„Szeretek vezető lenni, de még jobban szeretem, hogy nőként lehetek az” (x)
Asszisztensből a cég élére - interjú készült Misóka Laurával, az Everguest turisztikai startup operatív vezetőjével.
A női vezetőknek egy kevésbé járt utat kell maguknak kitaposni. Hogyan lehet asszisztensi pozícióból egy cég élére kerülni, önazonosnak maradni és megtartani a nőiességből fakadó erősségeket egy férfiak dominálta szektorban? Többek között ezekről beszélgettünk Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő startupjának COO-jával.
- Mennyire nehéz ma az üzleti világban fiatal nőként érvényesülni, milyen tapasztalatai vannak erről itthon és külföldön?
- Mi, női vezetők sokkal jobban akarjuk maximalizmussal, minőséggel és erős megfeleléssel bizonyítani, hogy indokoltan vagyunk a pozíciónkban. Kihívás ezeket az önkorlátozó hiedelmeket elengednünk, kilépnünk a saját komfortzónánkból, újradefiniálni, hogy hogyan lehetünk valóban sikeresek. Itthon a turisztikai-piaci szereplők vezetői leginkább középkorú férfiak, akik számára szokatlan, hogy egy huszonéves “lányt” látnak vezetőszerepben, ennek megfelelően is viszonyulnak hozzám.
Hollandiában, New Yorkban és az Egyesült Királyságban progresszívebb mentalitással találkoztam. Soha nem kérdőjelezte meg senki, hogy egy fiatal női vezetőnek indokolt-e a beosztása vagy a pozíciója. New York személy szerint engem felvértezett kitartással, céltudatossággal és lelkierővel.
- Nőként mik azok a kulcsértékek, amelyeket közvetít?
- Fontos számomra, hogy az én fejlődési utam erőt és inspirációt adjon, hogy minden nő számára elérhető a saját célja, amiért hajlandó megküzdeni. Számomra az utazás személyiségfejlesztő hatással bír. Merjük megismerni a saját erősségeinket és gyengeségeinket, merjünk hibázni és a hibáinkból tanulni. A CEO belém vetett bizalmának köszönhetően egyre inkább kibontakozhatott az a potenciál, amit meglátott bennem. Fokozatosan egyre több felelősséget vállaltam. Mára Miklóssal hatékonyan tudjuk kiegészíteni egymást a cég vezetését illetően úgy, hogy előtérbe kerülhetnek a nőiességből és férfiasságból fakadó erősségeink.
- Mit gondol a “digitális nomád” életmódról?
- Szeretek élni az előnyeivel annak, hogy hibrid formában dolgozik az egész csapatunk az Everguestben. Ugyanolyan minőségben tudok a francia Riviéráról vagy az osztrák hegyekből dolgozni, mint a budapesti otthonomból. Talán azzal a hozzáadott értékkel, hogy a világjáró énemre erősen inspiráló hatással vannak ezek az utak - elősegíti, hogy visszataláljak a női értékeimhez újra és újra.
- Mit üzen az üzleti életbe készülő fiatal nőknek?
- Kitartással és igazi szenvedéllyel rengeteg célotokat elérhetitek. A vezetővé válás útján az egyik legfontosabb érték, amire törekedjetek, hogy megőrizzétek: az a nőiességetek! Önazonos és hiteles vezető csak így válhat belőletek.
Laura hotel management tapasztalatát a világ különböző pontjain (New York, Hollandia, Egyesült Királyság, Írország) szerezte. Az odaadó, céltudatos és innovációra törekvő hozzáállását az elismert Shannon College of Hotel Managementben alapozta meg.
Célja, hogy valóban testreszabott és hatékonyságnövelő szolgáltatást tudjanak nyújtani a turisztikai szektor szereplőinek.
(Képek forrása: Everguest)