Fejlődnek a magyarok: idén 10-ből 7-en már internetbankot használtak
A fiatalok 73%-a az internetes ügyintézést választja.

mobilbank
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A fiatalok előnyben részesítik az elektronikus banki szolgáltatásokat, nagyobb arányban használják az internetbankot és a banki mobilalkalmazást az idősebbek - derül ki a CIB Bank megbízásából készült reprezentatív kutatásból.

A CIB Bank MTI-nek küldött közleménye szerint a 18-24 éves korosztály sok szempontból mást vár el a pénzügyi szolgáltatóktól, mint általában a lakosság. Az okostelefonos applikációt a teljes lakosság nagyjából egyharmada tartja fontos követelménynek a bankjával kapcsolatban, miközben a 18-24 éveseknél jóval magasabb, 45%-os ez az arány. A kutatás szerint e generáció 93%-a szokott mobileszközön internetezni, míg a teljes lakosság körében az arány 77%.

A 18-24 évesek 90%-ának van okostelefonja, 87%-uk pedig szokott applikációkat letölteni rá. Azok, akik már rendelkeznek bankkapcsolattal, a pénzintézetük mobilalkalmazását is nagyobb arányban használják, mint a teljes lakosság: a 18-24 év közöttiek 29%-a nyilatkozott úgy, hogy letöltötte bankja applikációját, míg a teljes lakosság körében ez az arány 19%.

A banki mobilalkalmazást még nem használó fiatalok 60%-a azonban nyitott arra, hogy egy éven belül elkezdje használni az applikációt. Az internetbank is népszerűbb a fiatalok körében: a megkérdezett 18-24 évesek 73%-a intézett banki ügyet az elmúlt egy évben ezen a csatornán, míg a teljes lakosságra nézve ez az arány kicsit alacsonyabb, 69%.

A 18-24 évesek 53%-a szokott internetbankban átutalásokat végezni, 51% ellenőrzi számlaegyenlegét, 12% használja információszerzésre az internetbankot, 10% pedig mobiltelefon feltöltésére. A 18-24 évesek közel háromnegyede számára a bankválasztásban fontos szempont, hogy az adott pénzintézet milyen díjakon kínálja termékeit.

Ezt is szeretjük