Fizetnek a blogolásért: itt csinálhatsz karriert a hobbidból
Kínában már külön üzletággá nőtte ki magát, de a nyugati márkáknál is odafigyelnek a mikroblogolásra.
Ismered a blogvezetés minden csínját-bínját? Otthonosan mozogsz a közösségi médiában, és a marketing sem áll tőled távol? Könnyen lehet, hogy hamarosan itthon is a legkeresettebb munkaerők közé emelhet a hobbid.
Kínában már most a fogyasztókkal való kapcsolattartásra, új vásárlók megnyerésére használják a mikroblogokat a vállalatok. A cégek erre a célra külön szakembereket bérelnek fel, akik iránt egyre nagyobb kereslet mutatkozik.
A Guccinál külön ember felel a blogolásért
Az elmúlt évek során a mindennapi élet fontos elemévé vált Kínában a mikroblogolás. Tavaly év végén az összes internetező csaknem fele, 250 millió fő volt aktív a közösségi média ezen platformjain, számuk 2010 decemberéhez képest több mint négyszeresére nőtt.
A mikroblogok erejét a kínai, illetve Kínában jelen lévő nyugati vállalatok is kihasználják a fogyasztók megszólítására, akciók és kedvezmények promotálására, újdonságok és a céggel kapcsolatos hírek bejelentésére - egyre több vállalkozás hoz létre saját felhasználói fiókot.
Ugyanakkor ezek rendszeres karbantartást igényelnek: napi szinten kell reagálni a fogyasztói visszajelzésekre, illetve gondoskodni szükséges a szöveges posztok mellett a multimédiás tartalom - képekkel, albumokkal, videókkal - megosztásáról is.
A mikroblogok kiemelkedő jelentőséggel bír a vásárlók érdeklődésének fenntartásában, de megfelelő stratégiával új fogyasztók megnyerésére is kiváló teret biztosítanak.
A feladat mára egész embert kívánó pozícióvá nőtte ki magát, így a vállalatok a platformot jól ismerő, fiatal, az internetes marketingben jártas specialistákat alkalmaznak.
Számos tapasztalat szerint kifizetődő a mikroblogokon való kapcsolattartás. Igen aktív a nemzetközi vállalatok sorában például a Louis Vuitton, a Nike, a Gucci vagy a Starbucks, naponta több alkalommal üzenve követőiknek, az oldott stílussal, gyors tájékoztatással és a fogyasztóknak szóló visszajelzésekkel közvetlen, barátságos hangulatot teremtve.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Kínai példából még több akad: az egyik ezek közül a nemrég megnyitott pekingi Hello Kitty étterem, mely napi akár tíz posztja mellett látogatóiról is tölt fel fényképeket, nemcsak őket, de barátaikat, ismerőseiket is a cég mikroblogjára vonzva ezzel.
OLVASD EL EZT IS!
- karrier és siker
- Terasz
Hólapátolás az Antarktiszon: képeken a 7 legextrémebb állás
- magánélet
- bradley cooper