Életveszélyes tömegközlekedni Budapesten?
Milyen állapotban van a járműpark?
Az elöregedett járművek könnyen lerobbanhatnak.

Ez is érdekelhet

Nem kerül milliókba, mégis saját medencéd lesz - 10 érv a földfeletti medence mellett (x)

Rengeteget spórolhatsz, ha így vásárolsz júniusban - Ezek a legjobb akciók a hónapban (x)

Milyen konyha illik hozzád? Rengeteget spórolhatsz, ha így alakítod át (x)

Gyerekkorodban te is lapozhattad: a Mi Micsoda-könyvekben mindenre találtál választ (x)

beauty and style

Ebben lehetsz a legcsinosabb nyáron: nőies, homokóra alak egyetlen ruhafazontól »

Gyors frizura göndör hajból, ha nem akarnak engedelmeskedni a tincsek »

Illatos, epres arcpakolás zsíros bőrre, házilag - Azonnal hat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az elmúlt hetekben többször hallhattunk füstölgő metrókocsikról, meghibásodott szerelvényekről, problémás fékrendszerekről. Először teljesen kiégett egy metrókocsi, majd elfüstölt egy szerelvény, és a kisföldalattival is voltak problémák. Szombaton újabb gondok merültek fel, kisiklott a fogaskerekű egy kocsija, személyi sérülés nem történt. A kérdés adott: életveszélyes a fővárosban a tömegközlekedés?

A fogaskerekű kisiklását egy eltört tengely okozta. A BKV az eset után bejelentette, minden kocsit átvizsgál, ezért több napig nem közlekedik majd a fogaskerekű.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke kérdésünkre, hogy hogy történhet ilyen, illetve átvizsgálják-e minden reggel a forgalomba állított szerelvényeket, elmondta: a járműveket minden reggel átvizsgálják, ám vannak olyan meghibásodások, amiket ezzel nem lehet kivédeni.

Egy elöregedett járműnél bármikor előfordulhat tengelytörés, ráadásul úgy, hogy reggel még az ultrahangos átvizsgálás sem mutatja meg a problémát.

- Reggel még nem látszik semmi, aztán napközben eltörik. Az anyag elfárad, annak lehetnek ilyen következményei. Ezt pedig csak egyféleképpen lehet megelőzni, ha lecseréljük az elöregedett járműveket - mondta el az elnök.

Gulyás Attila hozzátette: a BKV járműparkjának több mint 50%-a ilyen állapotban van, a metrók több mint fele elöregedett már, a villamosoknál a Combinók és a hannoveri villamosok még használhatók, a HÉV minden szerelvénye öreg, és a buszok egy része is kifutott már az időből.

- Ez nem azt jelenti, hogy minden egyes járműnél el fog törni a tengely, de ha csak egynél fordul elő, az is sok, különösen, ha a szerencse elpártol, és személyi sérülés is történik - hangsúlyozta Gulyás Attila.

A megoldás a teljes csere lenne, erre viszont a fővárosnak nincs pénze. Gulyás Attila erre annyit mondott, el kell dönteni, mi a fontos. - Véleményem szerint a biztonság mindenek fölött áll, és a szűkös pénzeszközök felhasználását is eszerint kéne alakítani - tette hozzá.

Tarlós István a kiégett metrókocsi képével, MTI Fotó:Marjai János

A metrókkal kapcsolatban egyébként történnek előrelépések, Tarlós István főpolgármester korábban bejelentette, elképzelhető, hogy használt kocsikkal pótolják majd az elöregedett szerelvényeket.

Tarlós az Alstomot is tárgyalni hívta, a cég vezetője pedig "örömmel fogadta", hogy a főpolgármester megbeszélést kezdeményezett a cégcsoport vezetőivel a metrószerelvények ügyében. Az Alstom-ügyről bővebben itt olvashatsz.

Ezt is szeretjük