43 éves színésznő a szépségideál egy felmérés szerint: a nők 40%-a őt választotta
A magyar nők listájának utolsó helyén pedig egy modell végzett.


- Elképesztően nőies az idei táskadivat: ezek a fazonok most a legnépszerűbbek »
- 4 olcsó sporteszköz, ami hatékonyabbá teszi az otthoni edzést: így segítik az alakformálást »
- Finom karcsúsító turmix, ami alaposan felpiszkálja a lusta anyagcserét: kipucolja a méreganyagokat, elhajtja a felesleges vizet »
- Angelina Jolie és Brad Pitt középső lánya jól megnőtt: a 14 éves Shiloh olyan magas, mint az anyja
- Détár Enikő és Rékasi Károly fia már 19 éves: Zsigmondból jóképű pasi lett
- Helyesíráskvíz, amit sokan elrontanak: egyelőre vagy egyenlőre, melyik a jó?
- Általános iskolás tananyag: tudod, mi a szófaja a következő szavaknak? Kvíz!
- Villámkvíz a magyar földrajzból: általános iskolában tudni kellett a válaszokat
A nemzetközileg ismert magyar divatmárka, a Cango&Rinaldi legfrissebb kutatásában arra kereste a választ, hogy mit gondolnak a magyar nők a szépségről, mennyire tartják fontosnak a külsőségeket és hogyan befolyásolja önértékelésüket a közösségi média világa. Az online kérdőívet néhány nap leforgása alatt több mint ezren töltötték ki, ami bizonyítja, hogy a magyar nők szívesen megosztják véleményüket a témával kapcsolatban.
Bár a szépség szubjektív fogalom, a szakértők definíciója szerint azt tartjuk szépnek, ami szabályos és természetes. Ezzel az állítással a megkérdezettek elenyésző hányada, csupán 1%-a ért egyet, míg a válaszadók közel fele (48%) gondolja úgy, hogy az a szép, aki harmóniát sugároz, negyede szerint az, aki örömet okoz, 20% pedig úgy gondolja, hogy a szépség egyben egyediséget is jelent.
Eva Mendes az ideál
A tökéletes szépségideál megtestesítője a válaszadók 40%-a szerint a telt ajkú latin színésznő, Eva Mendes, a második helyet Audrey Hepburn nyerte meg, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokán Scarlett Johansson áll. Annak ellenére, hogy a megkérdezettek 20%-a kifejezetten fontosnak tartja az egyediséget, az extravagáns énekesnő Pink csupán a negyedik helyet szerezte meg, míg az idei év egyik legnépszerűbb szépségeként emlegetett Cara Delevingne végzett a magyar nők listájának utolsó helyén.

Arra a kérdésre, hogy ki, mikor érzi magát a legszebbnek, a nők 41%-a válaszolta, hogy akkor, amikor dicséretet kap egy számára fontos személytől. A párkapcsolatokban pedig kifejezetten fontos szerepe van a bókoknak, hiszen a második legtöbb válasz alapján a nők akkor érzik magukat a legszebbnek, ha párjuk azt mondja, hogy szépnek találja őt.
A hódítás során a válaszadók 40%-a lehengerlő humorát és intelligenciáját veti be, 20% kedvenc ruháját, 12%-uknak kedvenc ékszere segíti abban, hogy szebben tündököljön. A vörös rúzs az utolsó helyen végzett a kedvenc magas sarkú cipő után. A legtöbb nő úgy véli, hogy a belső szépség minimum olyan fontos, mint a külsőségek, 56%-uk szerint akkor igazán szép valaki, ha látszik, hogy jól érzi magát a bőrében. A belső szépség tekintetében a válaszadók szerint a legfontosabb érték a báj és a kedvesség (43%), ezt követi a kiegyensúlyozottság (32%) és a magabiztosság (16%).
Nem tesz jót a közösségi média
A közösségi média csatornáin számos olyan profillal találkozhatunk, amely mintaként kíván szolgálni az ideális szépség bemutatására. Ezek a tartalmak sok esetben manipuláltak, vagy a mindennapi élettől távol álló helyzeteket mutatnak be, hiszen nem mindenki engedheti meg magának, hogy a fél napját az edzőteremben töltse, rendszeresen körbeutazza a világot vagy havonta cserélje a teljes ruhatárát.
A kérdőív kitöltőinek többsége tisztában van ezzel, 73%-uk válaszolta azt, hogy önbizalmát nem befolyásolják a közösségi médiában közvetített tartalmak. 44%-uk szerint a képek túlnyomó része nem a valóságot tükrözi, ám az mindenképpen jelzésértékű, hogy a válaszadók fele érezte már rosszul magát az általa követett hírességek tökéletes képei miatt.
Ennél is árulkodóbb, hogy a megkérdezettek teljesítménye a közösségi médiában erősen befolyásolja önbizalmukat: a válaszadók több mint fele érezte már magát megbántva amiatt, hogy egy általa posztolt fotót nem lájkoltak elegen. A kutatás egyik fontos megállapítása, hogy a magyar nők örömmel fogadnák, ha kedvenc márkájuk nem modelleken, hanem hozzájuk hasonló hétköznapi személyeken mutatná be termékeit.
- A nő valódi szépsége belülről fakad, és nem csupán a testrészeink arányossága szabja ezt meg. Nem létezik tökéletes szépség, ezért nem is törekszünk ennek bemutatására - mondta Csángó Tamás, a Cango&Rinaldi alapítója. - Őszi aktivitásaink célja, hogy felhívja a figyelmet a szabálytalan szépségekre és közelebb vigye a fogyasztókat a márkához - tette hozzá.