3 kiló 1 hét alatt
Tisztító, karcsúsító tavaszi zöldségkúra
Eluralkodott rajtad a tavaszi fáradtság, és a plusz kilók is megkeserítik mindennapjaid? Zöldségdiétánk segít!

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Házi fátyolmaszk rizspapírból: simább, ragyogóbb bőr, pillanatok alatt »

Ha így teszel, alapozó nélkül is ragyogni fog a bőröd! Tippek egy őszinte szépségbloggertől »

Tökéletesíti a bőrt, fent tartja a festéket: sminkalap készítése pár lépésben »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A tavasz gyakran megtréfálja a szervezetet, hiába süt ugyanis odakint a nap, ha levertnek, fásultnak érzed magad. Ha mindemellett a plusz kilóktól sem sikerült még megszabadulnod, rövid, frissítő, tavaszi zöldségekre építő diétánk megoldást jelenthet. Segítségével egy hét alatt akár két-három kilót is leadhatsz, emellett energiával is feltöltődhetsz.

A tavaszi zöldségek ereje

A tavasz nem csupán a természet megújulásáról gondoskodik, de általa szervezeted életenergiájáról, felfrissüléséről és egészséged megőrzéséről is, köszönhetően többek között a friss sárgarépának, a karalábénak, a ropogós reteknek, a zsenge parajnak vagy épp a fejes salátának.

A zöldségszezon gondoskodik arról, hogy az értékes táplálékok bővelkedjenek vitaminokban, és ne mérgezzék őket tartósítószerek, illetve egyéb kémiai anyagok, melyek segítségével a messziről érkező zöldségek élettartamát biztosítják. A vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag zöldségeket érdemes nyersen fogyasztanod, például salátaként vagy csak önmagukban elropogtatva, így értékes hatóanyagaik nem vesznek kárba.

A változatos színű tavaszi saláták nemcsak esztétikai élményt nyújtanak, de valóságos életelixírként hatnak a napfényhiányos hónapok során kimerült és megfáradt szervezetre. Jó hatással vannak anyagcserédre, erősítik immunrendszered, emellett segítenek megőrizni többek között látásod, bőröd és érrendszered egészségét is.

  • Sárgarépa: gazdag A-, B1-, B2- és C-vitaminban, antioxidáns hatóanyagainak köszönhetően segít a szabadgyökök kialakulásának megelőzésében, erősíti immunrendszered, és bőrödet is megszépíti.
  • Fejes saláta: igazi ásványianyag- és vitaminbomba, az egyik legjobb tavaszi fáradtságűző zöldség, rosttartalmának köszönhetően pedig nem véletlenül számít a diéták egyik közkedvelt alapanyagának.
  • Spenót: segít a vérképzésben, vízhajtó hatású, hozzájárul az idegrendszer egészséges működéséhez, és biztosítja a megfelelő anyagcserét is.
  • Hónapos retek: jótékony hatással van a vesék és az epehólyag működésére, segít beállítani szervezeted megfelelő koleszterinszintjét, és immunrendszeredet is erősíti.

Salaktalanító zöldségkúra

A finomliszt, a különböző állati zsírok és a cukros ételek fogyasztása elősegíti a salakanyag-termelődést a bélrendszeredben, ami miatt lassul az anyagcsere, ez pedig plusz kilókhoz, rossz közérzethez, fásultsághoz, fáradékonysághoz vezet.

Ahhoz, hogy a felhalmozódott méreg- és salakanyagokat könnyedén kisöpörd bélrendszeredből, nem kell mást tenned, mint beszerezned a friss zöldségeket, majd egészséges étrended szerves részévé tenned azokat. A zöldségek magas rosttartalmának köszönhetően étvágyad is csökken majd, emésztésed ugyanakkor felgyorsul, miközben a bélfalra tapadt káros anyagok kiürülnek szervezetedből.

A hét napos diéta során emellett más egészséges táplálékokat is fogyaszthatsz, elsősorban zsírszegény, natúr joghurtot, gyümölcsöket és teljes kiőrlésű gabonát. Fontos, hogy ez idő alatt - és lehetőleg a későbbiekben is - kerüld az adalékanyagokkal, színezékekkel, mesterséges aromákkal dúsított, finomított élelmiszereket, illetve ne készen vásárolt, cukrozott vagy ízesített zöldség- és gyümölcsleveket igyál.

A salakanyagok és a felesleges víz távozásának köszönhetően több kilótól is megszabadulhatsz, ha azonban szeretnéd, hogy ez tartós legyen, fontos a zöldségekben és gyümölcsökben, sovány húsokban, teljes kiőrlésű gabonában gazdag, egészséges étrend kialakítása.

Hogyan kövesd a diétát?

  • A zöldségeket leginkább nyers formában fogyaszd, vagy főzd és párold meg, de kerüld a zsiradékokban való kisütést.
  • Napközben, ha megéhezel, egyél meg egy sárgarépát vagy pár szem retket.
  • Fontos, hogy a diéta alatt legalább napi 2-2,5 liter cukormentes folyadékot elfogyassz, mivel a rostok csak a folyadék hatására képesek megduzzadni emésztőrendszeredben.
  • Szénsavmentes ásványvíz helyett ihatsz természetes gyümölcs- és zöldségleveket is, ezzel tovább fokozhatod a diéta méregtelenítő hatását.
  • A kúra alatt kerüld a sót, a cukrot és az alkoholt, a salátákhoz és a főzéshez csak hidegen sajtolt olajat használj.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: 3 dl répás almaital.
Tízórai: egy grépfrút.
Ebéd: egy bögre zöldborsókrémleves, fél bögre barnarizs, egy bögre vegyes tavaszi zöldség.
Uzsonna: 3 dl zöldséglé.
Vacsora: vegyes saláta - uborka, paprika, paradicsom, retek, lilahagyma, jégsaláta - tetszőleges mennyiségben, balzsamecettel.

2. nap

Reggeli: két szelet lenmagos kenyér, 10 dkg zsírszegény túró, három retek.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy bögre zellerkrémleves, egy bögre vegyes zöldsaláta fél bögre snidlinges joghurttal.
Uzsonna: 3 dl paradicsomlé.
Vacsora: egy bögre durumtészta négy evőkanál paradicsomszósszal, egy sárgarépa.

Fontos!
A diétát egy hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

3. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, egy alma.
Tízórai: fél bögre dió.
Ebéd: egy bögre paradicsomleves, vegyes saláta tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: 3 dl bogyósgyümölcsből készült turmix.
Vacsora: másfél bögre parajfőzelék, egy héjában főtt krumpli.

4. nap

Reggeli: egy tökmagos zsemle, egy paprika, egy paradicsom.
Tízórai: egy narancs, két puffasztott rizsszelet.
Ebéd: egy bögre brokkolikrémleves, párolt vegyes zöldség tetszőleges mennyiségben.
Uzsonna: két sárgarépa.
Vacsora: vegyes zöldségsaláta tetszőleges mennyiségben.

5. nap

Reggeli: 3 dl joghurtos gyümölcsturmix, egy szelet teljes kiőrlésű pirítós.
Tízórai: egy bögre zöldségrudacska.
Ebéd: egy bögre hagymakrémleves, egy bögre párolt kelbimbó.
Uzsonna: egy bögre reszelt karalábés zellersaláta, két evőkanál joghurt.
Vacsora: egy bögre zöldbabfőzelék, egy szelet rozskenyér.

6. nap

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy bögre joghurtos uborkasaláta.
Tízórai: két alma.
Ebéd: egy bögre hagymakrémleves, egy bögre barnarizs.
Uzsonna: 3 dl sárgarépalé.
Vacsora: vegyes zöldségsaláta tetszőleges mennyiségben.

7. nap

Reggeli: egy kis doboz joghurt, egy marék bogyósgyümölcs.
Tízórai: két sárgarépa.
Ebéd: egy bögre hagymakrémleves, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy bögre vegyes saláta.
Uzsonna: egy körte.
Vacsora: vegyes zöldségsaláta tetszőleges mennyiségben.

Blog.hu ajánló