Az érzelmi evés 2 súlyos típusa: amikor pszichológus nélkül soha nem fogysz le!
Vajon a stresszevők vagy az örömevők népes táborát gyarapítod?

Nyereményjáték

Nyerj platinával díszített Angyalszárny nyakláncot fehér finomporcelánból! (x)

Nyerd meg otthoni gyógyításhoz az 5 db aromaterápiás csomag egyikét közel 45 000 Ft értékben! (x)

Nyerj egy éves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg az egyik legjobb olasz kaja receptjét! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Elkerülheted a legrosszabbat, ha már most megveszed a gyerek ajándékát

Ezek a természetes kivonatok és olajok vasalják ki legkönnyebben a ráncokat (x)

Beindulnak a test öngyógyító folyamatai ettől a stresszoldó masszázstól - Próbáld ki! (x)

Feszesednek az izmok, eltűnik a narancsbőr és a zsír ettől a keringésjavító billenőmozgástól - Orvos ajánlja (x)

Azonnali orvosi segítséget kaphatsz egyetlen mobilapplikációval: egy gombnyomással érhető el otthonról (x)

beauty and style

A legszebb körömminták ősz végére, tél elejére: magadnak is elkészítheted »

Kényeztető fürdőbomba házilag: hideg, téli estéken a legjobb barátod lesz »

Bombabiztos módszer a csizma szagtalanítására: csak 2 dolog kell hozzá »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ismeretes, hogy sokan evéssel terelik el a figyelmet a stresszről. Ha ideges vagy, azért eszel, mert a stresszhormon a feszültség hatására megnő a vérben. Ez a stresszhormon - más néven kortizol - édes vagy sós ízek, illetve szénhidrát iránti vágyat okoz. Ha ez a reakció túlzott méreteket ölt, érzelmi evésről beszélünk.

Ahhoz, hogy a pszichés problémán úrrá légy, és ezáltal megszabadulj a túlsúlytól, könnyen lehet, hogy pszichológusra lesz szükséged.

Az érzelmi evés két típusa

Az, akit gyermekkorban édességgel vigasztaltak, ha sírt, felnőttként is hajlamos lesz érzelmi problémáit evéssel enyhíteni. A túlzott evés néha lehet figyelemelterelés is: amíg eszel, főzöl, nem a problémára, hanem a táplálkozásra koncentrálsz.

Ez a kis szünet is oldja a stresszt, de sajnos segít fixálni az érzelmi evés állapotát is. Az érzelmi evésnek alapvetően két típusa létezik.

Stresszevés

Bizonyos statisztikák szerint a túlsúlyosok háromnegyede küzd a stresszevéssel. A stresszevőknek a leggyakrabban szénhidrátra van szükségük, hogy megnyugodjanak.

Ezt a táplálkozási szokások megváltoztatásával, illetve sportolással, új hobbival kellene kiküszöbölni - a lényeg, hogy olyan elfoglaltságot találj magadnak, ami elvonja gondolataidat a mindennapi teendőkről.

A rendszeres mozgás abban segít majd, hogy jóval kitartóbb légy. A sportnak köszönhetően megerősödik az akaratod, és könnyebben állsz ellen a falásrohamoknak. Az esetek többségében csecsemőkorban, a szoptatási időszakban dől el, hogy valaki hajlamos lesz-e stresszevővé válni.

Ha a szülő félreérti a csecsemő igényeit, és minden sírásra etetéssel reagál, kialakulhat az az automatizmus: utóbbi felnőttként a problémáit szájhoz kapcsolódó - orális - örömszerzésbe fojtja, például rágyújt egy cigarettára, iszik vagy eszik.

Legtöbbször azonban tudatos odafigyeléssel legyőzhető a stresszevés. A rendszeresség is sokat segít, például az, ha naponta többször eszel kisebb adagokat. A nassolást sem kell száműzni a mindennapokból, mivel ezzel újabb stresszt okozhatsz magadnak. Napi egyszeri két-három jutalomfalat belefér az étrendbe.

Örömevők

Az érzelmi evők másik csoportjába azok tartoznak, akik örömükben falják a kalóriákat, hogy külön jutalomhoz juttassák a szervezetüket. A szakértők szerint nincs éles határ a stresszevők és az örömevők között. Aki az érzelmeit az ízek világában vezeti le, mindkét táborba tartozhat, akár egyszerre is. Meg kell tanulnod figyelmeztetni magadat, hogy ha valami jó dolog ér, annak önmagában elégnek kell lennie örömforrásnak, és nincs szükség pluszban még csokoládéra is.

A napi gondjaid és örömeid végiggondolása is segít a stressz oldásában, és az öröm kalóriamentes feldolgozásában. Az érzelmi evés leküzdésében a szakemberen kívül sokat segíthet, ha van bizalmas barátod, aki figyelmesen meghallgat.

Közös gyökerek

A stresszevés és az örömevés egy tőről fakad: akkor szembesülhetsz ezzel a problémával, ha képtelen vagy más úton kifejezni az érzelmeidet, mint táplálkozással. A szakértők szerint a legtöbb esetben az érzelmi evő nem tehet arról, hogy ez a reflexszerű viselkedés kialakult nála.

Ha rendszeresen étkezel, és mégis jelentkezik egy-egy falásroham, biztos lehetsz benne, hogy ez nem a szervezeted valós igénye, hanem valamely érzelmi állapot, a stressz vagy az öröm pszichés hatása.

Téged is érint az érzelmi evés?

OLVASD EL EZT IS!

szomoru
  • túlsúly lelki okai
  • végleges fogyás

3 feldolgozatlan lelki probléma a túlsúly mögött

csirkecombos
  • túlsúly
  • fogyasztó praktikák

Ezért nem tudod abbahagyni az evést!

Blog.hu ajánló