Az érzelmi evés 2 súlyos típusa: amikor pszichológus nélkül soha nem fogysz le!

Vajon a stresszevők vagy az örömevők népes táborát gyarapítod?

Nyereményjáték

Nyerj természetes és egészséges bébiételcsomagot a Hamétól! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világot egy másik szemszögből!

Nyerd meg a Cake Shop megálmodójának mesés receptekkel teli könyvét!

összesen 4 db játék

Ez is érdekelhet

Ezzel a módszerrel marad csodásan fiatal Jennifer Aniston (x)

Puffadás, fogyás, fáradékonyság: a gyulladásos bélbetegségek sokkal több embert érintenek, mint gondolnád (x)

Neked félned kell a bőrráktól? - Ezzel a módszerrel 20 perc alatt kiderítheted, veszélyes-e az anyajegy (x)

beauty and style

5 furcsa trend 2017-ben, amit egyelőre nem tudunk hová tenni »

2 óriási divatbaki kardigánnal: így javíthatod ki »

Milliárdokat költenek a magyar nők rúzsra és alapozóra - És mi ennek eléggé örülünk »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ismeretes, hogy sokan evéssel terelik el a figyelmet a stresszről. Ha ideges vagy, azért eszel, mert a stresszhormon a feszültség hatására megnő a vérben. Ez a stresszhormon - más néven kortizol - édes vagy sós ízek, illetve szénhidrát iránti vágyat okoz. Ha ez a reakció túlzott méreteket ölt, érzelmi evésről beszélünk.

Ahhoz, hogy a pszichés problémán úrrá légy, és ezáltal megszabadulj a túlsúlytól, könnyen lehet, hogy pszichológusra lesz szükséged.

Az érzelmi evés két típusa

Az, akit gyermekkorban édességgel vigasztaltak, ha sírt, felnőttként is hajlamos lesz érzelmi problémáit evéssel enyhíteni. A túlzott evés néha lehet figyelemelterelés is: amíg eszel, főzöl, nem a problémára, hanem a táplálkozásra koncentrálsz.

Ez a kis szünet is oldja a stresszt, de sajnos segít fixálni az érzelmi evés állapotát is. Az érzelmi evésnek alapvetően két típusa létezik.

Stresszevés

Bizonyos statisztikák szerint a túlsúlyosok háromnegyede küzd a stresszevéssel. A stresszevőknek a leggyakrabban szénhidrátra van szükségük, hogy megnyugodjanak.

Ezt a táplálkozási szokások megváltoztatásával, illetve sportolással, új hobbival kellene kiküszöbölni - a lényeg, hogy olyan elfoglaltságot találj magadnak, ami elvonja gondolataidat a mindennapi teendőkről.

A rendszeres mozgás abban segít majd, hogy jóval kitartóbb légy. A sportnak köszönhetően megerősödik az akaratod, és könnyebben állsz ellen a falásrohamoknak. Az esetek többségében csecsemőkorban, a szoptatási időszakban dől el, hogy valaki hajlamos lesz-e stresszevővé válni.

Ha a szülő félreérti a csecsemő igényeit, és minden sírásra etetéssel reagál, kialakulhat az az automatizmus: utóbbi felnőttként a problémáit szájhoz kapcsolódó - orális - örömszerzésbe fojtja, például rágyújt egy cigarettára, iszik vagy eszik.

Legtöbbször azonban tudatos odafigyeléssel legyőzhető a stresszevés. A rendszeresség is sokat segít, például az, ha naponta többször eszel kisebb adagokat. A nassolást sem kell száműzni a mindennapokból, mivel ezzel újabb stresszt okozhatsz magadnak. Napi egyszeri két-három jutalomfalat belefér az étrendbe.

Örömevők

Az érzelmi evők másik csoportjába azok tartoznak, akik örömükben falják a kalóriákat, hogy külön jutalomhoz juttassák a szervezetüket. A szakértők szerint nincs éles határ a stresszevők és az örömevők között. Aki az érzelmeit az ízek világában vezeti le, mindkét táborba tartozhat, akár egyszerre is. Meg kell tanulnod figyelmeztetni magadat, hogy ha valami jó dolog ér, annak önmagában elégnek kell lennie örömforrásnak, és nincs szükség pluszban még csokoládéra is.

A napi gondjaid és örömeid végiggondolása is segít a stressz oldásában, és az öröm kalóriamentes feldolgozásában. Az érzelmi evés leküzdésében a szakemberen kívül sokat segíthet, ha van bizalmas barátod, aki figyelmesen meghallgat.

Közös gyökerek

A stresszevés és az örömevés egy tőről fakad: akkor szembesülhetsz ezzel a problémával, ha képtelen vagy más úton kifejezni az érzelmeidet, mint táplálkozással. A szakértők szerint a legtöbb esetben az érzelmi evő nem tehet arról, hogy ez a reflexszerű viselkedés kialakult nála.

Ha rendszeresen étkezel, és mégis jelentkezik egy-egy falásroham, biztos lehetsz benne, hogy ez nem a szervezeted valós igénye, hanem valamely érzelmi állapot, a stressz vagy az öröm pszichés hatása.

Téged is érint az érzelmi evés?