Így változnak a menetrendek áprilistól: vasúti vonalakat is bezárnak?

Április 15-től változik a hazai vasúti közlekedés menetrendje.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára rendkívüli sajtótájékoztató keretében beszélt arról március 9-én, mennyiben változik 2012. április 15-től a hazai vasúti közlekedés.

Az MTI információi szerint az államtitkár elmondta, hogy az előzetes hírekkel szemben szó sem lesz vasúti vonalbezárásról, az április 15-i menetrendváltozásban csupán összehangolják a közösségi közlekedést, kiszűrik a párhuzamosságokat, az utaslétszámhoz igazítják a járatokat, valamint hatékonyabban használják fel a közpénzeket.

Nincs szó vonalbezárásról

Az államtitkár rendkívüli sajtótájékoztatóján arra reagált, hogy a médiában vonalbezárásokról szóló hírek terjedtek el. Völner Pál elmondta: az utaslétszám alapján felmérték, hogy egyebek mellett a kormányváltást követően újraindított mellékvonalakon hogyan alakult a járatkihasználtság, és a járatsűrűséget az utasigényekhez igazítják az egész vasúthálózaton.

Kérdésre válaszolva Völner Pál közölte: 8-8,5% közötti kapacitáscsökkentés várható a vasúti menetrend április 15-i változásában, de megjegyezte, hogy a témában még egyeztetnek a szakszervezetekkel.

A járatok száma viszont csökken

Völner Pál a hatékonyabb forrásfelhasználással kapcsolatban példaként említette, hogy Győr és Budapest között kiváló minőségű vasúti pálya van, így ott nincs értelme állami pénzen párhuzamosan buszközlekedést működtetni. Szeretnék elérni, hogy a hatékonyabb forrásfelhasználással keletkező megtakarítás a színvonalasabb szolgáltatást biztosítsa.

10 hely itthon, amire a magyarok a legbüszkébbek

Nézegess képeket!

Elolvasom

Arra a kérdésre, hogy 414 vonatot érint-e a menetrendi változás, Völner Pál kitérő választ adott. Közölte, hogy 2900 vonat közlekedik naponta, és 8% körüli futásteljesítmény-csökkenés lehet áprilistól.

Boomerek és Zoomerek - Miért nehéz a generációk közötti kommunikáció?

Steigervald Krisztián generációkutató a Femina Klub áprilisi előadásán arra keresi a választ, hogyan érthetjük meg egymás világát, hogy a különbözőségek helyett a kapcsolódási pontokra koncentráljunk. Hogyan lehet megtalálni a közös nyelvet a digitális bennszülöttek és az analóg világban felnőttek között? Milyen eszközökkel segíthetjük elő az együttműködést, és hogyan tanulhatnak a generációk egymástól, ahelyett hogy egymás ellen dolgoznának?

 

További részletek: feminaklub.hu/

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2025. február 19. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Újságírói felvetésre az államtitkár úgy vélekedett, hogy szerinte érdemes közlekedtetni személyvonatot a kevésbé kihasznált vonalakon is, hiszen az árufuvarozás miatt fenn kell tartani hálózatot, és folyamatos közlekedés esetén az állagmegóvás is jobban megoldott, továbbá vannak olyan időszakok, például iskolába járás, amikor szükség van személyvonatokra.

Szoktál vonattal utazni?

Ezt is szeretjük