Nem mersz kezdeményezni? Egyetlen dolog, ami tönkreteheti az önbizalmadat

A közösségi oldalak tovább ronthatnak az önbizalmadon.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Te mennyire vagy magabiztos? Nehezedre esik felengedni egy buliban, vagy megszólítani egy srácot, aki tetszik neked?

Ha nehezen kötsz barátságokat, és zavarba jössz, amikor idegen emberek előtt kell beszélned, talán jó megoldásnak tűnhet, ha egy közösségi oldalon osztod meg a gondolataidat. A legújabb kutatás szerint azonban a Facebook még tovább ronthatja az önbizalmadat.

Senki sem szereti a negatív bejegyzéseket

A Waterloo Egyetem végzős hallgatói, Amanda Forest és Joanne Wood végeztek egy kutatást, amelyben magabiztos és félénk egyetemi hallgatók posztjait figyelték meg: az önkéntesek utolsó tíz bejegyzését vizsgálták és osztályozták aszerint, hogy azok pozitívak vagy negatívak voltak, és arra jutottak, hogy a kevesebb önbizalommal rendelkezők hajlamosabbak az utóbbiak megosztására.

A bejegyzéseket a kutatók ezután megmutatták néhány független embernek, akik nem ismerték a posztok szerzőit, és azok úgy találták, hogy a kevésbé magabiztos - tehát több negatív posztot megosztó - emberek kevésbé szimpatikusak, és nem olyan szívesen barátoznának velük, mint azokkal, akik inkább vidám dolgokat osztanak meg.

A kutatók azt is megfigyelték, hogy a kevésbé magabiztos emberek pozitív bejegyzéseire több reakció érkezik, mint a negatívakra, de a magabiztos posztolók még a negatív kiírásaikra is több kommentet kapnak.

8 csalhatatlan jel, hogy tetszel a srácnak

Nézegess képeket!

Elolvasom

Wood szerint ez azért jelenthet problémát, mert a nehezen oldódó fiatalok között egyszerűbb megoldásnak tűnhet, ha az érzéseiket nem szemtől szemben, hanem egy közösségi oldalon osztják meg, de miután a várt reakció elmarad, csak még távolabb kerülnek a barátaiktól, és egyre inkább nehezükre esik a személyes kapcsolatok kialakítása.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A megoldás? Ha úgy érzed, nem vagy elég magabiztos, felejtsd el a negatív megnyilvánulásokat. Posztolj minden nap valami vidám, vicces vagy éppen biztató dolgot, és figyeld a reakciókat: a pozitív gondolatok a hozzáállásodon is javítani fognak.

Ezt is szeretjük