Fizetnek a blogolásért: itt csinálhatsz karriert a hobbidból
Kínában már külön üzletággá nőtte ki magát, de a nyugati márkáknál is odafigyelnek a mikroblogolásra.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ismered a blogvezetés minden csínját-bínját? Otthonosan mozogsz a közösségi médiában, és a marketing sem áll tőled távol? Könnyen lehet, hogy hamarosan itthon is a legkeresettebb munkaerők közé emelhet a hobbid.

Kínában már most a fogyasztókkal való kapcsolattartásra, új vásárlók megnyerésére használják a mikroblogokat a vállalatok. A cégek erre a célra külön szakembereket bérelnek fel, akik iránt egyre nagyobb kereslet mutatkozik.

A Guccinál külön ember felel a blogolásért

Az elmúlt évek során a mindennapi élet fontos elemévé vált Kínában a mikroblogolás. Tavaly év végén az összes internetező csaknem fele, 250 millió fő volt aktív a közösségi média ezen platformjain, számuk 2010 decemberéhez képest több mint négyszeresére nőtt.

A mikroblogok erejét a kínai, illetve Kínában jelen lévő nyugati vállalatok is kihasználják a fogyasztók megszólítására, akciók és kedvezmények promotálására, újdonságok és a céggel kapcsolatos hírek bejelentésére - egyre több vállalkozás hoz létre saját felhasználói fiókot.

Ugyanakkor ezek rendszeres karbantartást igényelnek: napi szinten kell reagálni a fogyasztói visszajelzésekre, illetve gondoskodni szükséges a szöveges posztok mellett a multimédiás tartalom - képekkel, albumokkal, videókkal - megosztásáról is.

A mikroblogok kiemelkedő jelentőséggel bír a vásárlók érdeklődésének fenntartásában, de megfelelő stratégiával új fogyasztók megnyerésére is kiváló teret biztosítanak.

A feladat mára egész embert kívánó pozícióvá nőtte ki magát, így a vállalatok a platformot jól ismerő, fiatal, az internetes marketingben jártas specialistákat alkalmaznak.

Számos tapasztalat szerint kifizetődő a mikroblogokon való kapcsolattartás. Igen aktív a nemzetközi vállalatok sorában például a Louis Vuitton, a Nike, a Gucci vagy a Starbucks, naponta több alkalommal üzenve követőiknek, az oldott stílussal, gyors tájékoztatással és a fogyasztóknak szóló visszajelzésekkel közvetlen, barátságos hangulatot teremtve.

Kínai példából még több akad: az egyik ezek közül a nemrég megnyitott pekingi Hello Kitty étterem, mely napi akár tíz posztja mellett látogatóiról is tölt fel fényképeket, nemcsak őket, de barátaikat, ismerőseiket is a cég mikroblogjára vonzva ezzel.

Ezt is szeretjük