Az érzelmi evés 2 súlyos típusa: amikor pszichológus nélkül soha nem fogysz le!

Vajon a stresszevők vagy az örömevők népes táborát gyarapítod?

Nyereményjáték

Nyerj 20 000 forint értékű családi belépőt a Sobri Jóska Élményparkba! (x)

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 2 db játék

Ez is érdekelhet

Nem kell sátorban aludnod, ráadásul biciklivel is elmehetsz erre a fesztiválra (x)

Teljesen más oldalát mutatta meg Hosszú Katinka - Ilyennek látta a fotós munka közben (x)

Egyszerű praktikákkal megóvhatod a látásodat - 5 tipp, hogyan vigyázz rá a nyári melegben! (x)

Mit és mennyit kell inni nyáron, hogy éber és fitt maradj? Nem csak a cukormentesség a fontos! (x)

Kicsi, sötét helyiségek a lakásban? Így töltsd meg napfénnyel! (x)

beauty and style

Legyező az esküvőre: 10 kép, amitől te is beleszeretsz »

Ennél idiótább farmert még nem láttunk »

10 elképesztő hajfonat: ezeket érdemes volt feltenni az Instára »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ismeretes, hogy sokan evéssel terelik el a figyelmet a stresszről. Ha ideges vagy, azért eszel, mert a stresszhormon a feszültség hatására megnő a vérben. Ez a stresszhormon - más néven kortizol - édes vagy sós ízek, illetve szénhidrát iránti vágyat okoz. Ha ez a reakció túlzott méreteket ölt, érzelmi evésről beszélünk.

Ahhoz, hogy a pszichés problémán úrrá légy, és ezáltal megszabadulj a túlsúlytól, könnyen lehet, hogy pszichológusra lesz szükséged.

Az érzelmi evés két típusa

Az, akit gyermekkorban édességgel vigasztaltak, ha sírt, felnőttként is hajlamos lesz érzelmi problémáit evéssel enyhíteni. A túlzott evés néha lehet figyelemelterelés is: amíg eszel, főzöl, nem a problémára, hanem a táplálkozásra koncentrálsz.

Ez a kis szünet is oldja a stresszt, de sajnos segít fixálni az érzelmi evés állapotát is. Az érzelmi evésnek alapvetően két típusa létezik.

Stresszevés

Bizonyos statisztikák szerint a túlsúlyosok háromnegyede küzd a stresszevéssel. A stresszevőknek a leggyakrabban szénhidrátra van szükségük, hogy megnyugodjanak.

Ezt a táplálkozási szokások megváltoztatásával, illetve sportolással, új hobbival kellene kiküszöbölni - a lényeg, hogy olyan elfoglaltságot találj magadnak, ami elvonja gondolataidat a mindennapi teendőkről.

A rendszeres mozgás abban segít majd, hogy jóval kitartóbb légy. A sportnak köszönhetően megerősödik az akaratod, és könnyebben állsz ellen a falásrohamoknak. Az esetek többségében csecsemőkorban, a szoptatási időszakban dől el, hogy valaki hajlamos lesz-e stresszevővé válni.

Ha a szülő félreérti a csecsemő igényeit, és minden sírásra etetéssel reagál, kialakulhat az az automatizmus: utóbbi felnőttként a problémáit szájhoz kapcsolódó - orális - örömszerzésbe fojtja, például rágyújt egy cigarettára, iszik vagy eszik.

Legtöbbször azonban tudatos odafigyeléssel legyőzhető a stresszevés. A rendszeresség is sokat segít, például az, ha naponta többször eszel kisebb adagokat. A nassolást sem kell száműzni a mindennapokból, mivel ezzel újabb stresszt okozhatsz magadnak. Napi egyszeri két-három jutalomfalat belefér az étrendbe.

Örömevők

Az érzelmi evők másik csoportjába azok tartoznak, akik örömükben falják a kalóriákat, hogy külön jutalomhoz juttassák a szervezetüket. A szakértők szerint nincs éles határ a stresszevők és az örömevők között. Aki az érzelmeit az ízek világában vezeti le, mindkét táborba tartozhat, akár egyszerre is. Meg kell tanulnod figyelmeztetni magadat, hogy ha valami jó dolog ér, annak önmagában elégnek kell lennie örömforrásnak, és nincs szükség pluszban még csokoládéra is.

A napi gondjaid és örömeid végiggondolása is segít a stressz oldásában, és az öröm kalóriamentes feldolgozásában. Az érzelmi evés leküzdésében a szakemberen kívül sokat segíthet, ha van bizalmas barátod, aki figyelmesen meghallgat.

Közös gyökerek

A stresszevés és az örömevés egy tőről fakad: akkor szembesülhetsz ezzel a problémával, ha képtelen vagy más úton kifejezni az érzelmeidet, mint táplálkozással. A szakértők szerint a legtöbb esetben az érzelmi evő nem tehet arról, hogy ez a reflexszerű viselkedés kialakult nála.

Ha rendszeresen étkezel, és mégis jelentkezik egy-egy falásroham, biztos lehetsz benne, hogy ez nem a szervezeted valós igénye, hanem valamely érzelmi állapot, a stressz vagy az öröm pszichés hatása.

Téged is érint az érzelmi evés?

OLVASD EL EZT IS!

szomoru
  • túlsúly lelki okai
  • végleges fogyás

3 feldolgozatlan lelki probléma a túlsúly mögött

csirkecombos
  • túlsúly
  • fogyasztó praktikák

Ezért nem tudod abbahagyni az evést!

Blog.hu ajánló