Te mennyi pénzt dobsz a kukába?
Használatlan kozmetikumok tengere a fürdőben
Ijesztő, hogy mennyi pénzt költünk sosem használt termékekre.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Nézelődsz a drogéria polcai között, és azon gondolkodsz, hogy milyen jó is lenne ez az almás tusfürdő, extra selymességet adó testápoló vagy épp hajvéggyógyító szérum, és ezek be is kerülnek a kosárba. Fél évvel később pedig csodálkozva fedezed fel őket - bontatlanul - a fürdőszobapolcon.

Egy brit kutatás szerint a szigetországban a nők 964 millió fontot költenek évente nem használt kozmetikumokra, magyarán ki is dobhatnák azokat a kukába.

Pénzt ki az ablakon

A fiatalság, illetve a fiatalság megtartása a nyugati kultúrákban szinte kötelező, elég csak végignézni a leghíresebb színésznőkön és énekesnőkön, nagyon kevesen vannak, akik felvállalják a korukat.

A hétköznapokban is megjelenik a tökéletesség keresése, és a legegyszerűbb a kozmetikumok után nyúlni. Melyeket aztán nem használunk. A kutatás szerint a nők csupán harmadát használják el a megvásárolt termékeknek, és valójában a jól bevált krémeket kenik magukra. 14% mondta azt, hogy három évnél régebbi kozmetikumok is vannak a fürdőszobájában.

Te is így vagy vele?

Ez a kutatás jó apropó arra, hogy végiggondold, te pontosan mennyi pénzt dobsz a kukába, hiszen tulajdonképpen erről van szó. Félévente érdemes átfésülni a fürdőszobát, és megnézni, mik lapulnak a polcokon. Ebből kiderül, hogy mi az, amit használsz, és mit nem.

Amikor vásárolsz, gondold végig, hogy miért akarod megvenni az adott terméket. Szükséged van rá, vagy csak kell - ez nagyon nagy különbség -, esetleg a reklám hatására érzed azt, hogy ki kell próbálnod?

A felesleges kozmetikumok lelapítják a pénztárcádat, még akkor is, ha nem több ezer forintos krémeket veszel. Egyik héten egy sampon, aztán egy testápoló, hó végére a lista igencsak hosszú lehet.

A bevált termékeket felesleges lecserélni, ahogyan nem kell mindig nemet se mondanod, ha újdonságot szeretnél kipróbálni, de elég egy hónapig összeírni, hogy mire dobtad ki a pénzed, hogy utána tudatosabban látogasd a drogériákat.

Ezt is szeretjük