7 mindennapi szokás, ami a II. világháborúból indult – A rendszeres fogmosás is akkor terjedt el

Ma már hétköznapinak számít az a sok szokás, ami annak idején a háború viszontagságai között indult.

7 szokás, ami a II. világháborúból indult
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A II. világháború nemcsak a világpolitikát alakította át, és indított el bizonyos társadalmi változásokat, hanem maradandó nyomot hagyott az általunk ma már természetesnek tartott hétköznapi szokásokban is.

A háborús helyzet soha nem látott kihívások elé állította a világ országait.

Ezek a szokás a II. világháborúból indultak

Az erőforrások szűkössége, a változó társadalmi szabályok, az innováció és a hatékonyság iránti igény nemcsak új katonai stratégiákat, hanem új életmódot is bevezetett a fronton, majd azon kívül is. Ezek az apró, de jelentős változások talán szükségszerűségből születtek, de tartósan alakították az etikettet és a kultúrát.

A személyes higiéniától kezdve a divaton át a táplálkozásig, íme, néhány ma már általános szokás, amely a II. világháborúból ered, elsősorban az Egyesült Államok révén.

A pólók sokáig csupán alsóneműnek számítottak. A klasszikus fehér ruhadarab először az I. világháborúban vált az amerikai hadsereg egyenruhájának részévé. Idővel a pólókat a civilek számára is elkezdték forgalmazni. De csak a háború befejezése után váltak mindenütt elterjedtté. A katonák ugyanis megszokták a póló kényelmét, és elkezdték beépíteni a mindennapi viseletükbe.
Fotó: Lawrence Thornton / Getty Images Hungary
A napi szájhigiéniát szintén a háborúból hazatérő katonák terjesztették el. Az első világháború alatt a rossz fogápolás miatt sok katona szenvedett fájdalmas fertőzésektől, amely fájó és vérző ínyt, lázat és fáradtságot okozott. Ennek eredményeképpen a második világháborúban a hadsereg elkezdett napi egyszer fogat mosni.
A Gillette borotvagyártó cég már az első világháborúban borotválkozókészletekkel látta el a katonákat, a második világháborúban pedig már titkos készleteket is készített a hadifoglyok számára. A háborút követően a vállalat igyekezett tőkét kovácsolni ebből a márkaismertségből, és kielégíteni az új fogyasztói igényeket.
Az amerikai haditengerészet már az 1900-as évek eleje óta viselt farmernadrágokat, de a második világháború alatt lett igazán világméretű ez a trend. Az 1950-es évekre felnőtt az a tinédzsergeneráció, amely a farmert az ellenkultúra és lázadás szimbólumává tette.
A második világháború alatt az amerikai nőket arra ösztönözték, hogy szépítkezzenek, mert az javítja a morált otthon. Amikor megtudták, hogy Adolf Hitler nem kedveli ezt a külsőt, direkt rájátszottak: akár odáig is elmentek, hogy répalével festették be az ajkukat. A vörös szín rúzs, körömlakk és pirosító formájában is kapható volt, amely tökéletesen illeszkedett a női tengerészgyalogos-egyenruhák piros csíkjaihoz is.
Nemcsak a higiéniai vagy a öltözködési szokások változtak, hanem a táplálkozás is. Annak érdekében, hogy az katonák elegendő C-vitaminhoz jussanak, előállítottak egy gyümölcslé-koncentrátumot. Bár az innováció túl későn érkezett ahhoz, hogy a háború alatt a csapatok hasznosíthassák, de 1946-ban a Minute Maid narancslé eljutott az amerikai reggelizőasztalokra.
Ahogy az Egyesült Államok belépett a II. világháborúba, a táplálkozásra való összpontosítás sürgőssé vált; a vitaminokat nemcsak a hiány megelőzése, hanem a legjobb egészségi állapot és a morál fenntartása szempontjából is létfontosságúnak tekintették. Az 1940-es évek közepére új vitaminok jelentek meg, és a kereslet a háború után is erős maradt.

Tudod, mettől meddig tartott az első világháború? 7 történelmi évszám, amit mindenkinek ismernie kell

Itt az ideje egy kicsit feleleveníteni a történelmi tudásodat!

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ehhez a cikkhez ajánljuk

Ezt is szeretjük