Ma járnak utoljára ezek a buszok: több járatot is érint a változás

Folyamatosan vonják ki az Ikarus buszokat a forgalomból, ezen a héten két típusa is eltűnik az utakról.

Ikarus buszok kivonása
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Kis lépést jelent az utasok, de nagy ugrást a közösségi közlekedés számára: hamarosan csak alacsony padlós autóbuszok közlekednek majd Budapest utcáin.

A BKV közleménye szerint így lezárul egy korszak, amelyre - noha örömteli változásról és hatalmas előrelepésről van szó - sok közlekedésért rajongó nosztalgiával emlékszik majd vissza.

Ikarus buszok kivonása

A BKV folytatja a még menetrend szerinti forgalomban közlekedő magas padlós Ikarus járműveinek kivonását. Nyár elején már elbúcsúztunk a legendás Ikarus 415-ösöktől, most pedig november 11-én újabb kultikus autóbusztípusok vonulnak nyugdíjba a főváros útjairól. Ezen a héten találkozhatnak utasaink utoljára az Ikarus 260-as és az Ikarus 435-ös típusokkal. Ez egyúttal a magas padlós járművek utolsó üzemnapjait is jelenti a XV., XVI. és XVII. kerületekben.

Ikarus 280.
Ikarus 280.

Az utasforgalomtól búcsúzó IK435-ös típus a hét folyamán a szokott módon közlekedik majd a 161E, 261E és 276E vonalakon, valamint csak az utolsó, november 11-i pénteki napon egy-egy jármű felbukkan a 7E és a 97E vonalakon is.

Az utasforgalomtól szintén búcsúzó IK260-as típus a szokott módon a 98, 161A, 176E és 182A vonalakon közlekedik majd, valamint csak az utolsó, november 11-i pénteki napra egy-egy jármű visszatér a 144-es és a 277-es vonalakra is.

Habár az Ikarus 280-as típus várhatóan egy-két hétig még üzemben marad, az ikonikusnak számító 7E vonalán ezen a héten közlekedik utoljára. November 11-én, pénteken pedig a 7E vonalon 4 különféle korszakot képviselő Ikarus csuklós közlekedik majd a menetrendi forgalomban: ráncajtós, bolygóajtós és „piros orrú” Ikarus 280-asok, valamint egy Ikarus 435-ös is képviselteti majd magát az utasforgalomban. A részletes menetrendek a BudapestGO online felületein követhetők lesznek.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

Ezek a járműveink hosszú időn át szolgálták Budapestet és utasainkat, ezért lehetőséget adunk minden érdeklődőnek és rajongónak, hogy méltó búcsút vehessen kedvenc típusától. A fokozott érdeklődésre való tekintettel kérjük a fényképeket készítőket, hogy legyenek különös tekintettel egymásra, a szolgáltatást igénybe vevő utasainkra, valamint a közlekedés és saját maguk biztonságára!

Ezt követően a legutolsó, még menetrend szerint közlekedő magas padlós járműtípus, az Ikarus 280-as is hamarosan búcsúzik az utasforgalomról. Addig is az újpesti 20E, 30-30A-230, valamint a dél-pesti 23E, 54, 85-85E vonalakon találkozhatnak utasaink a típussal.

Elkeserítő a légszennyezés Budapesten

Bár a WHO csökkentette a légszennyezési határértékeket, Budapest számos pontján nő a nitrogén-dioxid-szennyezés.

Elkeserítő légszennyezés Budapesten: rosszabb a helyzet a hivatalos álláspontnál

Bár a WHO csökkentette a légszennyezési határértékeket, Budapest számos pontján nő a nitrogén-dioxid-szennyezés.

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük