Érzékenyítheti a társadalmat egy áruházlánc? 2 milliárd forintnyi támogatás érkezett a rászorulóknak
Az Eurostat adatai szerint Magyarországon az elmúlt években csökkent a szegénységi küszöb alatt élők száma, még mindig rengeteg család számára okoz nehézséget az étkeztetés és az ünnepek.

A boltok sorai közt sétálva vagy a kasszánál sorban állva legtöbbször eszünkbe se jut, milyen kiváltságos dolog bármit levenni az élelmiszerbolt polcairól és megvenni azt. A közösségi összefogás ereje az utóbbi években minden eddiginél fontosabb lett.
A civil és magánemberek mellett a nagy cégek társadalmi szerepvállalása elengedhetetlen faktor a hatékony segítségnyújtásban. A PENNY Magyarország jól tudja ezt, ezért 2024-ben is kiemelt fontosságot tulajdonított a karitatív tevékenységeknek.
A PENNY Magyarország jótékonysági kampányai
A rászorulók helyzete komoly problémákat vet fel Magyarországon. Az életszínvonalak között egyre nagyobb különbség van, a szegénység pedig különösen Észak-Magyarországot és az Észak-Alföldet érinti. Az infláció növekedésével az élelmiszerárak is jelentősen drágultak, ez pedig minden eddiginél nagyobb terhet ró a rászoruló családokra. A napi kiadások és rezsiköltségek fedezése ellehetetleníti a háztartásokat, akik így nem tudják biztosítani gyermeküknek a megfelelő étkezést, ruházatot és oktatást.

Közösen az élelmiszer-pazarlás ellen
A nagy áruházláncokban köztudottan hosszú a még fogyasztható, de már nem árusítható termékek sora. Ilyenek például a közeli lejáratú termékek és az apróbb csomagolási hibával rendelkező áruk. Annak érdekében, hogy ezek ne a szemetesben végezzék, a PENNY Magyarország a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel, illetve a Máltai Szeretetszolgálattal és az Ökumenikus Segélyszervezettel több mint 200 üzletükből mentett élelmiszert rászorulóknak.
Ajánló ID:
A cikk a hirdetés után folytatódik: igen
Az élelmiszer-pazarlás azonban nemcsak az áruházakban, hanem a háztartásokban is tetten érhető. Magyarországon évente 93 kilogramm élelmiszert pazarol el egy ember, ami azt jelenti, egy átlagos háztartás évente több tízezer forint értékű élelmiszert dob ki. Az áruházlánc mind a beszállítókkal, mind a vásárlókkal azon dolgozott, hogy minél kevesebb étel kerüljön a kukába: 2024-ben a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közösen az üzletekből 1918 tonna élelmiszer került megmentésre.

Az ünnepi időszak a legmegterhelőbb a rászoruló családok számára. A PENNY Magyarország az adventi időszakban nagy hangsúlyt fektetett a gyerekek támogatására az SOS Gyermekfalvakkal összefogva. A kampány egyik része az üzletekben zajló reklámújságos promócióból állt, ahol minden kiemelt termék eladása után 20 forintot különítettek el, így összesen 10 millió forintnyi felajánlás gyűlt össze. A 9. Mikulásfutásnak szintén a PENNY volt a fő szponzora, és több hónapra elegendő természetbeni adomány – köztük ruházati cikkek, játékok és tartós élelmiszerek – gyűltek össze a gyermekek részére. Mindemellett a PENNY dolgozói külön gyűjtést is szerveztek az SOS Gyermekfalvaknak is.
A PENNY Magyarország kezdeményezései a civil szervezetekkel és egyesületekkel remekül rávilágítanak arra, hogyan lehet hatékonyan segíteni a társadalom legkiszolgáltatottabb tagjain. A pozitív példa, a szemléletformálás és a tudatosság jelentős befolyással bír a vásárlókra és így a társadalom egészére is.
Tilos ezt a 7 hulladékot szelektív hulladékgyűjtőbe dobni: sokan nem tudják
Segíts a bolygónak, gyűjtsd szelektíven a hulladékot!
Elolvasom(Képek forrása: Getty Images Hungary)