Szépségével a magyar nők 27%-a elégedett
A Dove 2013-ban Magyarországon is megvizsgálta, hogy mit gondolnak a nők a szépségről és van-e kapcsolat a szépség és a boldogság között. (x)

Ez is érdekelhet

Pikali Gerda hisz a sors erejében: mindenkinek megvan a maga feladata, amit be kell teljesítenie (x)

Házépítési kisokos: ha még nincs elképzelésed az új otthonodat illetően (x)

Zöldebb iskolát a gyermekeinknek: csatlakozz egy nagyszerű jótékonysági programhoz! (x)

Mitől olyan jók a kézműves termékek? (x)

beauty and style

Nem mindegy, milyen szögből fényképeznek: több centit lecsalhatsz így a derekadból »

8 frizurabaki, ami 10 évvel bárkit öregebbnek mutat »

Ezek a legdivatosabb állatmintás darabok az üzletekben: 10 ezer forint alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Míg a megkérdezett magyar nők 74%-a egyetért abban, hogy minden nőben van valami szép, a legtöbben mégsem látják magukat szépnek.

Magyarországon a nőknek csupán 3%-a írja le magát a vonzó szóval - globálisan 10% -, míg gyönyörűnek 1% - világszerte 5%. Jó hír, hogy míg átlagosan a nők 9%-a használná magára a világon azt a szót, hogy nőies, addig ez az arány Magyarországon 13%.
Szépségével a megkérdezett magyar nők 27%-a elégedett. A személyével kapcsolatban általában a magyar nők 47%-a, míg a szépségével kapcsolatban csupán 29%-uk érzi magát magabiztosnak.

Te hova sorolnád magad?

Magyarországon a nők 77%-a elismeri, hogy valamilyen nyomás hatására dolgozik azon, hogy szép legyen - a globális arány 59%. A helyzet iróniája, hogy a válaszadók 58%-a vallja: ez a nyomás önmaguk irányából érkezik, míg a társadalom (11%), barátok és család (7%), valamint a média (2%) által rájuk helyezett nyomás ennél sokkal kisebb. Ezek alapján többségük - 60% - abban is egyetért, hogy ha a kinézetéről van szó, akkor a nők saját maguk legnagyobb kritikusai.

Hogyan lehet kiaknázni a bennünk rejlő szépségpotenciált?

A magyar női válaszadók 45%-a a hasát szereti a legkevésbé - globálisan is ez a legkevésbé kedvelt testrész - 36% -, amit hazánkban a mell, a fenék és a láb (mindhárom 20%) követ. Átlagosan 2 testrészüket nem szeretik a nők.
Jó hír, hogy a válaszadók 9%-a viszont teljesen elégedett a külsejével és nem tudott megnevezni egy testrészt sem magán, amit ne szeretne. A magyar nők 3 legkedveltebb testrésze a szem (53%), a haj (32%) és a száj/mosoly (27%), átlagosan 2 testrészüket kedvelik.

Magyarországon a nők 45%-a érzi úgy, hogy megvan benne a potenciál, hogy jobban nézzen ki, de gyakran ezért semmit sem tesz. Eközben azok közül, akik mégis dolgoznak a szépségükön, 53% azzal teszi magát kívánatosabbá, hogy kihangsúlyozza azokat a tulajdonságait, amit szeret magán, míg 30%-uk azt mondja, hogy akkor tudja kihozni magából a legtöbbet, ha a megfelelő termékeket használja. Ennek elérése érdekében a megkérdezett magyar nők átlagosan 6 féle termékcsoportot - az alapvető cikknek számító tusfürdő (77%), parfüm (73%) és dezodor mellett (69%) kéz- (65%) és testápoló (61%), valamint hajápoló termékeket (59%) – használnak annak érdekében, hogy szebbnek érezzék magukat.

A magyar nők a szépségápolási rutinjukkal kapcsolatban eredmény orientáltak (56%), jobban kedvelik a gyors és egyszerű megoldásokat, így átlagosan 5-20 percet töltenek (62%) a napi szépségápolási rutinjukkal.

A magyar nők 72%-a boldogabbnak érzi magát akkor, ha jól és szépnek érzi magát, míg 64%-uk a boldogság szempontjából azt is fontosnak tartja, hogy magabiztos legyen a külsejével kapcsolatban. A kutatás így arra is rávilágított, hogy az elégedettség, a magabiztosság és a boldogság között van összefüggés.

A Dove elkötelezett abban, hogy segítse a nőket a saját szépségpotenciáljuk kiaknázásában úgy, hogy termékeivel nap mint nap inspirálja őket, hogy tehessenek valamit a bőrük és hajuk szépségéért. A márka hiszi, hogy ha a nők jól érzik magukat a bőrükben, akkor sokkal magabiztosabbak és könnyebben kiaknázzák a bennük rejlő szépséget.

Globális kutatás: The Real Truth About Beauty, Revisited, 2010
Magyar kutatás: Dove Masterbrand 2013 online kutatás, minta: 500 nő 18-64 év között
(%oldalmero(http://ad.adverticum.net/img.prm?zona=1759478&kampany=2356567&banner=2356596&ord=RANDOM_NUMBER)%)

Ezt is szeretjük