Guggolás edzés közben: így csináld, hogy ne sérüljön a térded
A személyi edző szerint
Kerüld el a térdsérüléseket, végezd megfelelően a guggolást!

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Így grimaszolj, ha későbbre akarod tolni a ráncosodást! »

Őszi pelerinkabátka plédből: kis varrótudással is elkészítheted »

Gyönyörű, de kényelmes esküvői ruhák: bátran rophatod bennük a táncot »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A guggolás az alsótest-gyakorlatok alapfeladatai közé sorolható, amely egyszerűnek tűnik, sokan mégis helytelenül végzik.

A sérülések megelőzése érdekében nagyon fontos, hogy elsajátítsd a guggolás helyes technikáját.

Cikkünkben Gyöngyösi Szilvia fitneszedzőt, a grandUP nemzetközi vezető instruktorát kérdeztük a témában, akinek, mint mondja, a guggolás a kedvenc gyakorlatai közé tartozik.

Guggolás a feszes fenékért

- A farizom az egyik legkönnyebben formálható testrész, így ha eddig csak azért nem álltál neki a formálásának, mert már maga a feszes fenék gondolata is elérhetetlennek tűnt számodra, ezután nem lehet kifogásod. Természetesen a látványos eredmény eléréséhez időre van szükség, de a rendszeresség megteszi hatását. A guggolás egy olyan alapgyakorlat, ami megfelelően végrehajtva a teljes testet - de különösen a lábat és a feneket - edzi - tudjuk meg Gyöngyösi Szilviától.

Tipikus edzőtermi hibák

Az alábbi videóban Czanik Balázs személyi edző mutatja be a leggyakoribb edzőtermi hibákat.

A helyes guggolás

Csoportos aerobik jellegű órákon a guggolás majdnem minden esetben fél guggolást jelent, azaz a térdeket úgy kell behajlítani, hogy a comb párhuzamos legyen a talajra. Fontos, hogy a lábak vállszélességre legyenek egymástól, a hátad pedig tartsd egyenesen.

A térdeidet hajlítsd úgy, mintha leülnél egy székre. Arra pedig különösen figyelj oda, hogy a térdeid a boka fölött helyezkedjenek el, ne zárjanak be külön szöget!

Ha félted a térded

- Ha sérülésen vagy túl, félted a térded épségét, akkor is maradj a félguggolásnál, de állítsd le a mozdulatot a mozgástartomány felénél - még az előtt a pont előtt, ahol a térdízületek a legsérülékenyebbek. Fontos, hogy jól végezd a gyakorlatot, hiszen a helytelen guggolás többet árt, mint használ - mondja Gyöngyösi Szilvia.

Blog.hu ajánló