3 hét, 5 kiló

Biztos és tartós fogyás!

Ha szívesen megismernél egy természetes és egészséges fogyókúrás módszert, mindenképp próbáld ki diétánkat!

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Körömlakkot kent a papírra: gyönyörű rajzok lettek belőle »

Szürke színű ruhákkal ünnepelte 70. születésnapját a divatház »

Salma Hayek elfelejtett öregedni – Iszonyat jól néz ki az új fotókon »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan úgy tartják, a távol-keleti emberek nemcsak egészségesebben élnek, mint nyugati társaik, de egészségesebben is gondolkodnak, köszönhetően annak, hogy egész életükben a természetességre és a testi-lelki-szellemi harmóniára törekszenek, vagyis arra a létállapotra, melyre mindannyian születtünk.

Mindebben nagy szerepe van kiegyensúlyozott és minden mesterségestől távol álló táplálkozásuknak is.

A görög macro - nagy -, illetve bios - élet - szavakból származó makrobiotikus étrend, mely évezredek óta meghatározza a távol-keleti életmódot és gyógyászatot, a 20. század elején vált népszerűvé a nyugati világban is, napjainkra pedig olyannyira ismert lett, hogy mind alapelveit, mint filozófiáját valódi kultusz övezi.

A makrobiotikus diéta a keleti zen-buddhista filozófiát egyesíti a nyugati vegetáriánus étrenddel, előtérbe helyezve a holisztikus életmódot, a táplálkozás és az életvitel egyensúlyát és harmóniáját, a természetességre törekvést, illetve az egészség megőrzését és a hosszú élet elérését.

Vissza a természethez!

A buddhista filozófia szerint az étel minősége befolyásolja a testi-lelki-szellemi egyensúlyt, hatással van az egészségre, illetve hozzájárul a boldogság és harmónia eléréséhez is. Mindezek miatt pedig csakis olyan ételeket szabad fogyasztani, melyek a természet energiái által jöttek létre, illetve a bennük található jin és jang egyensúlyban áll egymással. Így a diéta elsősorban olyan élelmiszerek fogyasztását javasolja, mint például a teljes kiőrlésű gabonák - elsősorban a barnarizs -, a zöldségek és gyümölcsök, a szója, a hüvelyes növények, illetve a halak.

Mit érhetsz el a diétával?

  • Közérzeted jelentősen javul, energikusabb leszel, testi, szellemi és lelki teherbírásod is nagyobb lesz.
  • Csökkentheted a szív- és érrendszeri betegségek, illetve a rákos megbetegedések kockázatát.
  • A mesterséges adalékanyagok és élelmiszerek kiiktatásával lényegesen csökkentheted az allergiás tünetek mértékét.
  • A diétában szereplő természetes táplálékok segítségével salaktalanítod szervezeted, és megszabadulsz a káros méreganyagoktól.
  • Ha hosszabb távon követed a diétát, és életmódodat az egészséges táplálkozás jegyében igyekszel kialakítani, minden esélyed meglesz a hosszú és egészséges életre, illetve fiatalságod megőrzésére.
  • Egy 1970-es harvardi kutatás kimutatta, hogy a makrobiotikus étrend normalizálja a vérnyomást, a vérzsírszintet, illetve a koleszterinszintet.
  • A diéta segítségével egyenletes és fokozatos súlyvesztést érhetsz el: hetente akár 1,5-2 kilót is leadhatsz, így akár már három hét alatt is elérheted a sokak számára ideális 5 kiló mínuszt.

Hogyan kövesd a diétát?

  • Mindennapos étrended lehetőleg 50-60%-ban tartalmazzon teljes kiőrlésű gabonákat, barnarizst, 25-30%-ban zöldséget, 5-10%-ban babot, 5-20%-ban halat, növényi magvakat és gyümölcsöket.
  • Igyál meg minden nap néhány csésze zöldséglevest.
  • Kerüld a vörös- és szárnyashúsokat, a tojást, a tejtermékeket, a fűszereket, a cukrot, a kávét, illetve az alkoholt - a makrobiotikus étrend filozófiája szerint előbbi háromban a jang, utóbbiakban a jin van túlsúlyban.
  • Ne fogyassz mesterséges adalékanyagokkal ellátott, túlságosan is feldolgozott ételeket.
  • Igyekezz kizárólag organikus, magas rosttartalmú, vitaminokban gazdag, helyileg termesztett, illetve esszenciális zsírsavakban gazdag élelmiszereket fogyasztani.
  • Tartsd be a napi háromszori főétkezést - ezt kiegészítheted zöldségekből álló tízóraival és uzsonnával.
  • Fontos, hogy beiktasd életedbe a testmozgást is: sétálj, végezz nyújtógyakorlatokat, illetve ismerkedj meg a jógával.

Fontos!
A diéta magas rosttartalma miatt kalciumhiányhoz vezethet, továbbá az egyes élelmiszerek kiiktatása miatt B- és D-vitamin, illetve vashiány léphet fel. Ezért fontos, hogy mindezeket pótold, például természetes táplálék-kiegészítők formájában.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy csésze sárgarépaleves, barnarizs pirított napraforgómaggal, nyers káposzta.
Ebéd: barnarizs grillezett halfilével, párolt sárgarépa.
Vacsora: barnarizs, zöldséges babsaláta.

2. nap

Reggeli: zabkása szezámmaggal, gyümölcssaláta kevés mazsolával.
Ebéd: teljes kiőrlésű tésztasaláta sárgarépával, uborkával, kevés olívaolajjal.
Vacsora: barnarizs, zöldségsaláta zöldbabbal, sárgaborsóval, tofuval.

3. nap

Reggeli: barnarizs sárgarépával.
Ebéd: gazdag zöldségleves, gyümölcs.
Vacsora: barnarizs grillezett halfilével, zöldségsaláta.

4. nap

Reggeli: rizskása szezámmaggal.
Ebéd: barnarizs párolt zöldségekkel.
Vacsora: zöldségsaláta hüvelyes növényekből.

5. nap

Reggeli: zabkása napraforgómaggal, gyümölcs.
Ebéd: zöldségleves babbal, barnarizs.
Vacsora: barnarizs grillezett halfilével.

6. nap

Reggeli: barnarizs pirított tökmaggal, káposzta, retek.
Ebéd: tofu hagymával, zellerrel, vörös káposztával.
Vacsora: barnarizs, zöldségleves.

7. nap

Reggeli: rizskása napraforgómaggal, gyümölcs.
Ebéd: barnarizs párolt sárgarépával, káposztával.
Vacsora: grillezett halfilé, barnarizs, zöldségsaláta.

Az egyes élelmiszerekből tetszőleges mennyiséget fogyaszthatsz. Tízóraira és uzsonnára zöldséget, gyümölcsöt, illetve zöldséglevest válassz.

Fontos!
A diétára való átállás kezdetben megviselheti a szervezetet. A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

OLVASD EL EZT IS!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

pita
  • diétakörkép
  • villámdiéták

4 intenzív, de könnyű villámdiéta

Blog.hu ajánló