A gyorshajtásról kérdezték a magyarokat: egyértelmű választ adtak
Így akadályoznák meg a magyarok a gyorshajtást.
Szombat hajnalban tragikus baleset történt az Árpád hídon: összeütközött két autó, és az egyik a szalagkorlátot átszakítva elgázolt egy biciklist, aki később a kórházban életét vesztette. Az igazságügyi szakértő szerint az autó 130-150 kilométer per órás sebességgel száguldhatott, mielőtt megtörtént a baleset.
Az eset természetesen felháborította a közvéleményt, a Totalcar pedig erre reagálva megkérdezte a magyarokat, hogy szerintük jó ötlet lenne-e bevezetni az átlagsebesség-mérést. A felmérés egyértelmű eredményt hozott.
Átlagsebesség-mérés
A gyorshajtás visszaszorítására a nemzetközi tapasztalatok alapján az egyik legjobb módszer az úgynevezett átlagsebesség-mérés, írta a Totalcar. Az átlagsebesség-mérés során kettő vagy több, egymástól ismert távolságra lévő ellenőrzési pont, például kamera, rögzíti, mikor ment el előttük az adott autó, és az eltelt idő alapján, a távolság ismeretében számolják ki az átlagsebességet.
Az átlagsebesség-mérés definícióját már 2010 előtt is ismerte a vonatkozó magyar jogszabály. Elvileg az országban számos helyen megtalálható fix traffipaxok és az útdíjfigyelő kamerák is alkalmasak lehetnének erre a mérésfajtára, de ehhez informatikai fejlesztésre lenne szükség. Az infrastruktúra és a jogszabályi háttér tehát adott lenne, mégsem történik semmi.
A Fővárosi Önkormányzat a napokban elfogadott egy közlekedésbiztonsági stratégiát, amelyben az is szerepel, hogy véget szeretnének vetni a gyorshajtásnak Budapesten, és ezért sebességmérő hálózat (lokális és átlagsebesség-mérés is) kiépítését kezdeményezik. A Totalcar szerkesztősége többször is megpróbálta kideríteni, hogy pontosan milyen lépéseket tervez a Fővárosi Önkormányzat, de nem kaptak választ. Így azt még nem lehet tudni, hogy a főváros pontosan hogyan szeretné megvalósítani az átlagsebesség-mérést.
Egy országos átlagsebesség-mérési rendszer elkészüléséhez a rendőrség és a szaktárca bevonására is szükség lenne, ám az Országos Rendőr-főkapitányság a Totalcar megkeresésére közölte, hogy "Magyarországon a közúti járművek átlagsebességének ellenőrzése nincs napirenden." Az okokat nem indokolták.
A portál ezért úgy döntött, hogy megkérdezi a magyarok véleményét az átlagsebesség-mérésről. Ehhez a Pulzus Kutató segítségét kérték. A Pulzus Kutató Totalcar megbízásából készült kutatása elég egyértelmű képet fest: a magyarok 72 százaléka bevezetné az átlagsebesség-mérést, 17 százalékuk nem, 11 százalékuk pedig nem tudja.
A kutatásból ezenkívül kiderült, hogy a nők inkább támogatnák a lépést (76 százalék), mint a férfiak (66 százalék), de mindkét nem esetében a bevezetés mellett van a túlnyomó többség.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
A korosztályos bontás alapján a 60 évnél idősebbek 86 százaléka a mérés mellett van, ahogy a 40-59 évesek 71 százaléka és a 18-39 évesek 58 százaléka is.
Az iskolázottság nem sokban befolyásolta a véleményeket, az alap-, középfokú végzettségűek, valamint a diplomások 68-74 százaléka is igennel felelt a kérdésre.
A lakóhely szerinti bontásból megállapítható, hogy leginkább a községekben élők szeretnék bevezetni átlagsebesség-mérést (80 százalék), de a vármegyeszékhelyeknél (72 százalék), a fővárosban (70 százalék) és a városokban (62 százalék) is jelentős lenne a módszer támogatottsága.
Úgy tűnik tehát, hogy a magyarok jelentős része örülne, ha bevezetnék ezt a sebességmérési módszert. A Totalcar ugyanakkor hozzáteszi, hogy az átlagsebesség-mérés sem csodafegyver, és a szélsőséges helyzeteket ezzel sem lehetne azonnal kiszűrni, ám a segítségével jó eséllyel csökkenteni lehetne a balesetek számát. A portál szerint emellett a szankcionálási rendszert is szigorítani kéne.
Mit tilt a képen látható jelzőtábla? Minden autósnak tudni kell a választ a kérdésekre
A KRESZ-táblák ismerete fontos a biztonságos és szabályos közlekedés érdekében.
Mit tilt a képen látható jelzőtábla? Minden autósnak tudni kell a választ a kérdésekre
Kvíz!
ElolvasomKépek: Getty Images Hungary