.
  • Kerüld a nehéz, zsíros ételeket, helyettük mindenből válaszd a zsírszegényebb változatot.
  • A fehér, illetve finomított lisztből készült élelmiszereket cseréld le teljes kiőrlésű gabonaipari termékekre.
  • A rostokban dús étrend mellett mindig ügyelned kell az optimális folyadékbevitelre, vagyis érdemes naponta 2-2,5 liter szénsavmentes ásványvizet meginnod.
  • A mesterséges adalékanyagokat és tartósítószereket tartalmazó táplálékokat most inkább hagyd a polcokon.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: 2 dl csalántea fél citrom levével, fél bögre banános müzli, egy doboz zsírszegény joghurt.
Tízórai: 2 dl ananászlé, egy marék mogyoró.
Ebéd: 10 dkg csirkemellfilé fél bögre zöldséges krumplipürével.
Uzsonna: fél bögre meggy, egy müzliszelet.
Vacsora: 10 dkg tonhalas, olívabogyós, teljes kiőrlésű tészta.

2. nap

Reggeli: 5 dkg rozskenyér, 8 dkg rozmaringos-kefires túró, egy retek.
Tízórai: két teljes kiőrlésű keksz, egy pohár szőlőlé.
Ebéd: egy csirkecomb gombával töltve, egy bögre céklás almasaláta.
Uzsonna: egy közepes őszibarack.
Vacsora: két bögre vitaminsaláta koktélparadicsomból, uborkából, lilahagymából, zöldpaprikából, bazsalikommal és olívabogyóval.

3. nap

Reggeli: fél bögre magas rosttartalmú gabonapehely, 2 dl zsírszegény tej.
Tízórai: fél bögre pirított mandula, egy kivi.
Ebéd: 15 dkg grillezett lazac spenótkrémmel.
Uzsonna: egy müzliszelet, fél bögre szeder.
Vacsora: 15 dkg cukkinis lecsó, fél korpás zsemle.

4. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy doboz sovány joghurt pár banánkarikával.
Tízórai: egy müzliszelet, egy körte.
Ebéd: egy tányér kapros tökfőzelék.
Uzsonna: fél csésze mazsola, egy pohár rostos gyümölcslé.
Vacsora: virslisaláta 15 dkg baromfivirsliből, 10 dkg óvári sajtból, 15 dkg uborkából - az ízesítéshez használj sót, borsot, citromlevet, egy nagy fej vöröshagymát és mustárt.

5. nap

Reggeli: egy szelet rozskenyér padlizsánkrémmel.
Tízórai: egy közepes sárgarépa karikákra vágva.
Ebéd: 15 dkg pulykamellfilé, fél bögre barnarizs, fél bögre jégsaláta.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: két szelet teljes kiőrlésű pirítós avokádókrémmel.

6. nap

Reggeli: fél bögre magas rosttartalmú gabonapehely, 2 dl zsírszegény tej.
Tízórai: fél bögre pirított mandula, egy kivi.
Ebéd: 15 dkg grillezett lazac spenótkrémmel.
Uzsonna: egy müzliszelet, fél bögre bogyós gyümölcs.
Vacsora: 15 dkg cukkinis lecsó, fél korpás zsemle.

7. nap

Reggeli: 2 dl csalántea fél citrom levével, fél bögre banános müzli, egy doboz zsírszegény joghurt.
Tízórai: 2 dl ananászlé, egy marék mogyoró.
Ebéd: 10 dkg csirkemellfilé fél bögre zöldséges krumplipürével.
Uzsonna: fél bögre meggy, egy müzliszelet.
Vacsora: 10 dkg tonhalas, olívabogyós, teljes kiőrlésű tészta.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát hét napig tarthatod. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

OLVASD EL EZT IS!

ital no
  • méregtelenítés
  • tisztítókúra

7 nap, 4 kiló

ultraegyszeru
  • méregtelenítés
  • salaktalanító diéta

7 nap, 4 kiló

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

Blog.hu ajánló