3 okos trükk, hogy ne törje fel a lábad az új cipő!
Különösen nyáron
Mondj búcsút a feltört saroknak és a vízhólyagoknak, amit eddig az új nyári cipőid okoztak!

Ez is érdekelhet

Aranytojást tojó tyúk - bemutatjuk a LUSH 2020-as húsvéti kollekcióját (x)

Tiszta lakás, ragyogó jókedv (x)

Nátha, megfázás, influenza, vagy a „legrosszabb“…. (x)

Törzshajlítás 1440-szer? Naponta?! (x)

Kert és erkély: a Te otthonod (x)

beauty and style

Ez a vagány ruhadarab is visszatért a múltból: a mellény most így divatos »

A zöld teánál sokkal hatásosabb a fehér tea: méregtelenítő és tele van antioxidánssal »

Speciális krémek kipirosodott, repedezett kezekre: webáruházban is kaphatóak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha új cipőt viselsz, számíthatsz rá, hogy az első néhány alkalommal még nem lesz olyan kényelmes, mint később, amikor már megszokták egymást a lábfejeddel.

Nyáron, amikor meleg van, ez fokozottan igaz, a láb jobban izzad, és bár a cipők nyitottabbak, több helyen nyomják, dörzsölik a bőrt. Tudd meg, hogyan előzheted meg a fájdalmas sebeket és a hatalmas vízhólyagokat!

Ha nyom vagy dörzsöl

A megelőzés már a boltban kezdődik, hiszen olyan lábbelit kár megvenni, ami már a próba során is kényelmetlen. Könnyen előfordulhat azonban, hogy csak akkor érzed meg, hol nyom vagy dörzsöl a cipő, amikor már perceket gyalogoltál benne. Hogy ez ne az utcán, egy hosszú nap előtt történjen meg, a vásárlás után, otthon vedd fel az új szerzeményt, és sétálgass benne sokáig: így rájössz, hol kényelmetlen.

Ha megvannak a kritikus helyek, bújj bele egy vastag zokniba, vedd rá a cipőt, majd fogd a hajszárítót, és néhány percen keresztül fújj a kényelmetlen részekre meleg levegőt! Ne bújj ki belőle, amíg ki nem hűl az anyag, mert így idomul a lábadhoz: a hő fellazítja, a vastag zokni pedig kitágítja, majd fixálja a cipőt.

Ha ezt a műveletet az után végzed, hogy már kidörzsölődött a lábad, a következő viselés előtt ragaszd le a fájdalmas helyeket ragtapasszal, így a cipő nem irritálja tovább a sebet.

Cipőtágítás másként

Egy másik módszerrel is kitágíthatod a cipőt, ami gyakorlatilag a fenti eljárás ellenkezője: itt nem a hőt, hanem a hideget hívod segítségül. Vegyél elő egy lezárható fagyasztózacskót - győződj meg róla, hogy sehol nem lyukas! -, töltsd meg vízzel, helyezd a cipő orrába, majd az egészet tedd be a fagyasztóba néhány órára.

Ahogyan a víz megfagy a zacskóban, fokozatosan nő a térfogata, ennek köszönhetően a cipő kíméletesen és apránként tágul. Amikor kiveszed a mélyhűtőből, azonnal távolítsd el belőle a jeges zacskót, mert feláztathatja az anyagot.

Vízhólyagok ellen

Jellemző, hogy egy új cipő viselése során vízhólyag alakul ki a talpon, a lábujjakon vagy a lábfej azon részein, ahol a bőrt nyomja, dörzsöli a lábbeli anyaga. Ennek elkerülése érdekében mielőtt belebújsz a topánba, kend be a lábfejed vazelinnel, hintőporral vagy dezodorral - ezek mind megakadályozzák, hogy a cipő rátapadjon a bőrödre, a láb szabadon csúszkál majd, nem súrlódik, és így nem keletkeznek vízhólyagok.

Ezt is szeretjük