3 hét, 5 kiló
Biztos és tartós fogyás!
Ha szívesen megismernél egy természetes és egészséges fogyókúrás módszert, mindenképp próbáld ki diétánkat!

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Így fertőtlenítsd a sminkecsetet: nem elég, ha meleg vízbe áztatod »

Unikornis a tortán: 2017 fura trendje már az esküvőkre is begyűrűzött »

Készíts gyöngyös farmert egyszerűen - Még a szakadást is elfedi »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan úgy tartják, a távol-keleti emberek nemcsak egészségesebben élnek, mint nyugati társaik, de egészségesebben is gondolkodnak, köszönhetően annak, hogy egész életükben a természetességre és a testi-lelki-szellemi harmóniára törekszenek, vagyis arra a létállapotra, melyre mindannyian születtünk.

Mindebben nagy szerepe van kiegyensúlyozott és minden mesterségestől távol álló táplálkozásuknak is.

A görög macro - nagy -, illetve bios - élet - szavakból származó makrobiotikus étrend, mely évezredek óta meghatározza a távol-keleti életmódot és gyógyászatot, a 20. század elején vált népszerűvé a nyugati világban is, napjainkra pedig olyannyira ismert lett, hogy mind alapelveit, mint filozófiáját valódi kultusz övezi.

A makrobiotikus diéta a keleti zen-buddhista filozófiát egyesíti a nyugati vegetáriánus étrenddel, előtérbe helyezve a holisztikus életmódot, a táplálkozás és az életvitel egyensúlyát és harmóniáját, a természetességre törekvést, illetve az egészség megőrzését és a hosszú élet elérését.

Vissza a természethez!

A buddhista filozófia szerint az étel minősége befolyásolja a testi-lelki-szellemi egyensúlyt, hatással van az egészségre, illetve hozzájárul a boldogság és harmónia eléréséhez is. Mindezek miatt pedig csakis olyan ételeket szabad fogyasztani, melyek a természet energiái által jöttek létre, illetve a bennük található jin és jang egyensúlyban áll egymással. Így a diéta elsősorban olyan élelmiszerek fogyasztását javasolja, mint például a teljes kiőrlésű gabonák - elsősorban a barnarizs -, a zöldségek és gyümölcsök, a szója, a hüvelyes növények, illetve a halak.

Mit érhetsz el a diétával?

  • Közérzeted jelentősen javul, energikusabb leszel, testi, szellemi és lelki teherbírásod is nagyobb lesz.
  • Csökkentheted a szív- és érrendszeri betegségek, illetve a rákos megbetegedések kockázatát.
  • A mesterséges adalékanyagok és élelmiszerek kiiktatásával lényegesen csökkentheted az allergiás tünetek mértékét.
  • A diétában szereplő természetes táplálékok segítségével salaktalanítod szervezeted, és megszabadulsz a káros méreganyagoktól.
  • Ha hosszabb távon követed a diétát, és életmódodat az egészséges táplálkozás jegyében igyekszel kialakítani, minden esélyed meglesz a hosszú és egészséges életre, illetve fiatalságod megőrzésére.
  • Egy 1970-es harvardi kutatás kimutatta, hogy a makrobiotikus étrend normalizálja a vérnyomást, a vérzsírszintet, illetve a koleszterinszintet.
  • A diéta segítségével egyenletes és fokozatos súlyvesztést érhetsz el: hetente akár 1,5-2 kilót is leadhatsz, így akár már három hét alatt is elérheted a sokak számára ideális 5 kiló mínuszt.

Hogyan kövesd a diétát?

  • Mindennapos étrended lehetőleg 50-60%-ban tartalmazzon teljes kiőrlésű gabonákat, barnarizst, 25-30%-ban zöldséget, 5-10%-ban babot, 5-20%-ban halat, növényi magvakat és gyümölcsöket.
  • Igyál meg minden nap néhány csésze zöldséglevest.
  • Kerüld a vörös- és szárnyashúsokat, a tojást, a tejtermékeket, a fűszereket, a cukrot, a kávét, illetve az alkoholt - a makrobiotikus étrend filozófiája szerint előbbi háromban a jang, utóbbiakban a jin van túlsúlyban.
  • Ne fogyassz mesterséges adalékanyagokkal ellátott, túlságosan is feldolgozott ételeket.
  • Igyekezz kizárólag organikus, magas rosttartalmú, vitaminokban gazdag, helyileg termesztett, illetve esszenciális zsírsavakban gazdag élelmiszereket fogyasztani.
  • Tartsd be a napi háromszori főétkezést - ezt kiegészítheted zöldségekből álló tízóraival és uzsonnával.
  • Fontos, hogy beiktasd életedbe a testmozgást is: sétálj, végezz nyújtógyakorlatokat, illetve ismerkedj meg a jógával.

Fontos!
A diéta magas rosttartalma miatt kalciumhiányhoz vezethet, továbbá az egyes élelmiszerek kiiktatása miatt B- és D-vitamin, illetve vashiány léphet fel. Ezért fontos, hogy mindezeket pótold, például természetes táplálék-kiegészítők formájában.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy csésze sárgarépaleves, barnarizs pirított napraforgómaggal, nyers káposzta.
Ebéd: barnarizs grillezett halfilével, párolt sárgarépa.
Vacsora: barnarizs, zöldséges babsaláta.

2. nap

Reggeli: zabkása szezámmaggal, gyümölcssaláta kevés mazsolával.
Ebéd: teljes kiőrlésű tésztasaláta sárgarépával, uborkával, kevés olívaolajjal.
Vacsora: barnarizs, zöldségsaláta zöldbabbal, sárgaborsóval, tofuval.

3. nap

Reggeli: barnarizs sárgarépával.
Ebéd: gazdag zöldségleves, gyümölcs.
Vacsora: barnarizs grillezett halfilével, zöldségsaláta.

4. nap

Reggeli: rizskása szezámmaggal.
Ebéd: barnarizs párolt zöldségekkel.
Vacsora: zöldségsaláta hüvelyes növényekből.

5. nap

Reggeli: zabkása napraforgómaggal, gyümölcs.
Ebéd: zöldségleves babbal, barnarizs.
Vacsora: barnarizs grillezett halfilével.

6. nap

Reggeli: barnarizs pirított tökmaggal, káposzta, retek.
Ebéd: tofu hagymával, zellerrel, vörös káposztával.
Vacsora: barnarizs, zöldségleves.

7. nap

Reggeli: rizskása napraforgómaggal, gyümölcs.
Ebéd: barnarizs párolt sárgarépával, káposztával.
Vacsora: grillezett halfilé, barnarizs, zöldségsaláta.

Az egyes élelmiszerekből tetszőleges mennyiséget fogyaszthatsz. Tízóraira és uzsonnára zöldséget, gyümölcsöt, illetve zöldséglevest válassz.

Fontos!
A diétára való átállás kezdetben megviselheti a szervezetet. A diétát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!

OLVASD EL EZT IS!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

pita
  • diétakörkép
  • villámdiéták

4 intenzív, de könnyű villámdiéta

Blog.hu ajánló