Szabó Győző és Gubás Gabi viszonyán sírva fogsz nevetni - De mi köze ennek Louis de Funès-hez? (x)

Február 24-én került színre az Oscar a Thália Színház Nagyszínpadán, ami egy igazi félreértések vígjátéka, melynek főszerepét Louis de Funès hatszázszor játszotta el, és Sylvester Stallone tette világhírűvé.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek
Február 24-én került színre az Oscar a Thália Színház Nagyszínpadán, ami egy igazi félreértések vígjátéka, melynek főszerepét Louis de Funès hatszázszor játszotta el, és Sylvester Stallone tette világhírűvé.

A gazdag Bertrand Barnier élete egy hétköznapinak tűnő reggelen teljesen megváltozik, amikor könyvelője, Christian beállít fizetésemelést kérni, és mellesleg megkérni a lánya kezét. Szerelme biztosítékául leendő apósának felajánlja azt a kisebbfajta vagyont, amit tőle lopott.

Már ez is elég ahhoz, hogy felkorbácsolja az éppen hosszabb vakációra készülő család fejének érzelmeit, hát még, amikor az is kiderül, hogy lánya terhes, ráadásul nem a jövendőbelijétől. És szerelmes alkalmazottja nem is az állapotos lányát kívánja feleségül venni, hanem a másikat!

Sírva nevetős

Amikor Christian beállít a lopott pénzen vett ékszerekkel teli táskával, főnökét már semmi más nem érdekli. Viszont táskából is van még kettő. Barnier otthona a követhetetlenül mozgó táskák kavalkádjában hamarosan őrültek házává válik. Ilyet még életében nem látott, pedig olyat is látott, amit nem vallott be senkinek. 

Barnier tökéletes megjelenésű feleségét a vígjátékban Gubás Gabi alakítja:

- Az Oscarban Barnier feleségét, Germaine-t játszom, aki egy kikapós hölgy. Viszonyt kezdeményezett a masszőrrel, amiről természetesen a férje nem tud. Ez is egy olyan szál, ami tovább bonyolítja a helyzetet. Ez egyébként nem volt benne az átiratban, ezzel dúsult a történet és az én karakterem is az eredeti darabhoz és a feldolgozáshoz képest.

Az Oscar végtelenül szórakoztató vígjáték: hatalmas itt a piros, hol a piros játszma szerelmekkel, táskákkal és ajtókkal. Barnier lázasan igyekszik menteni a menthetőt, miközben körülötte mindenki őrült tempóban rohan a vágyai és a szerencséje után, de semmi sem ott van, ahol hitték.

- Jó játszani ezt a darabot. A próbák alatt is sokszor azon kaptam magam, hogy fülig ért a szám, amikor néztem a kollégákat a színpadon. Nagyon élvezzük, mert jó az anyag, érdemes volt vele dolgozni - mondta Gubás Gabi.

Szabó Győző formálja meg a masszőr karakterét, aki Madame Barnier-nek csapja a szelet.

- Én vagyok Philippe, a masszőr. Aki alkalomadtán, hogy is mondjam, kicsit több szolgáltatást is nyújt az asszonynak. Ez persze nincs kimondva, csak utalások vannak rá a darabban. Egyébként nagyon sok szálon fut a történet - mi vagyunk az egyik -, ami aztán kibogozódik, és minden a helyére kerül.

Vida Péter, akinek ez a második rendezése a színházban, klasszikus történetet szeretne elmesélni, miközben modernné formálja az előadás stílusát. Ehhez igazodnak a jelmezek és a színészi játék is. Mint a hasonló zsánerű daraboknál mindig, ebben az esetben is fontos a csapatjáték a darab szédületes tempója miatt.

A darab írója Claude Magnier. Az Oscart 1958-ban mutatták be először, Párizsban.

A legendás Louis de Funès 13 év alatt több mint hatszázszor játszotta színpadon Barnier szerepét. Magnier bohózatából két híres film is készült: Louis de Funès-vel (1967) és Sylvester Stallonéval (1991) - utóbbi tette ismertté az egész világon.

Szereplők: Nagy Viktor, Gubás Gabi, Bán Bálint, Szabó Győző, Molnár Piroska, Tóth Eszter, Fodor Annamária, Szabó Erika, Hunyadkürti István és Mózes András.

A darab szövegét Székely Csaba drámaíró tette maivá, aki az Amerikai bölény remek fordításával mutatkozott be a Tháliában.

Ezt is szeretjük