Szerinted jó ötlet 20 milliárdot költeni bicikliútra? Van, ahol még járda sincs

A kormány 20 milliárdot invesztál kerékpárutak fejlesztésébe.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Füzéren, a Füzért és Felső Mislét összekötő kerékpárútvonal indító kilométerkövének felavatásán beszélt arról, hogy a kormány tervei szerint a következő időszakban 20 milliárd forintot költ új bicikliutak telepítésére és a meglévők felújítására.

A Magyarországról Szlovákiába vezető kerékpárút nem az egyetlen lesz a térségben: három olyan bicikliút épül egyszerre a Hegyközben, mely összeköti a két országot. Sárospatak és Kassa, Füzér és a határ túloldalán lévő Szkáros, Pusztafalu és Bista között épülnek kerékpárutak.

Turistacsalogató bringaútvonalak

Az idegenforgalmi szakértők szerint hatalmas turisztikai és gazdasági lehetőségek rejlenek a kerékpárutak építésében: Völner Pál is hasonló gondolattal érvelt, amikor a kerékpárút-avatáson bejelentette a 20 milliárdos bicikliút-fejlesztést.

Az államtitkár szerint a bicikliutak növelhetik a térség turisztikai vonzerejét, így a környező települések mintegy ezer szálláshellyel készülnek a látogatók fogadására. A Duna menti és a Balaton körüli bicikliutak mindenképp az elsők között szerepelnek a fejlesztési várólistán, de 2014-től a következő nagyobb törekvés már a Tisza menti szakasz megépítése lesz, amire már most is óriási igény lenne, ráadásul növelhetné a térség turisztikai felzárkózását.

Kell-e az elszeparált bicikliút?

Egyre inkább fejlődik itthon a biciklikultúra, a Critical Mass megmozdulások például nálunk is rekordszámú résztvevővel tettek az ügyért. Ugyanakkor a másik oldal is megfogalmazza a véleményét, azok, akik nem értik, miért bicikliútra kell fordítani a forrásokat, amikor fontosabb hiányosságok is vannak, számtalan olyan hely van például az utcában, ahol még járdák sincsenek, veszélyeztetve ezzel a gyalogosan közlekedőket.

Az ország 10 legszebb természeti csodája

Nézegess képeket!

Elolvasom

A bicikliutakat kifogásoló autósok nemegyszer látják a dugók okát a külön biciklisávban, és gyakran hibás elgondolásnak tartják a szeparált megoldásokat, amire a legtöbb biciklis igennel voksolna. Van, aki a közlekedési rendszer hibás szabályozásában és a kissé vaskalapos személetmódban fedezi fel a legnagyobb tévutat: a hagyományos megközelítési mód ugyanis rendszerint az, hogy szembeállítják a közutat a kerékpárosokkal, pedig össze is lehetne fogni a kettőt.

A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?

Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.

További részletek: feminaklub.hu/

Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2024. november 27. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Hol szúrják el a tervezést?

Bodor Ádám, az EuroVelo, az Európai Kerékpárút Törzshálózatának menedzsere, korábbi kerékpárügyi miniszteri biztos a Magyar Narancs egy májusi cikkében beszélt arról, hogy az információ- és a tapasztalathiány, valamint sokszor a hatalmi dekoncentráció mekkora problémát okozhat ahelyett, hogy megoldaná a dolgot: szerinte az önkormányzatok általában nem arra koncentrálnak, hogy hogyan orvosolják egy településrész közlekedési problémáját, inkább csak odabiggyesztenek egy bicikliutat, és kész.

Pedig helyszíntől és igényektől függően mások lehetnek a bringások, az autósok vagy akár a gyalogosok szempontjai is. Két település között például Bodor szerint, ha nagyarányú az autósforgalom, önálló kerékpárutakra van szükség, településeken belül kerékpársáv, nyitott kerékpársáv vagy kisebb forgalom esetén kerékpáros nyom lehet a megoldás. Biciklivel közlekedni nemcsak egészséges, de költségkímélő is, ami az utazás drágulása miatt nem elhanyagolható szempont. Kattints ide, és tudd meg, mennyivel drágulnak jövőre a jegyek és bérletek.

Szerinted szerencsés dolog ennyit költeni bicikliutakra?

Ezt is szeretjük