Így adj le 10 kilót!
Zsírbontó, izomépítő diéta
Karcsú, tónusos és izmos, gyönyörű alakra szeretnél szert tenni? Próbáld ki a zsírégető, egzotikus afrikai diétát, mely garantálja ezeket!

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt egy felejthetetlen talkshow-ra az ország Janka nénijével! (x)

Nyerj kényeztető, masszázs-wellness élménycsomagot 2 fő részére, Bükfürdőre! (x)

Nyerj prémium öregedésgátló arcszérumot, és búcsúzz el a ráncoktól! (x)

összesen 7 db játék
Ez is érdekelhet

Ilyen, amikor a klasszikus balett breaktánccal keveredik: ezt neked is látnod kell (x)

Tökéletesen tiszta lesz az otthonod, és alig kell érte tenned: csak 3 dolog kell hozzá (x)

Különleges ereje van az itteni gyógyvíznek: véletlenül fedezték fel helyiek a '60-as években (x)

Pataki Zita és férje különleges masszázzsal csillapítják a stresszt, naponta többször is (x)

Akciósan csaphatsz le a gyerek karácsonyi ajándékára, ha figyelsz néhány apróságra (x)

beauty and style

Ez már megint mi? Félig kész sminket villantanak a lányok az Instagramon »

Egy fazon, ami mindenkinek jól áll: midi szoknyák 9 ezer forint alatt »

Ez a szezon legnőiesebb lábbelije: így viseld a bársonycsizmát »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az afrikai diéta követői viszonylag gyorsan izmos és karcsú alakra tehetnek szert, köszönhetően a déli kontinens trópusi kincseinek, a természetes, felesleges kalóriáktól és mesterséges anyagoktól mentes táplálékoknak, többek között az ízletes déligyümölcsöknek.

Ha a zsírégetés mellett izmaid formálásáról sem szeretnél megfeledkezni, válaszd az afrikai étrendet! Változatos fogások mellett, tíz kilóval könnyebben élvezheted a sikert.

Zsírégető táplálékok kereszttüzében

Az afrikai étrend főétkezéseinek összetevői önmagukban is segítik a zsírbontást, ám egymással kölcsönhatásba lépve tovább fokozódik a folyamat. A zöldségekből és zsírszegény húsból készült levesek biztosítják a zsírégetésben fontos szerepet játszó sovány fehérjeforrást. A sárgarépa, a káposzta, a paradicsom és a leveles zöldségek magas rosttartalma tovább csökkenti a csekély mennyiségű zsiradék felszívódását.

A gabonafélékből készült kása gyakori szereplője az étrendnek. Hántolatlan kölesből, kukoricából, barnarizsből készül, és az apró, ízletes mag, a teff - bioboltokban szerezheted be - is kedvelt élelmiszer. Ez a növény több fehérjét tartalmaz, mint a legtöbb gabonafajta, és rendkívül gazdag vízhajtó káliumban. A kásákat kiegészítő fűszerek mindegyike hozzájárul karcsú alakodhoz. A chili és a gyömbér serkenti az anyagcserét, a kömény megkönnyíti az emésztést, a fahéj és a szegfűszeg aromája csökkenti az étvágyat.

Izmokat táplálj zsírsejtek helyett!

A túlsúlyhoz vezető kalóriaraktározás oka, hogy olyan táplálékokat fogyasztasz, melyekből szervezeted nem képes kinyerni az izomépítéshez szükséges alkotóelemeket, és az értékes összetevők hiányában csupán a zsírsejtek mérete növekszik.

Ezzel szemben az afrikai diéta úgy erősíti az izomzatodat, hogy a felhalmozódott zsírréteg lebontásából nyersz energiát. A növényi fehérjeforrások, mint a lencse, a sárgaborsó és a babfélék olyan aminosavakat tartalmaznak, melyek hatékonyan beépülnek az izomzatba.

A telített zsírokat tartalmazó állati fehérjékkel szemben a hüvelyesek csökkentik a koleszterinszintet, és emésztésük rengeteg többletenergiát követel. Az E-vitamin bevitele oxigénhez juttatja a sejteket, mely nélkülözhetetlen a gyors anyagcsere-működéshez. A növényi olajok és a mogyoróvaj gazdagon tartalmazzák, így csekély mennyiség fogyasztása is elegendő.

Színes alakformáló választék

Az esőerdők vidéke bőségesen kínálja a vitaminokban és ásványi anyagokban dús táplálékokat. Te is élvezheted anyagcsere-serkentő hatásukat, hiszen könnyen hozzájuthatsz a változatos és kevésbé ismert gyümölcs- és zöldségfélékhez is.

A szénhidrátban gazdag banán és mangó is szerepelhet étrendedben, mert magas keményítőtartalmuk egyenletessé teszi a bennük rejlő cukor felszívódását, így nem tapasztalsz hízáshoz vezető vércukorszint-ingadozásokat.

A papaya zsírégető enzimje segíti a táplálékok lebontását, megelőzi a kalóriák felhalmozódását. Az édesburgonya csökkenti a finomított cukor iránti vágyat, B-vitamin-tartalma táplálja izmaidat. A Kelet-Afrikában kedvelt gránátalma olyan természetes hormonokkal lát el, melyek a nőies alakért felelősek. Feszes bőrödről az avokádó növényi zsírtartalma gondoskodik, a béltisztító citrusfélék pedig meggátolják a kilókat szaporító salakanyagok lerakódását.

Hogyan kövesd a diétát?

  • A levesekben a zöldségek mennyisége legyen meghatározó, a húsfélék kiegészítésként szerepeljenek.
  • A cukrot az édes aromájú fűszerekkel pótold, míg a sót a csípős ízesítőkkel helyettesítsd.
  • A kásákhoz használt gabonaféléket és a hüvelyes zöldségeket elkészítés előtt áztasd néhány órán keresztül.
  • A keményítőben gazdag táplálékokat az étkezés kezdetén fogyaszd, így hatékonyan csökkented étvágyadat.
  • A változatos gabonaféléket és hüvelyeseket nagyobb élelmiszer-áruházakban, bioboltokban beszerezheted.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre köleskása, egy evőkanál darált dió, 10 dkg aprított mangó.
Tízórai: 15 dkg ananász.
Ebéd: egy bögre vegyes zöldségleves 10 dkg zsírszegény csirkehússal, egy bögre gyömbéres barnarizs, fél bögre főtt bab.
Uzsonna: egy bögre csemegekukorica.
Vacsora: 15 dkg tengeri hal, 20 dkg édesburgonya, egy bögre parajszósz.

2. nap

Reggeli: egy bögre fahéjas gyümölcsrizs barnarizsből, 15 dkg bogyósgyümölccsel.
Tízórai: egy bögre sárgarépa-paradicsom saláta citromlével.
Ebéd: 10 dkg csirkehús, egy bögre zöldborsós teffkása, egy bögre zöldsaláta.
Uzsonna: egy narancs, egy marék mogyoró.
Vacsora: egy bögre hagymás babsaláta, egy marék búzacsíra.

3. nap

Reggeli: két szelet lenmagos kenyér, három evőkanál avokádókrém, egy zöldpaprika.
Tízórai: egy grépfrút, három zabpelyhes keksz.
Ebéd: egy bögre karalábéleves 10 dkg csirkemellel, egy bögre kukoricakása párolt vegyes zöldséggel.
Uzsonna: egy kivi, egy szezámmagos müzliszelet.
Vacsora: egy bögre sárgaborsóval rakott köles, öt evőkanál fűszeres paradicsomszósz.

4. nap

Reggeli: egy banán, egy bögre narancslé, három evőkanál natúr müzli.
Tízórai: egy bögre reszelt sárgarépa, egy evőkanál lenmag.
Ebéd: egy bögre szegfűszeges gyümölcsleves, 10 dkg zsírszegény csirkehús, 15 dkg édesburgonya.
Uzsonna: két mandarin.
Vacsora: egy bögre zöldfűszeres hajdinakása, egy bögre főtt bab, egy marék retekcsíra.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

5. nap

Reggeli: egy bögre vaníliás zabkása, négy aszalt sárgabarack, egy bögre grépfrútlé.
Tízórai: 15 dkg gránátalma.
Ebéd: egy bögre burgonyaleves, 15 dkg tengeri hal, 20 dkg köménymagos párolt kelbimbó.
Uzsonna: 15 dkg papaya.
Vacsora: egy bögre vörös lencsés barnarizs, egy evőkanál lenolaj, egy paradicsom.

6. nap

Reggeli: melegszendvics két szelet rozskenyérből, négy ananászkarikával, két szelet zsírszegény sajttal.
Tízórai: egy bögre alma-narancs saláta.
Ebéd: egy bögre bableves, egy fahéjas sült banán.
Uzsonna: 10 dkg mangó.
Vacsora: egy bögre sóskaszósz, 10 dkg fűszeres zabpehely-fasírozott.

7. nap

Reggeli: egy bögre árpakása, 15 dkg vegyes bogyósgyümölcs.
Tízórai: egy bögre zöldséglé, egy bögre natúr kölesgolyó.
Ebéd: egy bögre vegyes zöldséges rizottó, 15 dkg uborkasaláta.
Uzsonna: egy bögre narancslé, két evőkanál natúr kukoricapehely.
Vacsora: egy bögre csirkehúsos raguleves, egy fahéjas sült alma.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

Blog.hu ajánló