Milyen lesz nyugdíjasnak lenni a jövőben? Lehangoló az új felmérés eredménye

Egy felmérés szerint a magyarok az átlagnál kedvezőtlenebb időskorral számolnak.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Magyarországon még az átlagnál is jóval magasabb, 67%-os a jelenleginél kedvezőtlenebb időskori életkörülményekkel kalkulálók aránya az Aegon 15 országra kiterjedő nemzetközi kutatása szerint. Az MTI-nek szerdán megküldött közlemény szerint a felmérésben résztvevők közel fele, 49%-a számít arra, hogy a jövő nyugdíjasai a maiaknál rosszabb helyzetben lesznek.

A nyugdíjas évekre tervezett pénzügyi eszközök között a legtöbben, 46% az állami nyugdíjrendszert említette, valamilyen saját megtakarításra a válaszadók 30%-a támaszkodna, míg a munkáltatói programok súlya 24%-os. Ehhez képest Magyarországon 57% épít elsősorban az állami pillérre, miközben a saját megtakarításokat előtérbe helyezők aránya 29%, a munkáltatókra is építőké pedig 15%.

Az online kutatás szerint a magyarok mindössze 7%-a gondolja azt, hogy az államnak nincs teendője, mert a nyugdíjak kifizetése a jövőben is tökéletesen fenntartható lesz. A 15 ország átlagában a munkavállalók úgy gondolják, hogy a jelenlegi jövedelmük 68%-ára lesz szükségük nyugdíjasként, Magyarországon ez az arány 80%.

A megkérdezettek 25%-a hisz abban, hogy biztosítva lesz az elvárt összeg, és további 13% gondolja azt, hogy a szükséges jövedelem 75%-át tudja majd biztosítani magának. Az idei Aegon Nyugdíjfelkészültségi Kutatás 14 400 munkavállaló és 1600 nyugdíjas válaszait elemezte a világ 15 országából: Ausztrália, Brazília, Kanada, Kína, Franciaország, Németország, Magyarország, India, Japán, Hollandia, Lengyelország, Spanyolország, Törökország, Egyesült Királyság, és az Amerikai Egyesült Államok.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük