Milyen korán kelsz hét közben? Nagyon rosszul járhatsz, ha hétvégén hozod be az alvást
A kutatók szerint súlyos problémát okozhat.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj ezektől a tippektől: látható lesz a különbség (x)

beauty and style

Az egész arcát piros rúzzsal sminkelte ki: ez lett az eredménye »

Erre jó egy melltartó és egy ragasztópisztoly: 3 szuper ötletet mutatunk »

Esküvői dekorációk fenyőággal - Télies és romantikus »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár egy korán kelős héten az ember másra sem vágyik jobban, mint egy olyan hétvégére, amikor büntetlenül sokáig pihenhet az ágyban, a legújabb kutatások rámutattak, hogy ez nagy valószínűséggel éppen ellenkezőképp fog elsülni.

Az Arizonai Egyetemen készült tanulmány szerint ugyanis a hétvégi alvás a fáradt hétköznapokhoz vezető legrövidebb út. A kellemetlen jelenséget a szervezetet megterhelő jetlag-tünetek okozzák, ami két nap közötti hirtelen időátállásból következik, és általában az időzónaváltásra alkalmazzák. Az utazási jetlaget ezért ebben a kontextusban társadalmi jetlagnek nevezték el.

Kimerült vagy, ha tovább alszol

Mindez azt jelenti, ha például a hét közben korán kell kelned, majd szombaton és vasárnap későn kerülsz ágyba, és azzal próbálod kompenzálni a szervezetedet, hogy délig alszol, nem szabad meglepődnöd, ha a következő héten erős kimerültség lesz úrrá rajtad, hiszen a tested ezt csaknem olyan változásnak éli meg, mintha pénteken Párizsból New Yorkba utaznál, hétfőn pedig vissza.

A Sierra Forbush által vezetett kutatócsoport 984 felnőtt körében végezte a vizsgálatot Pennsylvaniában, és arra jutottak, hogy a csapongás rosszabb egészségügyi helyzethez, hangulatromláshoz és krónikus fáradtságérzethez vezethet. Pedig az eredmények egyértelműek: a megkérdezettek 85%-a bevallottan a megszokottnál később ébred hétvégente.

Szívbetegséget is okozhat

Azt állították, hogy az ilyen alvásidő-különbség akár 11%-kal növeli a szívbetegség valószínűségét. A kutatásról szóló sajtóközleményük szerint a rendszeres és szabályos alvásidő ezért óriási szerepet játszik az egészségben: viszonylag olcsó megelőzési módszere lehet a szívproblémáknak.

A betegségek orvoslását célzó diéta és a testmozgás helyett tehát egy megelőző stratégiát kínálhatna ez a felismerés a szívbetegségek kezelésében: a kiváló egészséghez az elegendő alvás mellett az embereknek rendszerességre kellene törekedniük, nap mint nap ugyanabban az időben lefeküdve és felkelve a héten.

Blog.hu ajánló