Már csak egy hónapot kell kibírni!
Itt lesz könnyebb közlekedni a fővárosban
Karácsonyra elkészül a fonódó villamoshálózat egy része.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Lassan elkészül a Budapesti Közlekedési Központ a budai fonódó villamoshálózattal, év végétől fellélegezhetnek a közlekedők. A tavasz óta tartó dugók egy része megszűnik a fővárosban.

Múlt vasárnap már tesztelte a BKK a frissen elkészült villamoshálózatot - a villamosok bejárták a Széll Kálmán téri és a Bem rakparti ág vonalát is.

A tesztek jól sikerültek, még a kritikus szakasz - a Batthyány tér és a Margit híd közötti rész, ahol a villamossíneket a HÉV alagútjára építették - is kibírta a terhelést. A fonódó építése során itt volt a legmelegebb a helyzet, a rossz állapotban lévő HÉV-alagút ugyanis omladozni kezdett. A munkák egy időre le is álltak, mert az alagutat meg kellett erősíteni.

Karácsonyra befejezik a munkák nagy részét

Hétfőtől a próbajáratok is elindultak az elkészült vonalakon, hogy még most, a végleges átadás előtt előbukkanhassanak az esetleges problémák. Ezután megkezdődik a műszaki átadás-átvétel, közben elkészülnek a járdák, a peronok, és végre helyreállítják a felbombázott utcák burkolatait is - ezt az ígéretek szerint a BKK december 23-ig befejezi.

Ez után már sokkal könnyebb lesz közlekedni azokon az utakon, amelyek viszonyai az építkezés miatt hónapok óta egy raftingpályáéval vetekedtek: befejezhetjük a felmart aszfalt, a terelőtáblák és munkagépek kerülgetését.

Kisebb korlátozások még egy ideig maradnak, de újra lehet közlekedni majd a Bécsi úton a Zsigmond tér és a Nagyszombat utca között, és járható lesz a Frankel Leó út is. Ez főleg az óbudai gigadugókat enyhíti majd.

Pesten is enyhülhetnek a dugók

A budai alsó rakpart, a Fő utca és a Batthyány tér környéke is járható lesz karácsonyra - Buda visszavétele pedig nagy könnyebbséget jelent majd a pesti oldalon közlekedőknek is. Sok autós ugyanis azt a megoldást választotta, ha északról dél felé kellett eljutnia, hogy inkább átment Pestre, majd a Petőfi hídon vissza Budára, csak hogy elkerülje a dugókat. Ez viszont permanens torlódásokat okozott az amúgy is túlzsúfolt pesti alsó rakparton és a belső kerületekben is.

A fonódó villamoshálózat építése főleg uniós forrásból történt, a teljes projekt 15,9 milliárd forintba került.

Fotók: Facebook.com/BKK

Ezt is szeretjük