Éhségcsökkentő diéta
Ha nem vagy kitartó
Az álomalak kulcsa nem az éhezésben rejlik - ha ezzel te is egyetértesz, próbáld ki könnyen követhető, extra hatékony diétánkat!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt a Sárik Péter Trió elragadó jazzkoncertjére a Pesti Vigadóba! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Így öltözz fel, ha széles a vállad, és fiús a csípőd - A stylist tippjei segítenek »

4 meleg ital hideg napokra, melyektől nem fogsz hízni - Felpörgetik az anyagcserét »

Minden hajszála kihullott egy betegség miatt, mégis csodás fotók készülnek róla »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A sikertelen diéták egyik leggyakoribb oka az állandó éhségérzetben keresendő. Ha szervezeted azt érzékeli, hogy nem jut elegendő táplálékhoz, takarékra állítja az anyagcserét, így lassul a kalóriák égetése is, és hiába csökkented a táplálékok mennyiségét, nem tudod megakadályozni a raktározást.

Ráadásul mindezek hatására ingerlékenység, álmatlanság, fáradékonyság keserítheti meg mindennapjaidat. A problémát szerencsére könnyen orvosolhatod - válassz olyan diétát, mely elűzi éhségedet, és ellát minden fontos tápanyaggal. Kövesd étrendünket, és három hét alatt akár öt kilót is leadhatsz.

Üzemanyag reggeltől estig

A testedzéssel kiegészített fogyókúrához, a szellemi és fizikai tevékenységekhez energiára van szükséged. Nem mindegy azonban, milyen forrásból szerzed meg. Az értéktelen kalóriák csupán testsúlyodat növelik, létfontosságú elemeket nem tartalmaznak, így állandó étel utáni sóvárgással telik majd a napod. Hogy ezt elkerüld, olyan élelmiszerekből érdemes válogatnod, melyekből gyorsan erőt meríthetsz, és hatásukra nem rakódnak le testedben felesleges anyagok, a zsírpárnákat növelve.

Az összetett szénhidrátok egyenletesen szívódnak fel szervezetedben, és stabilizálják a vércukorszintet is. Legfőbb forrásaik a teljes kiőrlésű gabonák, a zöldségek és gyümölcsök.

Emellett fontos, hogy egészséges fehérjékben gazdag legyen az étrended, hogy izmok helyett valóban zsírt veszíts. A sovány húsok, a zsírszegény tejtermékek és a hüvelyesek értékes aminosav-összetétele fokozza a kalóriák égetését, és növeli izomtömeged. A zsiradékokról sem kell lemondanod, ha a hasznos zsírsavakban bővelkedő növényi olajokat választod salátáid kiegészítőiként - amellett, hogy eltelítenek, csökkentik a koleszterinszintet, és bőröd feszességéről is gondoskodnak.

Rostdús fogások

Ha finomlisztből készült pékáru a reggelid, miután elfogyasztod, pillanatok alatt összezsugorodik gyomrodban, így alig várod majd a következő adagot.

A gabonapelyhek, korpák, rostdús zöldségek azonban éppen ellenkezően viselkednek. Bőséges folyadékfogyasztás mellett tömegük sokszorosára duzzadnak, így hosszú órákig érzed majd, hogy jóllaktál. Segítik az emésztést, megszabadítanak a salakanyagoktól, és újabb plusz kilóktól mentenek meg. Fokozatosan növeld mennyiségüket étrendedben, ha csökkenteni akarod a kellemetlen éhségérzetet. Változatosan ízesíthetők, szinte valamennyi fogást kiegészítheted velük.

Gazdag ízek

A megfelelő fűszerezés hozzájárul, hogy éhségközpontod idejében észlelje a jóllakottságot. Míg a mesterséges ízesítők mértéktelen evésre ösztönöznek, a természetes, növényi fűszerek - melyek lehetnek édesek, csípősek vagy különleges aromájúak - gátat vetnek a túlevésnek. A leveseket, húsokat és köreteket zöldfűszerekkel gazdagíthatod - a majoránna, a petrezselyem, a menta és a citromfű anyagcserédet is kedvezően befolyásolja.

A paprika, a fehérbors és a chili kitűnő zsírégető, segítségükkel kisebb adag étellel is beéred. Míg a cukor az egyre növekvő derékbőséget garantálja, a fahéj, a vanília és a mértékletes mennyiségben használt méz gyorsan csillapítja éhséged a kalóriaraktározás veszélye nélkül. 

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt, három evőkanál müzli, egy marék almakocka.
Tízórai: egy bögre fahéjas alma-narancs saláta.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, fél bögre főtt árpa, egy bögre párolt vegyes zöldség, egy evőkanál lenolaj.
Uzsonna: öt szilva, három korpás keksz.
Vacsora: egy bögre majoránnás főtt lencse, egy bögre grillezett padlizsán, egy evőkanál olívaolaj.

2. nap

Reggeli: két szelet rozskenyér, két szelet sovány sajt, egy zöldpaprika, egy paradicsom.
Tízórai: egy bögre narancs-sárgarépa turmix, egy evőkanál zabkorpa.
Ebéd: egy bögre zöldségleves, egy bögre párolt zöldborsó, 10 dkg zsírszegény túró petrezselyemmel.
Uzsonna: egy grépfrút, három zabpelyhes keksz.
Vacsora: 10 dkg pulykamell, két közepes burgonya, fél bögre savanyú káposzta.

3. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, egy kávéskanál méz, egy bögre narancslé.
Tízórai: két szelet sovány sonka, két szelet sárgadinnye.
Ebéd: 10 dkg csirkemell, egy bögre barnarizs, egy evőkanál kukoricacsíra-olaj, egy paradicsom.
Uzsonna: egy fürt szőlő.
Vacsora: egy bögre sáfrányos durumtészta, két evőkanál reszelt sajt, három evőkanál zsírszegény tejföl.

4. nap

Reggeli: egy tökmagos zsemle, 5 dkg kőrözött, fél kígyóuborka.
Tízórai: egy bögre zsírszegény joghurt, két evőkanál zabpehely.
Ebéd: egy bögre barnarizs, egy kávéskanál méz, két evőkanál mák, egy alma.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: 10 dkg pulykamell, fél bögre főtt köles, fél bögre párolt zöldbab, egy evőkanál lenolaj.

Fontos!
A diétát legfeljebb három hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A fokozott rostfogyasztás csak bőséges folyadékbevitel mellett fejti ki hatását, ezért lehetőleg fogyassz el mindennap 2-2,5 liter szénsavmentes ásványvizet. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

5. nap

Reggeli: egy bögre banánturmix, három evőkanál müzli, egy kávéskanál fahéj.
Tízórai: 10 dkg zsírszegény túró, egy sárgarépa.
Ebéd: egy bögre zöldborsóleves, 15 dkg grillezett hal, egy bögre petrezselymes hajdina.
Uzsonna: egy grépfrút, öt szem dió.
Vacsora: fél bögre főtt sárgaborsó, fél bögre barnarizs, egy evőkanál olívaolaj, egy bögre zöldsaláta.

6. nap

Reggeli: két szelet lenmagos kenyér, két szelet sovány sajt, fél bögre savanyú káposzta.
Tízórai: egy bögre alma-narancs turmix, egy evőkanál zabkorpa.
Ebéd: egy bögre kukoricakása, 10 dkg ananász, egy evőkanál darált dió.
Uzsonna: két mandarin, három korpás keksz.
Vacsora:egy bögre párolt zöldbab, egy evőkanál szezámmag, 10 dkg zsírszegény túró, egy paradicsom.

7. nap

Reggeli: egy zabpelyhes zsemle, két szelet sovány sonka, egy kaliforniai paprika.
Tízórai: egy fürt szőlő.
Ebéd: 10 dkg csirkemell, fél bögre joghurtos meggymártás, két közepes burgonya.
Uzsonna: két szelet sovány sajt, egy bögre paradicsom-sárgarépa lé.
Vacsora: egy bögre csemegekukorica, fél bögre fűszeres barnarizs, 10 dkg ananász.

Blog.hu ajánló