Ilyen gasztroélményben még nem volt részed – Budapestre is megérkezik a Time Out Market

2025 második felében Budapestre is megérkezik a világhírű gasztropiac. Ennek apropóján meglestük az első és egyben legnagyobb Time Out Marketet.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

Minőségi falatok és pezsgő közösségi élet - ezt nyújtja a Lisszaboni Time Out Market, ami 2025 második felében Magyarországra is megérkezik majd. Ennek apropóján ellátogattunk Portugáliába és leteszteltük, milyen élmény várható a Budapesti Corvin Palace-ban.

A lisszaboni volt az első és egyben legnagyobb Time Out Market, ami megnyitott. A portugál gasztropiac nem egyszerűen éttermek sokasága: kulturális programok, bulik és főzőworkshopok is színesítik a hatalmas teret.

Time Out Market nyílik Budapesten

A Time Out brand koncepciója 1968-ban indult Londonban, majd 2007-ben született meg az első olyan magazin, ami segített az embereknek felfedezni a város legjobb programjait. Mára több mint 58 ország 328 városának kulináris és kulturalis eseményeit vonultatja fel, így segítve a lakóknak és a turistáknak valóban kihasználni városuk legjavát.

timeout
Fotó: Femina / Bassa Mirtill

A Time Out története

2011-ben a Time Out Group alapítói eladták a Time Out London felét. Az új tulajdonosok online felületre is kiterjesztették a magazint, 2012-ben mobilalkalmazásokat fejlesztettek ki. Ehhez született meg 2014-ben a piac ötlete, ami gyakorlatilag teljes egészében együtt lélegzik az újsággal. A TimeOut Market az első olyan élelmiszer- és kulturális piac, ami szigorú szerkesztői kuráción alapul  így a minőség garantálva van. A csapat gondolt egyet és átalakította Lisszabon egyik legszebb és legrégibb piaccsarnokát, a Marcado de Ribeirát, és a város legjobb séfjeit, italait és ételeit gyűjtötték egy fedél alá. Az egykor elhanyagolt épületből gyorsan a helyiek és a turisták kedvelt célpontja lett.

Lisszabon turizmusa az elmúlt pár évben rendkívül felvirágzott, ez pedig a Time Out Marketen is érződik. 2014-es nyitása óta  a gasztropiac egyre népszerűbb: 2019-ben több mint 4,1 millió látogató falatozott itt. A hatalmas csarnok alatt 24 étterem és kioszk, 6 bár, és 7 üzlet kap helyet. Aki nem csak enne, hanem készítené is az ételeket, részt vehet a Time Out Academia főzőworkshopjain, aki pedig bulizna, arra egy 900 férőhelyes klub vár a fenti emeleten.

A cikk az ajánló után folytatódik

Anyámtól a modellekig - Mit tudtam meg a nőkről életem első 50 évében?

Kajdi Csaba influenszer, saját élményeiből és tapasztalataiból kiindulva osztja meg gondolatait a női szerepek alakulásáról, az anyai minták hatásáról és arról, hogy hogyan határoznak meg minket. A Femina Klub januári előadásán körbejárjuk, hogyan befolyásolják a női szépségideálok és elvárások a nők önképét és döntéseit. Milyen női minták segítik vagy éppen gátolják az önmegvalósítást?

További részletek: feminaklub.hu/

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2025. február 19. 18 óra

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Mindent a Timeout-élményről”

A Time Out Marketra kikerülni komoly presztízst jelent. Ahhoz, hogy valaki helyet kapjon, már rendelkeznie kell egy sikeres és kritikusok, illetve vendégek által nagyra értékelt étteremmel és menüsorral. A gasztropiacon figyelnek arra, hogy a tradicionális  falatok mellett ázsiai, fúziós és streetfood jellegű éttermek is helyet kapjanak. A vendéglátóegységek 1-2 évente lecserélődnek  így biztosítva a megújulást  rossz visszajelzések és kritikák esetén pedig nem félnek elköszönni bizonyos vendéglátóegységektől. 

A piaccsarnok közepén hosszú asztalok és magas bárszékek várják a vendégeket, akik így egy nagy közösségként élvezhetik a kulináris élményt. Bár mi offszezonban voltunk ott, még így is állandó volt a nyüzsgés  el se tudjuk képzelni, milyen lehet itt nyáron. A látogatók kora délutántól késő estig gyakorlatilag folyamatosan hömpölyögtek, még este kilenckor is vibráló éjszakai élet jellemezte a teret. A Time Out Marketen kizárólag kártyával lehet fizetni, azoknak pedig, akik csak ennének egy jót, házhoz szállítást is vállalnak.

A legnagyobb nehézséget számunkra az étel kiválasztása jelentette, hiszen kivétel nélkül mindegyik étterem jobbnál jobb ételekkel várt. Döntésképtelenebb embereknek zseniális ötlet volt, hogy bizonyos fogásokat kitettek a pultra, így pontosan lehetett látni, mit kapunk a pénzünkért. Ellentétben egy étteremmel, itt a nagy forgalom ellenére minden rendelésre maximum 10 percet kellett várnunk.

polish save
Fotó: Femina / Bassa Mirtill

Time Out Market a világ körül

A Time Out Market Lisszabon mellett New Yorkban, Bostonban, Montrealban, Chicagóban, Dubajban, Fokvárosban, Portóban és Barcelonában is megtalálható, és folyamatosan terjeszkedik. A közeljövőben nemcsak Budapest csatlakozik a brandhez, hanem Oszaka, Bahrein, Vancouver, Abu-Dzabi, Rijád, sőt a nem messze lévő Prága is hamarosan megnyitja piacát. Bár a brand egységes, a piac arculatát kicsit mindig az adott városhoz igazítják.

A gasztropiac hazánkban a Blaha Lujza téri, egykori Corvin Áruházból frissen felújított Corvin Palace első emeletén nyílik majd 2025 tavaszán. A 2500 négyzetméternyi belső térben 775 négyzetméternyi tetőteraszon több mint  14 étterem, négy bár, egy rendezvényterem és körülbelül 800 ülőhely várja majd a pestieket. A vendéglátóegységek között díjnyertes szakácsok, kedvelt helyi kiválóságok és ígéretes feltörekvő étterem-tulajdonosok kapnak majd helyet. Aki pedig csak iszogatna, számos mixológus koktéljai közül választhat majd. Lisszaboni élményeink után fokozott kíváncsisággal várjuk, mit tartogat a látogatók számára ez a sokoldalú gasztropiac.

Most úgy fedezheted fel Budapest téli arcát, hogy közben spórolsz is! Egy kattintással megtalálhatod a legjobb helyeket

Rengeteg programot és helyszínt felfedezhetsz az Uber és a We Love Budapest közös kiadványának segítségével!

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary, Femina)

Ezt is szeretjük