20 ezerrel többet kaphatsz havonta, ha gyereked van

Ennyivel emelné a családi adókedvezményt a kormány a következő négy évben

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A kormány mostani számításai szerint egy átlagos magyar család több mint 240 ezer forintot takarít meg egy évben azzal, hogy igénybe veszi a családi adókedvezményt.

Havi szinten ez körülbelül 20 ezer forintot jelent, 2019-ig ez az összeg minden évben 5 ezer forinttal fog nőni, így havonta 40 ezer forint plusz maradhat majd azoknál, akik igénybe veszik ezt a gyermekek után járó kedvezményt.

Nem jár mindenkinek

Vagy ha igénybe tudják venni. Mert aki például kisadózó egyéni vállalkozóként dolgozik - ahol havi 50 ezer forintot kell fixen a NAV-nak befizetni -, az nem tudja érvényesíteni a családi adókedvezményt, legyen is az bármekkora összegű. Ők ugyanis nem tartoznak a személyi jövedelemadóról szóló törvény hatálya alá, márpedig az adókedvezményt enélkül nem lehet igénybe venni. Nem veheti igénybe a kedvezményt az sem, aki élettársi kapcsolatban él, és más - vagyis nem a saját, vér szerinti - gyerekét neveli.

A családi adókedvezmény jár a várandósság ideje alatt is, de élettárs nem veheti igénybe még akkor sem, ha ő a gyerek apja. Viszont a házastárs még akkor is, ha nem ő a pocakban lévő baba vér szerinti szülője. Ennél már csak az érdekesebb, amikor az élettársaknak van közös és nem közös gyermekük is - ilyenkor a közös gyereknél nem, csak a saját poronty után jár a kedvezmény. 

Novák Katalin család- és ifjúsági ügyekért felelős államtitkár szerint azonban kevesen vannak, akik nem élnek a lehetőséggel, a kormány nyilvántartása szerint a családok 95%-a részesül a juttatásban. A családi adókedvezményt 2010-ben vezették be, és minden gyermek után jár, míg korábban csak a három vagy több gyermeket nevelők kaphattak támogatást.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük