50 éve nem vettek új háztartási gépeket: az idős pár otthonában minden működik

A mai, modern ember sokkal sűrűbben cseréli a használati tárgyait.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Manapság úgy tűnik, mintha semmi nem lenne tartós. A telefonok könnyen törnek, a televíziókat pár év múlva lecserélik az emberek, a cipők egy év hordás után szétesnek. Mintha nem is létezne az a fogalom, hogy tartós fogyasztási cikk.

Létezik ellenben olyan összeesküvés-elmélet, mely szerint a gyártó cégek direkt silány minőségben készítik a termékeiket, hogy ezzel szorgalmazzák a vásárlást és a fogyasztást. Akár igaz, akár hamis az állítás, régen a tárgyak minősége és megbecsülése is teljesen más volt.

Fél évszázada működőképesek

Bizonyítékkal Sydney és Rachel Saunders szolgál, az Egyesült Királyságból, Exeterből. Az idős házaspár ma is a '70-es, '80-as években vásárolt háztartási gépeket használja, és azok kiválóan működnek. Gond nélkül funkcionál a múlt évezredben vásárolt szárítógép és kazán, tűzhely és mosógép. Van olyan háztartási gép, melyet 1956-ban vettek, és ma is dolgozik, köszönhetően a megbecsülésnek és persze a rendszeres karbantartásnak, szervizelésnek.

Sydney Saunders, aki nyugdíjas könyvelő, úgy véli, hogy régen a kereskedelmi forgalomban lévő áruk sokkal jobb minőségűek, erősebbek és tartósabbak voltak. A felesége, Rachel, aki nyugdíjas gondozó, hozzátette, hogy a mosógépüket 62 évvel ezelőtt vásárolták, és még mindig üzemképes, noha szivárog egy kicsit. A házaspár múzeumban szeretné elhelyezni az immáron gyűjteménynek számító háztartási gépeit. 

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük