Igazi örömhír: 6 ország fogott össze Európa veszélyeztetett vadmacskájáért

A hiúzokat sajnos az orvvadászat is fenyegeti.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Hat európai ország összefogott a kontinensen élő hiúzok megmentése érdekében - jelentette Koker János, az MTI tudósítója Prágából. A 3Lynx projekt keretében, amelyet a cseh mezőgazdasági tárca készített elő, cseh, német, osztrák, olasz, szlovén és horvát szakértők három éven keresztül fogják figyelemmel kísérni az Európában élő három nagyobb hiúzcsoport életét.

A projekt költségei 2,3 millió eurót, azaz megközelítőleg 700 millió forintot tesznek ki, az összeg nagyobb részét az európai uniós alapokból fedezik - közölte a cseh agrártárca. A három év alatt szerzett ismeretek és tapasztalatok alapján a szakértők stratégiai programot dolgoznak ki a veszélyeztetett állatfajnak számító hiúzok megmentésére.

Orvvadászok prédái

A három hiúzcsoport egyike a cseh-osztrák határon fekvő Sumavában és a cseh-német határon lévő Bajor-erdőben, a második az osztrák-olasz Alpokban, míg a harmadik a horvátországi Dinári-hegységben él. Ez utóbbiban a hiúzok a múlt század '80-as éveiben kihaltak, de újratelepítették őket.

A szakértők szerint a projekt ugyan sikeres, de a hiúzokat továbbra is nagyon veszélyeztetik elsősorban az orvvadászok. Hasonló a probléma a Sumava-hegységben és a Bajor-erdőben is.

Évente 20 hiúzt ölnek meg

- Jelenleg mintegy 60-80 hiúz él ezen a területen. Évente mintegy 20-at megölnek az orvvadászok. Ez súlyos probléma, és gátolja a hiúzok számának természetes szaporodását - mondta Tereza Mináriková, az ALKA Wildlife természetvédelmi szervezet képviselője. 

Szakértők szerint a nemzetközi összefogásra a hiúzok megmentése érdekében azért is szükség van, mert a ragadozók számára nincsenek államhatárok, és élelem keresése közben szabadon vándorolnak az egyik országból a másikba.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük