Ezeket a videókat nézik a magyar fiatalok: napi 2 órát szánnak rá
Napi átlag két órát youtube-oznak a harminc év alattiak - TheVR, Szirmai Gergely és Dancsó Péter a top 3-ban.
A 10 és 29 év közötti fiatalok 96%-a rendszeresen néz YouTube-videókat, saját bevallásuk szerint átlag napi két órát töltenek a videómegosztón. A legtöbb időt a 10-15 évesek fordítják YouTube-csatornák követésére, 22%-uk napi négy óránál többet szán videónézésre - derült ki a SAKKOM Interaktív reprezentatív influencer kutatásából, melyet a Gemiusszal közösen végeztek. Hatásukra vásárolnak is: minden harmadik fiatal vett már meg vagy próbált ki valamit miattuk.
Lakóhelytől, családi háttértől függetlenül szinte minden magyar fiatal rendszeresen néz YouTube-videókat, átlagosan napi 118 percük jut rá. A legnagyobb részben a 10-15 évesek életét tölti ki a videónézés, köztük minden ötödik napi négy óránál többet böngészik a videómegosztón. A 10-29 évesek körében sorrendben a vicces tartalmak, a gamer-, vagyis játékvideók, illetve a személyes videós tartalmak - vlogok - a legnépszerűbbek. Ezenkívül még a hogyan csináld típusú, életmód, szépség, divat témájú és lakberendezős, DIY - vagyis csináld magad - tartalmakat fogyasztják.
Visszahúzódók, online tévézők, követők és alkalmi látogatók
Nemek tekintetében persze nagy eltérések mutatkoznak. A fiúk, illetve férfiak szűkebb palettáról válogatnak, a tudományos témájú és gamervideók érdeklik őket elsősorban, míg a lányok, nők leginkább életmód, szépség, lakberendezés témában készült tartalmakra kattannak rá, és ők a vlogok rendszeres követői is. "A kor előrehaladtával a változó élethelyzetek is jelentősen befolyásolják a tartalomfogyasztási szokásokat. A 19-23 évesek például a főzéssel kapcsolatos videókra és a márkák csatornáin elérhető tartalmakra nyitottabbak" - mondta Kozarek Andrea, a SAKKOM Interaktív szakmai igazgatója.
A használati szokások alapján négy markáns nézői csoport rajzolódott ki: a videózók több mint harmadát adó visszahúzódó karakterek, az online tévézők, illetve a vloggerekhez magukat legközelebb érző aktív rajongók és az alkalmi látogatók. A kutatásból kiderült az is, hogy TheVR, Szirmai Gergely és Dancsó Péter YouTube-csatornája a legkedveltebb a magyar 10-29 évesek véleménye alapján, de a top 10-es listán helyet kapott PamKutya, Viszkok Fruzsi, BENIIPOWA és Zsozeatya is.
Elég egy kép, és irány a bolt
A 10-29 évesek 83%-a követ influencereket - véleményvezéreket - valamilyen csatornán, de nem csak a YouTube-on nézik kedvenceiket: a fiatalok közel fele Facebookon és Instagramon is figyelemmel kíséri őket. Négyből hárman úgy gondolják, hogy hatással vannak rájuk az influencerek, a 10-15 évesek fele kifejezetten nagyra tartja őket. "A fiatalok harmada például konkrétan emlékezett olyan esetre, hogy csak azért vásárolt meg vagy próbált ki egy adott terméket, mert a számára véleményformálónak számító személy Facebook- vagy Instagram-posztjában látta, hogy ő is azt viseli, használja vagy éppen fogyasztja" - tette hozzá Kozarek Andrea.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A spontán kérdésre adott válaszok alapján az influencerek népszerűségi listáját Dancsó Péter vezeti a 10-29 évesek körében, őt követi TheVR csapata, majd a listán egyedüli nőként szereplő Viszkok Fruzsi, de helyet kapott a rangsorban Magyarósi Csaba, Dezső Bence és Nessaj is. A kutatás adatai és további toplisták a Special Effects Media szakmai partner bevonásával a SAKKOM Interaktív által összeállított Influencer Magazinban érhetők el.
Top 10 hazai YouTube-csatorna a 10-29 évesek körében
- TheVR
- Szirmai Gergely
- Dancsó Péter
- Nessaj
- PamKutya
- Magyarósi Csaba
- Viszkok Fruzsi
- BENIIPOWA
- Zsozeatya
- Barni
Legnépszerűbb influencerek a 10-29 évesek körében
- Dancsó Péter
- TheVR
- Viszkok Fruzsi
- Szirmai Gergely
- PamKutya
- Magyarósi Csaba
- Dezső Bence
- PewDiePie
- UNFIELD
- Nessaj
OLVASD EL EZT IS!