A mai kislányok már nem Barbie-t, hanem szérumot kérnek szülinapra - Ők a "Sephora-gyerekek"
A TikTokon terjedő Sephora-gyerekek jelensége sokakat bosszant. A kicsik motivációja azonban korántsem annyira új keletű, mint elsőre tűnik.
Gyerekeknél nem újdonság, hogy szinte havonta valami új őrület üti fel a fejét, amit aztán bociszemekkel nézve könyörögnek ki a szülőktől. Tinédzserkorban mindennél jobban szeretne a gyerek menőnek látszani és elkerülni a kiközösítést, ezért az éppen aktuális trendeket mindenáron meg akarja lovagolni.
Az pedig, hogy mi éppen a trendi, generációként változó. Nem is olyan régen még Barbie babáért, matchboxért vagy számítógépes játékokért álltak sorban a szülők. A 2010 után születtet alfák már sokkal inkább hidratálókrémekért és ajakápolókért kérlelik az ősöket.
Ők a Sephora-gyerekek
A lányok jellemzően 10-13 éves korban elkezdenek érdeklődni a szépségápolási termékek iránt - az alfák viszont ezt új szintre emelték. Míg a kétezres évek elején csupán filléres szemhéjfestékeket kaptunk - amiket többnyire nem is tudtunk használni, addig a mai tinik felnőtt bőrápolási és szépségápolási termékekre vágynak. Ők a Sephora-gyerekek.
A Sephora-kid kifejezés részben a TikTokon terjedt el, és a külföldi Sephora szépségápolási termékeket forgalmazó márkát értik alatta, amit már a 7-12 éves lányok - többnyire a TikTokon terjedő szépségtrendek miatt - is előszeretettel használnak. Ez a jelenség meglehetősen felháborította a Sephora felnőtt vásárlóközönségét, nemtetszésüknek pedig hangot is adnak a különböző közösségi platformokon.
Többek között arra panaszkodnak, hogy a gyerekek hangosak, rendetlenek, és nemcsak hogy kipróbálnak, meg is veszik a termékeket. Mindezek miatt gyakori, hogy a boltok termékhiányosak és leharcoltak. De miért vágynak a mai gyerekek játékok helyett kozmetikumokra? Mi értelme van egy tízéves hamvas és puha bőrére méregdrága krémeket és szérumokat kenni? Nos, a kérdés jogos, és valahol az internet felháborodása is érthető. Külső szemmel nézve ugyanis teljes mértékben érthetetlen ez a vásárlási láz, ráadásul egyes gyerekek - illetve szüleik - komoly pénzeket hagynak ott egy-egy termékre, ami nettó pénzkidobás.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Nincs új a nap alatt
Ítélkezés helyett azonban érdemes a háttérben meghúzódó okokat és indítékokat felfejteni. Az alfák rajongása ugyanis a bőrápolási termékek iránt nem különbözik gyökeresen attól, mint amikor mi Barbie-házat sírtunk ki anyától. A mostani tizenévesek gyerekkorának szerves része a közösségi média és a TikTok, ahol hihetetlen tempóban száguldoznak a különböző trendek. Míg te azért szerettél volna megvetetni valamit, mert Juci barátnődnek is volt, addig a mostani gyerekek a TikTokról inspirálódnak, és az buzdítja őket vásárlásra.
A nyolcvanas-kilencvenes-kétezres években a bőrápolás gyerekcipőben járt. Persze voltak ilyen-olyan krémek, de az a termékdömping, ami most tapasztalható, korántsem volt jellemző. Volt helyette magas sarkú és neccharisnya - amit gyerekként viccből ugyanúgy felvettünk. Mert a Sephora-gyerekek fő motivációja egy egyetemes jelenségre hívja fel a figyelmet: nevezetesen, hogy minden gyerek a nagyobbakra akar hasonlítani.
A tinédzserkor egy kísérletező időszak, furcsa és néha veszélyes átmenet a gyerek- és felnőttkor között - így nézve pedig pár krém felkenése nem tűnik felháborító dolognak. A probléma sokkal inkább a tempóban rejlik. Míg tíz-húsz évvel ezelőtt a trendek sokkal lassabban váltották egymást, addig manapság nincs éppeszű ember, aki lépést tudna tartani velük.
Arról nem is beszélve, hogy a divathullámok annak idején valóban egy-egy korszakot öleltek fel, manapság a mikrotrendek hetente cserélődnek, felszínesek, és többnyire csak a fogyasztásról és külsőségekről szólnak. Mindez hatalmas nyomást gyakorol a fiatalokra. A tökéletes külső még sosem volt ennyire fontos, és míg a felnőttek úgy-ahogy megtanulták kritikus szemmel követni a divatot, addig a kicsiknél ez még nincs így. Romló önértékelésükkel és a mentális egészségükkel egyúttal pedig nő a vásárlási és fogyasztási kedv.
És hogy mit tehet az ember mindez ellen szülőként? Ahelyett, hogy kizavarja a Sephorából, az alapoktól kezdi. Felépíti önbizalmát, és kritikus gondolkodásra sarkallja, ami talán kiszakítja majd az öröknek tűnő trendkörforgásból.
Egy nőnek elege lett az agyonsminkelt játékbabákból - Úgy mutatja meg őket, ahogy még nem láthattad
Előtte-utána képeket készít arról, milyenek is lennének a játékbabák valódi, természetes arccal.
Elolvasom(Képek forrása: Getty Images Hungary)