A Csinibaba kulisszatitkai: Reviczky Gábor sosem hallott részletekről mesélt
Az 1997-es magyar vígjáték egy hatalmas mérföldkő volt a filmforgatásban.

Pontosan 27 évvel ezelőtt mutatták be a Csinibaba című filmet, mely különleges képkockáival, szerethető történetével és kikapcsolódást ígérő humorával hamar levette a lábáról a közönséget. Reviczky Gábor most kulisszatitkokat is elárult az alkotásról.
Reviczky Gábor a Csinibabáról
Az 1997-es film egyik főszerepére kérte fel annak idején a színészt Tímár Péter, akinek ezek után egyik filmjéből sem maradhatott ki Reviczky Gábor. A két nagy név ugyanis igencsak egymásra talált a forgatás alatt, melyet egy különleges technika tett még izgalmasabbá.

Míg az Egészséges erotikában hátrafelé vette fel a filmet, a színészek hátrafelé mentek, majd minden jelenetet megfordított a vágásnál, a Csinibabánál a lassított technikát alkalmazta.
- 24-es fordulattal felvette a jeleneteket, lassítva kellett mozognunk, a szövegeket előre felvettük, azt hangosan visszajátszotta a jelenetekbe, szintén feles sebességgel, és úgy kellett visszamondanunk, hogy mindent stimmeljen, aztán ezt normál tempóban levetítette. Ezért van az, hogy ilyen kicsit különleges ez a megoldási mód, és tud adni egy kis pluszt is a filmnek. Szerintem sokkal érdekesebb így a filmezés - mesélte a Blikknek a színész.
A Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművész szerint pontosan ezért lett rendkívül egyedi a film. Több kollégájával ellentétben ő azonnal ráérzett ennek az ízére, ezért is tudtak olyan jól együttműködni Tímár Péterrel.
Reviczky Gábor arra is kitért, hogy a felvételek kevésbé voltak kimerítőek, többet próbáltak, mint manapság a forgatásokon.
- A mai technikával meg halálosan kifáradunk, mert ugye nincs anyag, és úgy kifárasztják az színészeket a rendezők, hogy csak na, mert felvesszük, akár 9-10-szer is egy jelenetet, aztán objektívet cserélnek, egyebek. A mi kis falunkban is az az alap, hogy ugyanarra a jelenetre többször ráforgunk, több optikával.
Nézd meg, Reviczky Gábor pazar otthonát: ritkán enged be kamerákat a családi házba
Reviczky Gábor rákbetegségéről beszélt a TV2 műsorában, az interjút az otthonában vették fel. Kívül-belül forgott a kamera.
ElolvasomCover-fotó: MTI/Cseke Csilla

Boomerek és Zoomerek - Miért nehéz a generációk közötti kommunikáció?
Steigervald Krisztián generációkutató a Femina Klub áprilisi előadásán arra keresi a választ, hogyan érthetjük meg egymás világát, hogy a különbözőségek helyett a kapcsolódási pontokra koncentráljunk. Hogyan lehet megtalálni a közös nyelvet a digitális bennszülöttek és az analóg világban felnőttek között? Milyen eszközökkel segíthetjük elő az együttműködést, és hogyan tanulhatnak a generációk egymástól, ahelyett hogy egymás ellen dolgoznának?
További részletek: feminaklub.hu/
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2025. április 9. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
OLVASD EL EZT IS!