Székrekedés, száraz bőr, koncentrációs zavar
A dehidratáltság 6 biztos tünete
Nem mindegy, hogy mennyi és milyen folyadékot veszel magadhoz.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt a Sárik Péter Trió elragadó jazzkoncertjére a Pesti Vigadóba! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Így öltözz fel, ha széles a vállad, és fiús a csípőd - A stylist tippjei segítenek »

4 meleg ital hideg napokra, melyektől nem fogsz hízni - Felpörgetik az anyagcserét »

Minden hajszála kihullott egy betegség miatt, mégis csodás fotók készülnek róla »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Talán csak akkor iszol folyadékot, ha egészen konkrét szomjúságérzet tör rád. Pedig szakemberek szerint a nap során folyamatosan kellene pótolnod a folyadékot. Tested körülbelül 75%-a víz, mely elengedhetetlen a szervezet hibátlan működéséhez.

A szomjúságérzet akkor keletkezik, ha a vér víztartalma csökken, aminek következtében a vér moláris koncentrációja, fehérjetartalma növekszik.

Röviden a dehidratációról

Az enyhe dehidratáció kialakulásához nem kell kimerítő testedzést végezned, elegendő, ha rövidebb sétát teszel, vagy sokáig kint felejted magad a napon. Sőt, irodai munkát végzők esetében is gyakori probléma, hiszen számítógép előtt ülve könnyen lehet, hogy nem reagálsz a tested jelzéseire.

Elegendő folyadékfogyasztás hiányában anyagcseréd lelassul, bőröd kiszárad, fáradékony leszel. Ha az alábbi tünetek együttesen jelentkeznek, szinte biztosra veheted, hogy a háttérben az elégtelen folyadékfogyasztás áll.

A dehidratáltság tünetei

  • Száraz bőr.
  • Székrekedés.
  • Sötétsárga vizelet.
  • Koncentrációs zavar.
  • Fáradtság, feszült idegállapot.
  • Csökkent szellemi teljesítmény.

Nemenként eltérő tünetek

Egy külföldi kutatás szerint a dehidratáltság nem teljesen egyforma tüneteket produkál nők és férfiak esetében. Három hónap alatt három alkalommal vizsgáltak 51 kísérleti alany dehidratáltság által kiváltott tüneteit.

Míg a férfiaknál különösen az éberség, illetve az emlékezet tekintetében okozott problémát a folyadékhiány, addig a női szervezet fáradtsággal, feszült idegállapottal, a kognitív képességek romlásával reagált. A kutatás eredményeit a British Journal of Nutrition, illetve a Journal of Nutrition című folyóiratokban tették közzé.

Súlyosabb következmények

A fent említett enyhébb következményeken kívül súlyosabb problémák is felmerülhetnek. A tartós folyadékhiány vérnyomásesést, veseproblémákat, kálium-háztartási problémák esetén szívritmuszavarokat okozhat. Természetesen dehidratáció nem csupán elégtelen folyadékfogyasztás hatására alakulhat ki. Hányás, hasmenés, magas lázzal járó betegségek is gyakran vezetnek kiszáradáshoz.

Mennyi folyadékra van szükséged egy nap?

Felnőtt szervezet esetében napi körülbelül két-két és fél liter folyadék fogyasztása szükséges. Ennyit kell tehát magadhoz venni közvetlen folyadékfogyasztással, valamint táplálkozással. Természetesen ez a mennyiség változhat a külső hőmérséklet növekedése, sport vagy fizikai munka hatására. A témáról bővebben is olvashatsz korábbi cikkünkben.

Mit iszol?

Nem mindegy, milyen folyadékot veszel magadhoz. A kávé és a tea koffeintartalmuk miatt szárítják a szervezetet, csakúgy, mint az alkoholos italok. A cukros üdítők megemelik a vércukorszintet, ami ugyancsak folyadékpótlást tesz szükségessé. A legjobb, ha elsősorban szénsavmentes ásványvizet fogyasztasz szomjúság ellen.

OLVASD EL EZT IS!

no kez
  • tünetek és betegségek
  • gerincbetegség

4 rejtett ok a szédülés mögött

Blog.hu ajánló