Nehéz jövőt jósol Európa legnagyobb légitársasága a járvány miatt a következő évekre

A Lufthansa szerint 2023-ig tart a válság a légi közlekedésben.

A koronavírus hatása a repülésre
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Három évig, 2023-ig tarthat a koronavírus-világjárvány miatt keletkezett válság a nemzetközi légi közlekedésben az ágazat legnagyobb német szereplője, a Lufthansa csoport szerint.

A társaság szerdán kiadott jelentésében megerősítette korábban közölt adatait, amelyek szerint a kamat- és adófizetés előtti eredménye az idei első negyedévben mínusz 1,2 milliárd euró volt. A veszteség így csaknem megnégyszereződött az egy évvel korábbi 336 millió euróhoz képest. A bevétel 6,4 milliárd euró volt, 18%-kal süllyedt az egy évvel korábbi 7,8 milliárd euróhoz viszonyítva.

Egyre súlyosabb lett a válság

Európa második számú légi közlekedési vállalkozása a január-márciusi időszakban 21,8 millió utast szállított, ami 26,1%-os csökkenés éves összevetésben. A teherszállítási üzletág teljesítménye 15%-kal csökkent. A második negyedévben a világjárvány elmélyülésével a több légitársaságot összefogó vállalatcsoport válsága is egyre súlyosabb lett.

Adataik szerint az utasok száma áprilisban 98,1%-kal csökkent márciushoz képest. A kereslet zuhanására a kínálat 96%-os csökkentésével reagáltak. A 135 ezer dolgozó közül 87 ezret rövidített munkaidőre állítottak át. A 763 repülőgépből álló flottából 700-at ideiglenesen kivontak a forgalomból.

Sokáig tarthat a talpra állás

A társaság szerint a mélyponton már túl vannak, de a kilábalás hosszú lesz. A kínálatot fokozatosan bővítik, a járvány előtt tervezett menetrendhez viszonyítva szeptemberben már a tengerentúli célállomások 70%-ára és a kontinensen belüli célállomások 90%-ára indítanak járatokat.

A cikk az ajánló után folytatódik

Vásárolj Femina Klub bérletet!

Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől. 

  • Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
  • Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában.  2025.02.19.
  • Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.

További részletek: feminaklub.hu/

Helyszín: MOM Kulturális Központ

Promóció

Azonban a 700 leállított repülő közül 2021-ben is parkol még 300, 2022-ben pedig 200 gép áll majd a parkolópályákon. A válság 2023-ban érhet véget, de 100 gépet végleg ki kell vonni a forgalomból.

A csoporthoz a névadó Lufthansa mellett az Eurowings, az osztrák Austrian Airlines, a svájci Swiss és Edelweiss Air légitársaság, valamint a belga Brussels Airlines diszkont légitársaság tartozik. Valamennyi vállalatnál átalakítási, költségcsökkentési programokat indítanak. Az Austrian Airlinesnál a flotta 20%-át felszámolják, és megszüntetik minden ötödik munkahelyet. A Brüssels Airlines flottáját 30%-kal, az alkalmazottak számát 25%-kal csökkentik.

A csoport légitársaságai tavaly 145 millió utast szállítottak, ami 2,3%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Lufthansa Group így az ágazat második legnagyobb szereplője volt a Ryanair ír diszkont légitársaság után, amelynek 152 millió utasa volt 2019-ben. A koronavírus-járvány miatti válságot a német állam támogatásával próbálják átvészelni.

A május végén kötött megállapodás szerint az állam 6 milliárd euró tőkével beszáll a cégcsoportba, és további 3 milliárd euró hitelt is biztosít. Az Európai Bizottság az Európai Unió versenyjogi hatóságaként néhány résidő feladásához kötötte a támogatás engedélyezését a két fő németországi bázison, a frankfurti és a müncheni nemzetközi repülőtéren. A társaság elfogadta a feltételt.

Fotók: Getty Images

A 70-es évek stewardesseinek elképesztő elvárásoknak kellett megfelelniük

A '70-es évek Amerikája főként arról volt híres, hogy lazultak az erkölcsök, mindenki szabadságra vágyott. A légiutas-kísérők számára viszont pont hogy sokkal szigorúbbak lettek az elvárások, miközben a ruházatuk az ellenkezőjét mutatta.

A 70-es évek stewardesseinek elképesztő elvárásoknak kellett megfelelniük: a fogdosást is tűrniük kellett

A magasság és a súly csak a kezdet volt a feltételek listáján.

Elolvasom
Ezt is szeretjük