10 dolog, amit tudni fog rólad a kormány: pár hónap, és elindul a rendszer!
Május 1-jével elindul az új rendszer Magyarországon.

Ez is érdekelhet
    • 29
    • 30
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ahogy arról korábban is beszámoltunk, tavaly év végén döntés született az európai uniós utasadat-nyilvántartási rendszerről, melynek bevezetése már évek óta napirenden volt Európában.

Míg azonban korábban például a Magyar Idők is arról számolt be, hogy több uniós országban is késik majd a rendszer kiépítése, Magyarországon már 2016. május 1-jével megkezdi éles működését.

A terrorizmus visszaszorítása a cél

Magyarországon a program létrehozására vonatkozó támogatást a Szervezett Bűnözés Elleni Koordinációs Központ kapta, melynek célja az lesz, hogy a légiutas-forgalom adatainak rögzítése által sikerüljön időben tudomást szerezni a gyanús személyekről, illetve a terroristákról.

A rendszer a schengeni övezeten kívülre utazókról, illetve az onnan érkezőkről gyűjt majd információkat, melyeket hat hónapig őriz majd meg. Az adatokat a légitársaságok továbbítják majd a központnak a járat tervezett indulása előtt 12 órával, illetve a felszállás után.

Az utasokról többek között a következő adatokat továbbítják majd a Magyar Idők információi, illetve az általuk hivatkozott hatályos hazai jogszabály alapján:

  • családi és utónév
  • az indulási, a tranzit- és a célállomás
  • a jegykiállítás időpontja
  • az utassal együtt utazók neve és száma
  • az utas által közölt kapcsolattartási adatok
  • az utas lakó- és tartózkodási helye
  • az utas címe, telefonszáma, e-mail címe
  • fizetési vagy számlázási információk
  • a repülőjegyre vonatkozó adatok
  • az utazás körülményeire vonatkozó információk.

Mindemellett olyan adatok is bekerülhetnek a rendszerbe, mint például a foglalási név, az utazásközvetítő neve, a poggyászra vonatkozó információk, illetve az ülőhely száma.

A rendszer bevezetéséről már 2010 óta beszélnek az Európai Unióban, számos aggályt vetett azonban fel az adatvédelem, eszerint ugyanis a rendszer bevezetése olyan alapvető jogokat sértene, mint a magánélethez és az adatvédelemhez való jog.

Ezt is szeretjük