3 világhírű magyar szupermodell, akinek a lábai előtt hever a világ

Három lány, aki a legnagyobb márkákat képviseli, és a leghíresebb magazinokban pózol.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az ezredfordulót követő években több olyan magyar lány is feltűnt a nemzetközi divatvilágban, akinek nevével azóta szinte valamennyi fontosabb magazinban és divatbemutatón találkozhattunk.

A 20. század leghíresebb szupermodelljei

Nézegess képeket!

Elolvasom

Íme, három olyan magyar szupermodell, aki tehetsége és kitartó munkája révén a legrangosabb divatbemutatókon szerepelt, nevét pedig mostanra az egész divatszakma megjegyezte.

Mihalik Enikő

A 22 éves Mihalik Enikő Békéscsabán született, fiatalkorában pedig sokat csúfolták osztálytársai vékony testalkata miatt, egyesek rosszindulatúan még azt is terjesztették róla, hogy beteg, azért ilyen sovány. Habár sosem akart modell lenni, miután 15 évesen bevásárlás közben felfedezte egy ügynök, úgy döntött, hogy benevez a magyar Elite Model Look versenyre, amit meg is nyert 2002-ben.

Így jutott ki a tunéziai döntőbe, ahol negyedik helyezést ért el, a Visage Management pedig rögtön szerződést ajánlott neki. Enikő a középiskola befejezése után New Yorkba költözött, hogy minden idejét karrierjére fordíthassa. 2006 júliusában a Chanel haute couture divatbemutatóján debütált, majd az áttörésre 2009-ben került sor pályafutásában, amikor mintegy 50 divattervező ruháját - közöttük Givenchi, Versace, Moschino - viselte a kifutókon.

Divatfotóit olyan magazinokban láthattuk, mint az i-d, a V, a Self Service, de szerepelt már többek között a Vogue japán és olasz kiadásának címlapjain is.

2009-ben többek között a Victoria’s Secret Fashion Show New York-i bemutatóján is a kifutóra lépett, idén pedig a rangos Pirelli-naptárban szerepelt. A világ tíz legjobb modellje között van a modell.com szerint. Saját elmondása szerint szeret Bubu nevű mackójával aludni, rajzfilmeket nézni, társasjátékozni, kedvenc szórakozóhelye pedig a New York-i 1 Oak nevű klub.

Ebergényi Réka

A 27 éves soproni lány üstökösként robbant be a nemzetközi divatvilágba, és saját bevallása szerint már igen fiatalon érdekelte a modellkedés. Nem véletlen, hogy szívesen nézte a tévében a divatbemutatókat arról álmodozva közben, hogy egyszer ő is a kifutóra léphet majd. Ezért döntött úgy, hogy felköltözik Budapestre, majd elment több ügynökséghez, ám kezdetben nem aratott fényes sikert.

A kezdeti kudarcok ellenére nem adta fel, az egyik válogatáson pedig egy lány ajánlotta neki a Visage Managementet, aki később kiküldte Milánóba.

A siker nem váratott magára sokáig, Réka hamarosan ugyanis New Yorkban találta magát a zsebében 50 dollárral, ahol a Marilyn Agency várta, pedig még angolul is alig beszélt. A karrierje ekkor indult be igazán, olyan világmárkákat népszerűsített a kifutón, mint az Armani, a Gap vagy a Rolex.

2002-ben kifutóra lépett a Victoria’s Secret Fashion Show keretén belül, 2003-ban pedig a rangos Sports Illustrated Swimsuit Issue-ban is szerepelhetett, nem beszélve az olyan neves magazinokról, mint az Elle vagy a Marie Claire francia kiadása. Réka szabadidejében imád lovagolni, és mindig nála van az iPodja, mivel a zene nagyon sokat segít neki a hétköznapok során. Újabban inkább divatfotózásokat vállal, és, bár nem híve a pucérkodásnak, alkalomadtán elvállal néhány félaktot is.

Mészáros Diána

A 27 éves budapesti születésű szőke modell neve még a divat iránt jobban érdeklődők számára sem biztos, hogy ismerősen cseng, pedig az elmúlt években fenti kolléganőihez hasonlóan ő is meghódította a világ kifutóit. Diána mindig is modell szeretett volna lenni, ezért döntött úgy, hogy 17 évesen benevez egy budapesti modellversenyre, amit azon nyomban meg is nyert.

Ezek után külföldre utazott, ahol azonnal felfigyeltek a fiatal lányra, hamarosan pedig a Vogue olasz kiadásának címlapján találta magát. Innentől kezdve nem volt megállás, a 2001-es, 2002-es idényben ő lett a Versace-kampány reklámarca. De népszerűsítette még többek között a Sportmaxot, a Samsonite-ot és a Sergio Rossit. 2001-ben a kifutóra léphetett a Victoria’s Secret Fashion Show keretén belül.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

Mészáros Diána egy, az Elle-magazinnak 2004-ben adott interjújában elmesélte, hogy a munkája miatt sokat utazik, egy hónapnál sohasem marad többet ugyanazon a helyen, és a szívében csak Budapesten érzi magát igazán otthon. Szabadidejében sokat olvas, a kedvencei a régmúltban játszódó történelmi regények, de mindig magánál hordja legkedvesebb zenéit is.

Ezt is szeretjük