Hamisítványnak tartották a képet: kiderült, hogy az egyik legnagyobb művész festette
Mégis Rembrandt festhette a hamisítványnak elkönyvelt szakállas portrét.

- Megemeli a hajtöveket és szuper dús tartást ad: ezért a hajformázó eszközért rajonganak most a szépségbloggerek »
- A nappali és az esti arcápolási rutin nagyon más: nem mindegy, hogy mikor mit kensz az arcodra »
- 40 felett így a legnőiesebb a cicaszem: fiatalosabbnak tűnik az arc, ha másképp húzod meg a vonalat »

- Ki ajánlhatja fel először a tegeződést? 10 kérdés, amire mindenkinek illik tudni a választ
- Lilu is megszólalt a Glamour-gála botrányos celeb résztvevőiről: meglepő, mit írt róluk
- Szabó Zsófi überszexi bőrruhában: a Glamour-gála legdögösebb sztárja volt
- Mi Argentína fővárosa? 8 kérdés a világ földrajzából, ami sokakat megizzaszt
- Hogyan jó: jeggyűrű vagy jegygyűrű? 8 összetett magyar szó, amiről sokan azt hiszik, hogy jól írják, pedig nem
Rembrandt műterméből származik, és valószínűleg maga a mester festette azt a kis méretű, szakállas férfiportrét, amelyet korábban hamisítványnak tartottak, és egy oxfordi múzeum raktárába száműztek.
A The Guardian beszámolója szerint az oxfordi Ashmolean Múzeum a héten állítja ki az 1630 körül készült Szakállas férfiportré című festményt.
A szomorú, idős férfit ábrázoló portréról 1981-ben állapították meg a Rembrandt-műveket hitelesítő szakértők, hogy nem a művész festette. An Van Camp, az Ashmolean észak-európai művészeti kurátora felidézte, hogy a kérdésben döntő Rembrandt Research Project szakértői úgy vélték, feltehetően egy Rembrandt stílusát másoló festőtől származik a kép, és még csak nem is Rembrandt életében készült, hanem valamikor a 17. század végén.

Az ítéletet követően a múzeum raktárába került a festmény. Van Camp azonban, aki 2015 óta dolgozik a múzeumban, felfigyelt a műre, amit mindenki hamisítványnak könyvelt el, és amiről senki sem akart beszélni. Nem hagyta nyugodni a gondolat, hogy mégsem hamisítvány a portré.
- Rembrandt éppen így dolgozott. Ilyen kis fejtanulmányokat festett elkeseredett, melankolikus, elgondolkodó tekintetű idős emberekről. Tipikusan az, amit 1630 táján Leidenben csinált - hangsúlyozta.
Peter Klein, a világ egyik vezető dendrokronológusa elemezte a festmény fatábláját, és megállapította, hogy az abból a fából származott, amire Rembrandt 1630-ban a Sziklához láncolt Androméda című képét festette. Klein elmondta, hogy a fatábla egy tölgyfából készült, amit 1618 és 1628 között vágtak ki a Baltikumban.
Van Camp leszögezte, hogy a kutatások szerint a fatábla, amire a szakállas férfi portréja készült, Rembrandt műterméből származik. További kutatásokkal pedig azt is szeretnék bizonyítani, hogy maga a mester festette a képet. Az Ashmolean múzeum Ifjú Rembrandt című kiállítása augusztus 10-én nyílt ki ismét a pandémia miatti szünet után. A járvány miatt halasztódott a kis méretű portré bemutatása, ami végül szerdától tekinthető meg a tárlaton.
Mona Lisa fiatal, hús-vér nőként
Érdekes eljátszani a gondolattal, hogy mi lenne, ha a sokszor látott, megfestett arc egyszer csak szembejönne velünk az utcán, vagy mosolyogna ránk egy fényképről, hús-vér valójában.