Így fogyj le 14 nap alatt!
A salaktalanító Hamilton-étrend
Levertség jellemzi mindennapjaidat? Kövesd diétánkat, és a kilókkal együtt ennek is búcsút mondhatsz.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Házi fátyolmaszk rizspapírból: simább, ragyogóbb bőr, pillanatok alatt »

Ha így teszel, alapozó nélkül is ragyogni fog a bőröd! Tippek egy őszinte szépségbloggertől »

Tökéletesíti a bőrt, fent tartja a festéket: sminkalap készítése pár lépésben »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha csupán alacsony kalóriatartalmú ételeket fogyasztasz, és viszonylag ritkán étkezel, ne lepődj meg, ha a mérleg nyelve nem, illetve csak alig-alig mozdul el, a sikeres fogyáshoz ugyanis nem emésztésed drasztikus lelassításán keresztül vezet az út.

Ahhoz, hogy jelentős lépéseket tegyél a tartós súlyvesztés felé vezető úton, fontos, hogy rendszeres étkezésekkel és egészséges étrenddel optimalizáld anyagcseréd működését, egyúttal a testedet terhelő méreganyagoktól is megszabadulj, melyek gátolják a tápanyagok megfelelő felszívódását és a raktározás mértékének csökkentését. A Hamilton-étrend segít mindebben, a látható eredményhez ráadásul csak két hétre van szükséged.

A Hamilton-diéta

Dr. Amanda Hamilton dietetikus tíz éve vezet műsort a BBC televíziónál, életmódtanácsaival és könyveivel pedig számtalan túlsúlyos nézőnek és olvasónak segített megváltoztatni életvitelét.

Az általa kidolgozott 14 napos program a fogyókúra első és egyik legfontosabb lépésének tartott, teljes körű salaktalanítást veszi alapul, központi szerepbe állítva a májat, mint az egyik legfontosabb kiválasztó szervet - a káros toxinok jelentős része ugyanis itt halmozódik fel, túlterhelés esetén azonban nem képes azokat, illetve többek között a zsírokat megfelelő módon lebontani.

Dr. Hamilton módszere igen egyszerű, könnyen kivitelezhető, ugyanakkor anyagcsere- és emésztésjavító hatásával tartóst fogyást képes biztosítani, amennyiben a diéta befejezése után is törekedsz az egészséges táplálkozásra. A diéta egyik alappillére a rendszeres, napi ötszöri étkezés, mellyel biztosítod szervezeted számára a megfelelő energiaszintet, valamint emésztési folyamataidat is egyensúlyba hozod.

Természetes alapanyagok

A Hamilton-diéta lényege a megfelelő időközönként történő étkezéseken kívül az, hogy mindezek során kizárólag természetes, főként növényi alapú élelmiszerek kerüljenek a tányérodra. Próbálj meg idényzöldségeket vagy fagyasztott termékeket beszerezni, keresd fel a helyi piacokat, ha pedig megteheted, a biotermékeket részesítsd előnyben.

A kúra során nem kell feltétlenül lemondanod egyik ételcsoportról sem, ám gondosan válogasd meg, milyen mennyiségben és jellegben veszed őket magadhoz. Az állati eredetű fehérjebevitelt igyekezz lecsökkenteni, a tehéntejet váltsd fel szója- vagy rizstejjel, vörös húsok helyett könnyű fehér húst, azaz csirke- vagy pulykamellet, halat fogyassz.

Előnyük, hogy ízletesek, gyorsan és változatosan elkészíthetőek, azonban a fűszerezéssel csínján bánj, a túl sok só például vízvisszatartást okoz, emellett elnehezíti a gyomrodat, és emésztési folyamataidat is lelassítja.

A gabonaféléket szintén nem kell száműznöd étrendedből, a rostban gazdag, teljes kiőrlésű lisztből készült pékáruk serkentik az anyagcserét, segítenek a tápanyagok felszívódásában, emellett eltelítenek, így a kisebb mennyiség is elegendő, hogy jóllakottnak érezd magad. Ha követed az étrendet, emellett valóban ügyelsz a természetes táplálékokra, a két hetes kúra alatt akár öt kilótól is megszabadulhatsz.

Hogyan kövesd a diétát?

  • A diéta ideje alatt kerüld a koffein-, a cigaretta-, az alkohol- és a cukorfogyasztást. Édesítéshez természetes alapanyagot, lehetőleg mézet használj, a cukrot és a mesterséges édesítőszereket kerüld.
  • A feldolgozott élelmiszereket el kell felejtened, hiszen rengeteg hozzáadott cukrot, sót és káros vegyi anyagokat tartalmazhatnak.
  • Gondoskodj a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelről. A salaktalanító kúra során igyál meg naponta körülbelül két és fél liter szénsavmentes ásványvizet.
  • A gabonakeverékeket magad is összeállíthatod, a boltban vásárolt müzlik esetében azonban ügyelj rá, hogy ne tartalmazzanak hozzáadott, finomított cukrot.
  • Kerüld a telített zsírsavakat. Fogyassz halat, olajos magvakat, melyek gazdagok koleszterincsökkentő, értékes omega-3 zsírsavakban.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: két tojásból készült rántotta, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy alma vagy egy körte.
Ebéd: 30 dkg párolt, vegyes zöldségkeverék, 15 dkg grillezett csirkemell.
Uzsonna: két puffasztott, natúr búzaszelet, egy bögre szójatej.
Vacsora: 15 dkg olívaolajban sült lazacfilé, egy bögre vegyes saláta egy kanál balzsamecettel.

2. nap

Reggeli: 3 dl méregtelenítő ital uborka és sárgarépa, illetve gyümölcsök esetén alma, barack és citrom turmixszerű keverékéből.
Tízórai: egy alma vagy egy körte.
Ebéd: egy bögre zöldségleves, két szelet pirított rozskenyér.
Uzsonna: egy maréknyi dió és mazsola.
Vacsora: 10 dkg főtt pulykamell, két kisebb, héjában főtt burgonya, egy bögre reszelt sárgarépa.

3. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, egy körte, egy kanál méz, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy bögre frissen préselt narancslé.
Ebéd: 15 dkg főtt durumtészta, fél bögre paradicsomszósz, egy kanál reszelt parmezán.
Uzsonna: két korpás keksz, egy alma.
Vacsora: 10 dkg grillezett, rozmaringos pulykahús, egy bögre paradicsomsaláta.

4. nap

Reggeli: 3 dl méregtelenítő ital uborka és sárgarépa, illetve gyümölcsök esetén alma, barack és citrom turmixszerű keverékéből.
Tízórai: egy grépfrút.
Ebéd: egy bögre főtt barnarizs, egy bögre kevert zöldsaláta, egy kanál olívaolaj.
Uzsonna: egy marék cukormentes müzli, egy bögre szójatej.
Vacsora: 10 dkg csirkemell, egy bögre főtt lencse, egy bögre paradicsomlé.

Fontos!
A diétát két hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

5. nap

Reggeli: egy bögre reszelt alma és sárgarépa, egy kanál citromlé, egy kis doboz zsírszegény, natúr joghurt, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy bögre bogyósgyümölcs, két kanál zsírszegény túró.
Ebéd: egy bögre paradicsomleves, két korpás keksz.
Uzsonna: egy alma, hat-nyolc szem mandula.
Vacsora: 20 dkg görögsaláta, egy teljes kiőrlésű pita, egy bögre 100%-os narancslé.

6. nap

Reggeli: 3 dl méregtelenítő ital uborka és sárgarépa, illetve gyümölcsök esetén alma, barack és citrom turmixszerű keverékéből.
Tízórai: 15 dkg áfonya, öt szem dió.
Ebéd: 10 dkg grillezett tonhal, egy bögre főtt bab, egy szelet rozskenyér.
Uzsonna: egy bögre céklalé.
Vacsora: 10 dkg sült fokhagymás tofu, egy bögre wokban sült vegyes zöldég.

7. nap

Reggeli: egy kis doboz zsírszegény, natúr joghurt két kanál zabkorpával, egy bögre zöld tea.
Tízórai: két evőkanál zsírszegény túró, egy alma.
Ebéd: két tojásból készült rántotta, egy bögre spenót.
Uzsonna: három korpás keksz, egy bögre grépfrútlé.
Vacsora: 15 dkg főtt, sovány csirkehús, egy bögre főtt lencse, egy bögre reszelt sárgarépa, egy bögre almalé.

OLVASD EL EZT IS!

kaukazusi
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

Így adj le 10 kilót!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Blog.hu ajánló