Megdöbbentő! Az iskolától jobban féltik a szülők a gyereket, mint a reklámoktól

Olyan veszélyesnek tartják, mint a korai szexuális életet.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A jövőre vonatkozó kilátásoktól, a nem biztonságos közlekedéstől, a kábítószerektől, a bűnözéstől és az idegenekkel való kapcsolattól féltik leginkább a magyar szülők a gyermekeiket - derül ki egy felmérésből.

Ami viszont meglepő, hogy a szülők szerint az iskola veszélyesebb lehet a gyerekre nézve, mint a nyakló nélküli fogyasztásra ösztönző, és ezáltal az értékrendet eltorzító reklámok.

Angliában is hasonlóktól félnek

Egy tavalyi, ezt a kérdéskört vizsgáló angol kutatás nyomán az Önszabályozó Reklám Testület - ÖRT - és a Reklám Világszövetség - IAA - Magyar Tagozata megbízásából az NRC és a TNS Hoffmann Research végzett hasonló kutatást ez év augusztusában a 18-59 éves magyar lakosság körében, akiknek 4-18 éves gyermekük van.

Az angol Credos piackutató intézet 2011-ben végzett felmérése szerint az angol szülők leginkább az oktatás, a drogok, gyermekük jövője, a közlekedés biztonsága és a szexuális zaklatás miatt aggódnak. A reklám - az internet és az alkohol mögött - a 11. a sorban.

A suli olyan veszélyes, mint az idő előtti szex?

A magyar szülők aggodalmai hasonló képet mutatnak: a jövőbeni kilátásokat a válaszadók 61%-a, a közlekedés biztonságát 58%-a, a kábítószereket 57%-a, a bűnözést 55%-a, az idegenekkel való kapcsolatba kerülést 46%-a említette.

10 gyakori szülői hiba

Nézegess képeket!

Elolvasom

A reklámoktól, hirdetésektől a válaszadók 24%-a félti gyerekét, így ez tizenkettedik a listán. A szülők aggodalmaiban ezt megelőzi az alkohol, a túl gyors felnőtté válás, a túl korai szexuális élet, az iskola, az internet és a televíziós műsorok. Az ideálisnak tartott testképet a felmérésben résztvevők 24%-a, a gyermekkori elhízást 22%-a nevezte problémának.

Az anyagi helyzet is aggodalomra ad okot

A TNS Hoffmann Research kvalitatív, fókuszcsoportos kutatása finomítja a képet. A szülők a beszélgetések során aggodalmaik fő okaiként az anyagi kérdéseket, a csoportnyomást, a többi szülő felelősségét, a közlekedést, a közbiztonságot, saját szülői felelősségüket, a kábítószert, az alkoholt, az internetet és a szexuális zaklatást nevezték meg - közölte az Önszabályozó Reklámtestület és a Reklám Világszövetség - IAA - Magyar Tagozata az MTI-vel.

Nem biztos, hogy a sulival van a baj

Ha a gyerek rosszul érzi magát az iskolában, annak egyebek közt valamilyen részképességzavar is oka lehet. Tudj meg többet a témáról videónkból!

Ezt teheti a reklám a gyerekkel

A reklámok esetében a megkérdezettek 15%-a a túlzott vásárlásra ösztönzést nevezte meg aggodalmai között, 9% az irreális képet, 8% a befolyásolást, 7-7% az alkoholos italok reklámozását, a nem a koruknak megfelelő marketinget és a hamis értékrend kialakulását, 5% a reklám mögötti hazugságot emelte ki.

Ezt is szeretjük