A 3 legjobb reklám, amit valaha láttunk
Az emberek többségének tele van a hócipője a reklámokkal - mégis bizonyára mindenkinek akad egy-egy kedvence. Nekünk is.
Óriásplakátok kiabálják, hogy melyik a legjobb mosópor, hatalmas kivetítőkről ordít, hogy melyik az az autó, amelyiket be kell szerezned, ha valamire is vinni akarod az életben, és milyen ruhákat kell viselned ahhoz, hogy teljes körű tagja lehess a társadalomnak.
Annak a társadalomnak, amely képtelen meglenni a reklámok manipulációja nélkül - legalábbis egyesek szerint.
Pedig nagyon is képes az ember anélkül élni az életét, hogy megmondják neki, hogyan tegye. Bár a reklámokat szinte lehetetlen kikerülni, ha elég ügyes vagy, átláthatsz rajtuk, és így akár még szórakozhatsz is. A következő reklámfilmek például hatalmas kreativitásról árulkodnak, sőt, már-már túlmutatnak azon, mely eredeti céljuk volt: nevezetesen az adott termék népszerűsítése.
Csak komolyan: a UPC és az a két srác
A többi szolgáltatóhoz - és általában összes céghez - hasonlóan a UPC is bedobott már mindent az ügyfelek számának növelése érdekében. Volt már unalmas reklámjuk, kevésbé unalmas, mégsem elég erős UPC-show-juk, és vicceske Szőke kapitányuk. Egyszóval jó néhány próbálkozásuk, amelyeket azonban szinte azonnal elfeledtetett a két jómunkásember, azaz a UPC két új reklámarca. Pedig semmi extrát nem nyújtanak a fiúk: egyikük sem túlzottan jóképű, testi adottságaikat illetően sem emelkednek ki a nagy átlagból, mégis azonnal megjegyzi őket az ember. De talán éppen ez a titok: a hétköznapiság, na meg az a jó adag humor, ami úgy árad minden egyes mozdulatukból, hogy közben a szemük sem rebben. Erre a legjobb példa az új reklámsorozat mellékelt darabja, amelyet egyszerűen képtelenség komoly arccal végignézni.
Másképp, mint mások: az AXA, másképpen
Nem kis fába vágja a fejszéjét az, aki olyan reklámot akar készíteni, amelynek első néhány másodperce láttán nem kapcsolnak el a nézők.
A helyzet pedig még nehezebb, ha az a reklám egy bank népszerűsítésének a célját szolgálná. Akinek ugyanis hitelre van szüksége, az reklám nélkül is felkeresi a bankokat, akinek viszont van elegendő pénze, az akkor sem fog kölcsönön gondolkodni, ha azt szinte ingyen adják. Ráadásul a bankok kapcsán igen népszerű a sztereotípia, miszerint semmi sem az, aminek látszik. Az AXA új reklámkampánya éppen erre épít, ráadásul igazán eredeti módon. Az egyszerű fehér háttér előtt futó szöveg a bankokról alkotott képet taglalja, miszerint már senki sem hisz az ígéreteikben, és senki nem hiszi, hogy nem kihasználni akarják az embereket, hanem segíteni nekik. Ez már önmagában figyelemfelkeltő, a reklám mégis rákontráz: egyszerűen fogja a szöveget, és amikor az véget ért, megfordítja. Az állítások maradnak, mégis egészen más szemszögbe kerülnek, és egészen másként értelmezhetők. Éppen úgy, ahogy az AXA akarja. Másképp.
Csak egyszerűen: zene, színek és a Sony Bravia
Van, amikor nem kellenek számok, és nincs szükség százalékjelekre. Nem kellenek sikítozó cicababák, és dagadó izmukat lenge inggel eltakaró, csábos férfiak, erőltetett poénok, lehetetlen helyzetek és ígéretek. Nem kell szinte semmi: elég csupán egyetlen jól megválasztott dal, egy jó hangú énekes és egy akusztikus gitár, és egy márka máris beleírta magát az emberek tudatába.
Erre pedig az egyik legjobb bizonyíték a Sony Bravia televíziójához készült reklám, ami manapság már öregnek számít, mégis mindenki emlékszik rá.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A film, amelyben egy San Francisco-i utcán szabadul el több ezer színes, pattogó gumilabda, már önmagában hihetetlen - nem meglepő, hogy annyian kételkedtek a valódiságában. A hozzá készült zene pedig végleg halhatatlanná tette a reklámot: José Gonzales Heartbeats című dalát azóta a rádiók is játsszák, a Bravia nevet pedig mindenki megjegyezte, aki legalább csak egyszer is ráakadt a filmre.
OLVASD EL EZT IS!
- tudomány
- elmélet