Foglalkozik-e mással a Z-generáció, mint a Facebook?
Negyedik alkalommal rendezik meg.
Negyedik alkalommal rendezik meg idén az Online Demokrácia Activity elnevezésű játékot olyan középiskolás diákok számára, akikben van elég spiritusz ahhoz, hogy a bennük rejlő egészséges versenyszellemet intellektuális és kreatív módon vezessék le és merítsenek ihletet az előttük álló élethez.
A verseny célja, hogy a diákok olyan társadalmi témákat is mélységében tanulmányozzanak, amelyekben önmaguktól nem biztos, hogy lelkiismeretesen elmerülnének. 2016-ban 20 csapat vállalta a megmérettetést.
Idén harmadjára indulnak a versenyen a budapesti Klebelsberg Kuno Gimnázium, a 11-dikes osztályból Gáspár Orsolya, Kriskó Tamás, Plankó Fáni, Poór Boldizsár és Szappanos Júlia szállt versenybe, mentoruk változatlanul a KLÉBI-s csapatok vezetője: Matusné Németh Eszter.
Ki az a Malala?
A csapatot Club Malalának nevezték el, a csapat Facebook-oldalát itt éred el, Malala Jusafzai pakisztáni emberjogi aktivista tiszteletére, aki 11 évesen az interneten keresztül kezdett kampányolni a lánygyerekek tanulási joga mellett, mikor radikális iszlamista tálibok megtiltották falujában, hogy a lányok iskolába járjanak. Malala a sok fenyegetés dacára nem hátrált, ezért a tálibok gyilkos merénylői 2012 októberében egy iskolabuszon meg is támadták. Malala súlyosan megsérült, de túlélte a merényletet. 2013-ban megkapta a nemzetközi Gyermekbékedíjat, majd 2014-ben a Nobel-békedíjat is.
A csapat célja, hogy felhívja a figyelmet Malala által képviselt értékekre. Hisznek abban, hogy nemi identitástól, bőrszíntől, szexuális beállítottságtól vagy vallástól függetlenül mindenki egyenlő és mindenkinek joga van a szabad vélemény nyilvánításhoz.
A három fordulós online rész első kihívása a csoport bemutatása volt. A második fordulóban már komolyabb, az 1956-os forradalom, annak keletkezése és utórezgései volt a téma. Különböző generációk véleményét kérte ki a csapat '56 jelentőségéről és arról, hogy a mai megemlékezési formák mennyire szólnak ténylegesen a túlélők és a forradalmárok küzdelméről. Lehetőségük volt olyan személlyel is beszélni, aki maga is részese volt az eseményeknek.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A mostani harmadik fordulóban, az álomiskola kérdését feszegetik. Milyen lenne az oktatás egy teljesen futurisztikus és számítástechnikailag maximálisan felszerelt világban? Mitől lenne egy tanár jó oktató és egy diák jó tanuló? Milyen felfogásra és eszközökre lenne szükség, hogy a leghatékonyabban készítsék fel a gyerekeket az életre? Hogyan és miként lehetne átértelmezni a tanár-diák kapcsolatot?
Ez a kérdés manapság még fontosabb, mert az iskolarendszer átformálására tett kísérletek számos országban már javában zajlanak. Sajnos a nemzetközi felmérésekből egyértelműen kiderült, hogy Magyarországon óriási baj van az oktatás területén. A problémákra nagyon sokan megpróbálták, próbálják felhívni a figyelmet: oktatási szakértők, a pedagógusok mozgalmai és maguk a diákok is.
Mit kell változtatni ahhoz, hogy Magyarország az oktatás területén ismét versenyképessé váljon, hogy a diákok olyan tudással hagyják el az iskolapadokat, amely valóban hasznos, amely lehetőséget ad arra, hogy építkezni lehessen rá a későbbiek során is?
Természetesen ezekre a kérdésekre nem lehet egyszerű, pillanatok alatt ható választ adni, de az is biztos, hogy a válaszokat nem lehet anélkül megfogalmazni, hogy ne vennénk figyelembe azoknak a véleményét, akik a leginkább érintettek a kérdésben: a diákokét.
Az Online Demokrácia Activity verseny utolsó online fordulója most arra ad lehetőséget, hogy maguk a diákok fogalmazzák meg elképzeléseiket a jövő iskolájával kapcsolatban. Iskolaépületet terveznek, tantárgyakat gondolnak végig, alapvető oktatási elveken vitatkoznak.
A versenyről ezen a linken olvashatsz bővebben.