Összesen 240 milliós támogatást kap 6 iskola: Várkonyi Andrea az átadón ezt nyilatkozta
Szerinte nagyon fontos szerepe van az iskolákban a digitalizációnak.
Várkonyi Andrea is részt vett az Alapítvány az Innovatív Oktatásért kuratóriumi elnökeként azon az átadóeseményen, ahol újabb iskola kapott digitális tantermet – olvasható az Index oldalán.
Várkonyi Andrea az iskolai támogatásról
Az ország különböző pontjain összesen hat intézményben nyílik lehetőség a fejlesztésekre, ebből kettőben már átadták a tantermeket, négy pedig még az idei évben készül a fejlesztésre.
A High Tech Suli Programjának meghirdetett 240 millió forint összértékű támogatásra összesen 127 iskola pályázott a Mészáros Csoport közleménye szerint. A nyertes intézmények 21. századi, digitális tanterem kialakításával és ehhez kapcsolódó szakmai programok megvalósításával gazdagodhatnak.
A programhoz a Józsefvárosi Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Általános Iskola, illetve a Szegedi Gregor József Általános Iskola csatlakozott most két új nyertes intézményként. Várkonyi Andrea az átadóeseményen a program sikerességéről, és a rekordszámú pályázatról is szót ejtett.
- Az 5. pályázati körben idén rekordszámú pályázat érkezett, és mivel igencsak erős volt a mezőny, kivételesen 5 helyett most 6 nyertest választottunk ki. Az elmúlt 4 évben nagyjából 1,5 milliárd forint értékben tudtuk támogatni az iskolákat, a cél pedig ahogy eddig is, most is az, hogy olyan intézményeknek segítsünk, amelyek a legnagyobbra tudják nyitni a High-Tech Suli kapuját. Ez eddig mind a 40 alkalommal sikerült is. HTS-esnek lenni ma már ezekben az iskolákban mondjuk úgy „menő”, ténylegesen összetartó ereje van. Olyannyira jelentős szerepet kap a digitalizáció az iskolákban, hogy ma már nemzetközi robotika verseny győztesek is vannak azok között a diákok között, akik Hight-Tech Suliba járnak. A HTS termek hatása messze túlmutat a tanórákon, ezt az is mutatja, hogy a HTS iskolák a tantermekben immár évek óta nyári táborokat is szerveznek. Ezen táborok szervezését az Alapítvány szintén támogatja annak érdekében, hogy a rászoruló, vagy kevésbé jómódú tanulók is részt vehessenek komplex nyári programokban.
Azt is kiemelte, hogy az iskolákban kiemelten fontos szerepe van a digitalizációnak.
Az elkövetkezendő hetekben újabb digitális tanterem átadására kerül sor, a Szegedi Gregor József Általános Iskolában vehetik át az iskola diákjai és vezetősége a digitális eszközökkel felszerelt, készségfejlesztő termet.
Pocsai Blanka, az intézmény vezetője a pályázatban kifejtette:
- Ma már minden tantárgy esetében előtérbe kerül a digitális kompetenciafejlesztés, ehhez szükség volt a jelenlegi eszközállomány sürgős fejlesztésére, bővítésére, amely a pályázat segítségével tanulóink, kollégáink nagy örömére meg is tud valósulni. Örömünkre szolgál, hogy pályázati támogatás segítségével a következő tanév már ezekkel a reményekkel, lehetőségekkel indulhat.
Az év folyamán további négy iskolában történik majd hasonló fejlesztés: a Cecei Általános Iskola, a Csopaki Református Általános Iskola, a Herceghalmi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, valamint a Monori Jászai Mari Általános Iskola diákjai próbálhatják ki hamarosan a technika vívmányait.
Várkonyi Andrea és Mészáros Lőrinc Tompos Kátya gyógykezelésére 20 millió forintot adományozott
Várkonyi Andrea megerősítette a hírt, miszerint férjével támogatták a Fábián Juli Alapítványt.
ElolvasomCover-fotó: TV2
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció