Attól félnek, hogy idén nyáron összeomlik az internet: már most készülnek rá!

Egyetlen másodperc miatt hatalmas zavar keletkezhet.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Komoly zavarok lehetnek a számítógépek működésében idén nyáron, mert egy olyan eseményre kerül sor, amit a gépek nem igazán tudnak értelmezni.

A Párizsi Obszervatórium bejelentése szerint ugyanis 2015. június 30-án szökőmásodpercet adnak hozzá a világidőhöz.

Felborulhat a rend

Június 30-án éjfélkor az atomórákon 11 óra 59 perc, 60 másodperc jelenik majd meg, ahelyett, hogy azok nulla óra nulla perc, nulla másodpercre váltanának.

Mivel ez az esemény nem túl gyakori, sem a számítógépes szerverek, sem az internetes oldalak nincsenek felkészülve rá, így zavarok keletkezhetnek.

Bár nem ez az első alkalom, hogy szökőmásodpercet iktatnak be - a módszert még 1972-ben vezették be, hogy összehangolják a mi időrendszerünk alapját, az atomidőt a Föld forgási sebességén alapuló világidővel.

A forgás azonban a Nap és a Hold óceánokra gyakorolt gravitációs hatása, valamint az árapály miatt napi kétezred másodperccel csökken, ezért olykor szükség van egy kis korrekcióra, hogy ne boruljon fel a rendszer.

Már volt ilyen

Annak ellenére, hogy nem az idei lesz az első szökőmásodperc, a gépek valószínűleg nem fognak túl jól reagálni rá. Legutóbb 2012. június 30-án éjfélkor váltott 60-ra a másodpercek számlálója, és ekkor is komoly galibákat észleltek a szerverek operációs rendszereiben.

Bedőlt többek között a LinkedIn, a Reddit és a FourSquare is, egy ausztrál légitársaságnál pedig hatalmas késések keletkeztek a rendszer összeomlása miatt. Idén már vannak, akik körültekintőbben készülnek a szökőmásodpercre, a Google például az ominózus napon milliszekundumokban adagolja majd a különbséget.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük