Kövér vagyok! Buta vagyok! Csúnya vagyok - Mi történik, ha nem mondasz ilyeneket magadnak?
Észre sem veszed, mit mondasz.

nagykep?cikkid=163956&kep=stop1-lead
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Arcszérum kávézaccból és avokádómagból? Újrahasznosítás már a szépségápolásban is »

Mellélőtt szettjével a gyönyörű színésznő: mi történt Chloë Moretz stílusérzékével? »

A magyaros csipkével is lehet újat mutatni: elbűvölő esküvői ruhák 2020-ra, magyar tervezőtől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Jen Hubley Luckwaldt, egy amerikai újságíró azon kapta magát, hogy  folyamatosan csúnyának, butának nevezi magát. Sokáig nem tűnt fel neki az önostorozás, míg egy napon meg nem hallotta saját, motyogó károgását, és le nem esett neki, hogy, bizony, mentálisan mérgezi magát.

Az amerikai bloggernek nem ez az első észrevétele és emberkísérlete, korábban száműzte már magát a közösségi médiából is. Olvasd el, mit tett most.

Tényleg hatásos

A kutatások, melyeket olvasott, alátámasztották, hogy tényleg megváltoztatja az emberek önértékelését az, hogy hogyan viszonyulnak magukhoz, ha csúnyákat mondanak saját magukra, és hogy milyen fontos lenne önmagunk pozitív megerősítése és biztatása.

Az amerikai nő ekkor számot vetett, és átgondolta, naponta hányszor is nehezíti meg a saját életét negatív gondolataival. Ráébredt, hogy szinte állandóan szidja magát, hol csak apró gondolatokkal, hol szabadon engedve a félelmeit. Elhatározta hát, hogy egy hétig megzabolázza saját magával kapcsolatos negatív gondolatait.

Elég volt az önostorozásból

Ha érezte, hogy félni, szorongani kezd, vagy negatív gondolatai ébrednek, azonnal maga elé képzelt egy STOP-táblát, és ezzel üzent az agyának, hogy állj. Ezenkívül minden reggel azzal indította a napot, hogy hangosan felsorolta öt jó tulajdonságát. Erre azért volt szükség, hogy a berögzült negatív énképet megváltoztassa.

Az első nap délelőttjén legalább tízszer képzelte maga elé a STOP-táblát. Aztán egyre rutinosabb lett, míg egyszer csak azt vette észre, hogy nincsenek negatív gondolatai. Meglepődött, hogy mennyi rosszat mondott magáról, és érdekes módon nehezen töltötte be a gondolataiban az űrt, amit a negatívumok ismételgetésének elhagyása keltett. Ezért volt is egy kis hipochondria-rohama, amikor egy rá váró, apró orvosi kezelés és a Google miatt azt gondolta, hogy borzalmak várnak majd rá.

A nő rájött, hogy nem jó, ha minden negatív gondolatát elnyomja magában, vannak ugyanis jogos félelmek. Viszont a legtöbb rossz dolog, amit magára mondott, nem volt jogos, és nem segítette a fejlődésben. Amikor letelt az egy hét, jobban érezte magát, pozitívabban látta önmagát, így folytatja a kísérletet.

Próbáld meg te is!

Szinte biztos, hogy te is folyamatosan bombázod magad olyan mondatokkal, amit másnak nem mondanál. A Dove France egy egész kampányt épített erre, erről itt olvashatsz bővebben. Szeretettel kellene magunk felé fordulni, nem pedig dühvel. Szinte biztos, hogy ha te is egy héten keresztül odafigyelsz arra, hogy ne ostorozd magad felesleges butaságokkal, akkor erősebb leszel, és reálisabban látod majd önmagad.

Ezt is szeretjük