Önmagát javítja meg az iPhone: hihetetlen technikai újítás Japánból

A hamarosan forgalomba kerülő kijelzővédő a cég szerint még egy drótkefének is ellenáll.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Jó hír az okostelefonok tulajdonosainak: egy japán cég szerint lejárt az összekarcolt, foltos kijelzők ideje, a jövő az önmagát megjavító képernyőké.

Az elsősorban kémiai kutatásokkal és fejlesztésekkel foglalkozó Toray szerint az általuk kifejlesztett kijelző több mint 20 ezer alkalommal képes begyógyítani saját magán a karcolásokat és sérüléseket, alig tíz másodperc alatt.

A drótkefét is kibírja

A cég szerint a kijelző bevonata mindössze egy ezredmilliméter vastagságú, és szupererős PET poliészterből készül.

Ha a filmréteg a kijelzőn átszakad, akkor azt természetesen nem lesz képes beforrasztani, de a Toray szerint komoly igénybevételt is kibír, a karcolásokat pedig pillanatok alatt összeolvasztja.

A hivatalos közlemény szerint a cég a kijelző tesztelésére egy drótkefét használt, és - bár a próbáról készült videót nem tették közzé - annyira elégedettek az eredménnyel, hogy az anyagot a hamarosan piacra kerülő notebookjaiknál már védőlemezként fogják alkalmazni.

A védőfóliát külön okostelefonokhoz is forgalmazni kezdik - ebben a szegmensben vélhetően még nagyobb piaca lesz, mint a számítógépek esetében.

Bár a védőréteg különösen vékony, a cégen kívül eddig még senki nem próbálhatta ki, így arra vonatkozóan sincsenek hiteles információk, hogy a pluszborítás mennyire befolyásolja majd az érintőképernyők működését.

15 magyar találmány, ami megváltoztatta a történelmet

Nézegess képeket!

Elolvasom

A Toray szerint azonban már nem kell sokáig várni, hogy te is kipróbálhasd az önmagát helyreállító védőréteget, az ujjlenyomatokat eltüntető kijelző után ugyanis ez lesz a következő nagy dobásuk, amit piacra visznek.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük