Így trükköznek az utazási irodák: ilyen panaszokat kap a fogyasztóvédelem

A fogyasztóvédelmi hivatalnak több esetben is lépnie kellett: ez az, amire vigyázz!

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

A fogyasztóvédők 2011-es felmérése alapján, melynek célja a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008-as törvény előírásaihoz való alkalmazkodás ellenőrzése volt, több esetben is jogosan éltek panasszal az utazók.

Még mindig sok a megtévesztés

A fogyasztóvédelem turisztikai témavizsgálatának 95%-át az utazók, illetve fogyasztók beadványai jelentették - melyek a 2011-es év során érkeztek be a hivatalhoz -, a maradék 5%-ot pedig az érdekképviseleti szervek és más hatóságok indítványai tették ki.

A beadványok alapján a fogyasztóvédelem a vizsgálat befejeztével arra a következtetésre jutott, hogy még mindig túl sok az olyan szolgáltató, mely visszatartja az információkat, illetve téves információkat ad.

Ennek célja pedig, hogy ezzel késztesse a fogyasztókat olyan döntések meghozatalára, melyeket egyébként nem hoznának meg.

A fogyasztóvédelem a 86 beadvány 29%-ában találta megalapozottnak a tisztességtelen piaci magatartás tanúsításának vádját.

A hatóság gyakran tapasztalta például, hogy az egyes prospektusokban vagy azok weboldalán nem tüntetik fel megfelelően a szálláshely jellemzőit, illetve nem megfelelő a tájékoztatás az igénybe vehető szolgáltatásokkal kapcsolatban sem.

A 10 legnépszerűbb nyaralóhely 2011-ben

Nézegess képeket!

Elolvasom

Konkrét esetek

A 86 vizsgált eset közül volt olyan, hogy a prospektus szerint az adott hotel szobái parkra, kültéri medencére, illetve tengerre néznek, miközben a valóság inkább jelentett tetőteret nehezen kinyitható ablakokkal, valamint a szomszéd épület falára néző panorámát.

De nem csupán a hotelek kapcsán merültek fel problémák, szintén megtévesztésnek számít például, ha egy élményfürdő üzemeltetője mást tüntet fel kedvezményes időszaknak honlapján, mint amivel a fogyasztó a helyszínen szembesül, vagy, ha például nem tájékoztatják előre az utazókat arról, hogy a szaunákat csak meztelenül lehet használni.

A fogyasztóvédelmi hatóság a legtöbb esetben csupán a megtévesztő magatartás beszüntetését rendeli el, ritkább, hogy az adott vállalkozást meg is bírságolja. Nem árt tehát résen lenni, annak ellenére is, hogy felügyelet hatására nagyobb valószínűséggel lehet bízni abban, hogy egyre kevesebben élnek a megtévesztés gyakorlatával.

Forrás: itthonalegjobb.hu, www.turizmusonline.hu.

Volt már problémád utazási irodával?

Ezt is szeretjük