Nagy a baj: elvehetik a kedvezményeket!

Kiket érinthet az emelés?

Tarlós István kétségbeesett levelet írt Orbánnak, egyelőre nem kapott választ.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Nem bírja tovább Budapest a BKV terheit, ha nem fizet az állam, vagy nem vesz át feladatokat a fővárostól, akkor fájdalmas méretű áremelés jöhet, vagy regisztrációs díjat kell fizetniük az ingyenesen utazóknak.

Az Index tette közzé azt a levelet, amelyet Tarlós István főpolgármester írt Orbán Viktornak a közlekedési vállalat finanszírozásának ügyében. A levélre egyelőre nem érkezett válasz a kormányfőtől.

Tarlós a levélben azt írja: a jövőben nem tudja kifizetni az önkormányzat azt a 10 milliárd forintot, amibe az agglomerációs járatok fővároson kívüli üzemeltetése kerül. Ha az állam nem veszi át ezeket a járatokat, és nem is fizet, akkor az agglomerációs jegyek, bérletek árát ötszörösére kell emelni, vagy a nem budapesti lakosok számára a jegyek, bérletek árát háromszorosára emelni.

A már most sem olcsó utazás így borzalmasan drága lenne, ezért a főpolgármester ezt nem tartja választható alternatívának.

Mindenkinek fizetnie kellene

A BKV-nak az ingyen vagy kedvezményesen utazók is nagy gondot okoznak. Ugyan az árkiegészítést az államnak kellene fizetnie utánuk, mégis több mint 9 milliárd forinttal kevesebb kompenzációt kap a főváros, mint amennyi járna. Ez a pénz pedig rettenetesen hiányzik.

Ha nem változik a helyzet, akkor az egyik lehetséges megoldás szerint havi egyszeri, 1000-2000 forintos regisztrációs díjat kérhetnének az érintettektől. Ha a 65 év feletti nyugdíjasok, a 6 év alatti gyermekek és a súlyos fogyatékkal élők is - akik eddig ingyen utaztak - fizetnék havonta ezt a regisztrációs díjat, az akár 9 milliárd forintos plusz bevételt - éppen annyit, amennyi hiányzik - jelentene a közlekedési cégnek.

Robotellenőrök és zöld úttest Budapesten

Nézegess képeket!

Elolvasom

A dugódíj is napirenden van

Az autósok sem úsznák meg: a levélben szó van egy esetleges Budapest-matricáról, ami 5 ezer forintba kerülne - vagy csak a fővárosba behajtó vidékieknek, vagy a budapestieknek is. Utalnak az elmúlt években többször felmerült dugódíj bevezetésének szükségességére is.

Az utazási kedvezmények visszavágása rég óta napirenden van: a kormány tavaly azt vállalta a Brüsszelnek elküldött konvergenciaprogramban, hogy a szociálpolitikai menetdíj-támogatásokat a 2014-es szinten befagyasztja, egészen 2017-ig.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

Tarlós Istvánról készült kép forrása: MTI/Kovács Tamás; mobilos kép: wikipedia.org

Ezt is szeretjük